اکنون این تحریم که می‌توان آن را مصداق «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» دانست توسط 9 سازمان مدافع حقوق بشر و آزادی اینترنت مورد انتقاد قرار گرفته و گویا از اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا دست‌رسی خود به اطلاعات شخصی برخی ایرانیان را از بین برده است به شدت ناراحت هستند.

گروه جنگ نرم مشرق- چندی است که سایت یاهو محدودیت‌هایی را برای ایرانیان قائل شده که از این محدودیت‌ها می‌توان به بسته بودن امکان ایجاد حساب رایانامه جدید توسط ایرانیان اشاره کرد.

در همین راستا ساعتی پیش، سایت خبری رادیو فردا اعلام کرد: ۹ سازمان مدافع حقوق بشر و آزادی اينترنت، خواستار پايان محدوديت‌های شرکت ياهو برای ايران شدند.

در این خبر آمده است: سازمان مدافع حقوق بشر و آزادی اينترنت در نامه ای به شرکت ياهو، خواستار پايان دادن به محدوديت های کاربران اينترنتی برای استفاده از خدمات آن شرکت در داخل ايران شدند.

این خبر افزوده است: اين سازمان ها از ياهو خواستند تا امکانی فراهم کند تا کاربران جديد ايرانی هنگام ثبت نام برای پست الکترونيکی يا ای‌ميل ياهو بتوانند نام ايران را وارد کنند و همچنين اجازه پياده کردن نرم افزار «ياهو مِسِنجِر» را به کاربران ايرانی بدهد. کمپين بين‌المللی برای حقوق بشر در ايران،‌ به عنوان يکی از امضاء‌کنندگان اين نامه، از شرکت ياهو خواست تا به ماموريتش برای ارتقاء آزادی بيان عمل کند. از ديگر امضا کنندگان اين نامه سازمان ديده بان حقوق بشر، بنياد مرزهای الکترونيکی، انستيتوی فن آوری بازِ بنياد نيو آمريکا، شورای ملی ايرانيان و آمريکاييان و اتحاد برای ايران هستند.

چرا یاهو باید از ایران رفع تحریم کند؟

هر چند که رسانه‌ها و استراتژیست‌های جمهوری اسلامی از چندین سال قبل نسبت به جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از کشورهای جهان به خصوص ایران پرده برداشته بودند، طی ماه‌های اخیر نیز به دلیل افشاگری‌های یک مامور این آژانس و موضع‌گیری‌های برخی کشورها علیه شنود مکالمات سران‌شان اخبار پیرامون این موضوع از اهمیت خاصی برخودار شده‌ است.

پیش از این با انتشار خبرهایی راجع به گستردگی جاسوسی کشورهای پنج چشم و همکارانشان از ملل مختلف دنیا علی‌الخصوص ایرانیان، ابعاد مختلفی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت که لینک برخی از آن‌ها در انتهای خبر مشاهده می‌شود.

اما اکنون این تحریم که می‌توان آن را مصداق «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» دانست توسط 9 سازمان مدافع حقوق بشر و آزادی اینترنت مورد انتقاد قرار گرفته و گویا از اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا دست‌رسی خود به اطلاعات شخصی برخی ایرانیان را از بین برده است به شدت ناراحت هستند.

هر چند که جای خالی یاهو در ایران را ابزارهای گوگل گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد اطلاعاتی که یاهو در حال از دست دادن آن‌ها است برای سازمان‌های جاسوسی غربی و کشورهای پنج چشم، ارزش حیاتی دارد. لذا 9 سازمان مدافع حقوق بشر و آزادی اینترنت نه از روی دوستی، که از روی دشمنی محض با مردم ایران دست به چنین نامه‌نگاری ظاهر فریبی زده‌اند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 2
    این کار رو می کنند تا مردم اکانت جی میل بسازند و راحت تر ازشون جاسوسی کنند!
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    این آمریکایی ها واقعا کودنن. عوض اینکه خدمات پست الکترونیکی و چیز های مشابه تو ایران گسترش بدن دارن تحریم می کنن. آخه کودن آخه نادون آخه بی شعور بهترین راه برای اخوال جوان ایرانی همین ایمیل و ... است تو کی آدم می شی آمریکا. حالا خوبه اینا کودنن والا تا حالا چند با انقلابی که بخاطرش جوونامونو دادیم ساقت می شد
  • امیر تبریز اوغلی ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 2
    چون داریم مذاکره میکنیم که
  • پریسا ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    صهیونیست ها دیگه نمیدانند چه بکنند از ترس ایران دیگه دارند خود را به در و دیوار دنیا میزنند این کار یابو هم در همان راستا است بهتر که یابو مسنجر نداشته باشند ایرانیان جاسوسی محض است ما هرگز از یابو مسنجر استفاده نمیکنیم . یابو هستند دیگه از یابو چه انتظاری میشه داشت جز یابوگری
  • الهام ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اینا اتفاقا زرنگ هستند .یاهو رو بر روی ما بستند که همه به سوی جی میل بیاند تا کنترل راحتر باشه . این کار هم دارند انجام میدند که با دست پیش میکشند با پا پس.... یه جا تحریم میکنند یه جا راه باز میکنند بعد یه سری که از خودشون هستند میگند تحریم بردارید بعد .... اینا با ما بازی می کنند و ما رو سرگرم ....
  • سید حامد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلا هم اینطوری نیست وقتی بری توی دشتگاهاشون و باهشون کار کنی میفهمی که چقدر کودنن اونقدرها هم که شما فکر میکنی سیستمشون پیچیده نیست. در بسیاری موارد انسانهای کودک و احمق رو گذاشتن بالا سر کارهای مهم و حقیقتا هم نتیجه نمیگیرن واقعا دیدن آمریکا از تو و بیرون خیلی با هم فرق داره. وقتی بری میفهمی چی میگم
  • علی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    از سایت outlook.comاستفاده کنید خوب ! yahoo چیه همش تبلیغات آت و آشغال ...
  • علی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    سید حامد تو رفتی؟ اخه پس چجوری انقد پیشرفت کردن ؟ حرفایی که میزنین رو خودتون هم باور ندارین
  • ریاستی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    دارو رو تحریم میکنند بعد دم به دم شبکه های ماهواره ای رو راه میندازن،!!!!
  • محسن ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    با حرف سید حامد موافقم پیشرفتشون هم به خاطر کاری بودن مردمشه اونجا هیچ خبری نیست
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 1
    به خدا خیر ما مسلمانان ؛نه بگذارید بگویم انسان ها این است که از این سایت ها استفاده نکنیم. حتماًمی پرسید چرا؟ بخاطر اینکه همیشه صفحه اول تصاویر زنان ... رو نمایش می ده.اگر خدا از ما بپرسه به چه مجوزی این تصاویر رو نگاه کردیم ؟می تونیم جواب قابل قبولی بدیم؟ این هم برنامه این نابکاران هست برای رواج فحشا ومنکر در سرزمین های اسلامی
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ایران عرضه داشت مثل روسیه و چین یک سیستم جایگزین معرفی می کرد
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    تئوری توسعه شروع شد
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    هیچ کس اینهارو نمیدونه؟؟فقط شما تشخیص دادید؟؟ جالبه!!!کمی فکر کنید....تاکی ساده لوحی؟؟؟
  • سلمان ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    آقاي ناشناس..اگه مي فهميدي اين حرفارو نمي زدي
  • خوشحال ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    مرگ بر آمريكا
  • مولا ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    باریک افرین با این حرف تو من موافقم
  • انجمن گویا ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام اومدم یک خبره خوش رو ب دوستان بدم.. خبره خوش اینکه امروز ایران از تحریم سایت یاهو در اومد و الان راحت میتونید بدونه هیچ مشکلی اکانت یاهو بسازید... پرچم ایران در کناره پرچم های دیگه کشورها قرار گرفتش در سایت یاهو.. لطفا خبر را پخش کنید تا دوستانه دیگه هم بدونن... متشکریم آقای روحانی عزیز... منبع: انجمن گویا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس