کد خبر 320512
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱

فرمانده نیروی انتظامی کشور از کاهش بیش از 5 درصدی سرقت در خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، فرمانده نیروی انتظامی کشور از کاهش بیش از 5 درصدی سرقت در خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج رویکرد نیروی انتظامی در برخورد با ماهواره را همچنان فرهنگی خواند و گفت: نیروی انتظامی بازوی اجرای قانون با رویکرد فرهنگی و اجتماعی است و در برخورد با ماهواره نیز همچنان این رویکرد را دنبال می کند.

وی عنوان کرد: اگر کسی از چراغ قرمز عبور کند ماموران نیروی انتظامی به لحاظ اینکه مجری قانون هستند وظیفه دارند با خاطی برخورد و جریمه کنند، در راستای مقابله با ماهواره نیز به همین ترتیب است.

وی اظهارداشت: صداوسیما در جذاب کردن برنامه های تلویزیونی نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته است ولی متاسفانه کردستان به لحاظ توپوگرافی منطقه شاید به طور کامل تحت پوشش شبکه های صداوسیمای کشور قرار نگرفته و این امر موجب استفاده از ماهواره شده است.

نیروی انتظامی سلیقه ای عمل نمی کند

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: نیروی انتظامی سلیقه ای عمل نمی کند و براساس قانون اقدام به برخورد و مقابله با جرم های تعیین و مشخص شده می کند.

سردار احمدی مقدم به حضور زنان در سالن های ورزشی اشاره کرد و افزود: در ابتدای دولت نهم این بحث مطرح شد که با واکنش علما و مراجع تقلید مواجه و در نتیجه این کار متوقف شد.

وی افزود: در مسابقات مختلف ورزشی که در سطح جهانی برگزار می شود مهمانان خارجی برای دیدار این مسابقات وارد کشور می شوند که با هماهنگی های قبلی بانوان خارجی در جایگاه ویژه قرار داده می شوند.

با افزایش معابر مرزی موافق هستیم

وی در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص معابر مرزی، عنوان کرد: ما با افزایش معابر مرزی موافق هستیم و این مسئله ای دوجانبه است و مسئولان اقلیم کردستان عراق نیز باید آمادگی افزایش این معابر را داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: کردستان پتانسیل های زیادی در خصوص افزایش معابر مرزی که رونق اقتصادی در پی خواهد داشت دارد.

مسئولان ارشد کشوری به هیچ وجه نگاه امنیتی نسبت به کردستان ندارند

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه نگاه امنیتی نسبت به کردستان از سوی مسئولان کشوری را قبول ندارم، بیان کرد: مسئولان ارشد کشوری به هیچ وجه نگاه امنیتی نسبت به کردستان ندارند و در مورد این استان اتفاق و اجماع نظر وجود دارد.

وی با بیان اینکه امنیت کنونی کردستان مطلوب ترین امنیت در سطح کشور است، عنوان کرد: دست های پشت پرده ای همانند جریان های تروریستی که توسط گروه های تکفیری در چند سال پیش در استان صورت گرفت نوساناتی در استان ایجاد کرد ولی در عمق امنیت استان تاثیری نگذاشت.

وی بیان کرد: اگر وضعیت امنیت کردستان را از اوایل انقلاب تاکنون را روی منحنی ترسیم کنیم همواره رو به بهبود بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: یکی از جرایم شایع در کشور سرقت است که به علت نوسانات اقتصادی در برهه ای متاسفانه تا حدودی افزایش پیدا کرد که اکنون شاهد کاهش این جرم هستیم.

سردار احمدی مقدم اظهارداشت: سرقت در خرداد بیش از 5 درصد نسبت به اردیبهشت ماه امسال در سطح کشور کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: رویکرد نیروی انتظامی قانونی است و تغییر دولت ها در برنامه های این نیرو تاثیرچندانی ندارد و خوشبختانه روند پشتیبانی و حمایت خوبی هم اکنون از سوی دولت یازدهم به نیروی انتظامی می شود که قابل تقدیر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس