آژانس امنيت ملي آمريکا يک مرکز جاسوسي سايبري جديد با هزينه يک و نيم ميليارد دلار در ايالت يوتا احداث مي کند. اين مرکز قرار است بخشي از اهداف اداره اطلاعات آژانس امنيت ملي آمريکا را محقق کند.

به گزارش خبرنگار مشرق، در پي تجهيز و آماده سازي زيرساخت هاي جنگ سايبري آمريکا، اين کشور قصد دارد يک مرکز اطلاعات آژانس امنيت ملي که کلنگ آن در تاريخ 6 ژانويه 2011 زده شده است با هزينه 5/1 ميليارد دلار در ايالت يوتا راه اندازي کند.
منابع آمريکايي اعلام کرده اند: «اين تأسيسات که نام رسمي آن مرکز اطلاعات يوتا است به دليل جمع آوري، و بررسي صحت و سقم انبوه اطلاعات متناقض، براي جامعه اطلاعاتي به «مرکز جاسوسي» شهرت يافته است. اسم ديگر آن که طولاني تر است عبارت است از "مرکز جامع اطلاعات امنيت سايبري ملي" که اين مرکز در جامعه اطلاعاتي اولين سازمان با اين نام است.»
اين منبع همچنين مي افزايد که سندي از سوي کاخ سفيد، مرکز جامع اطلاعات امنيت سايبري ملي را "يکي از جدي ترين چالشهاي امنيت ملي و اقتصادي توصيف مي کند؛ چالشي که ما به عنوان ملت، ناگزير از مواجهه با آن هستيم اما براي آن آمادگي نداريم." اين سند چندين اقدام متقابل براي مقابله با تهديدات امنيتي را نيز فهرست مي کند.
در اين زمينه نماينده يوتا، سناتور آرين هاچ مي گويد: يوتا از ميان 37 منطقه ي ديگر انتخاب شد. او اين مرکز را «بزرگترين پروژه ساخت نظامي در سالهاي اخير» قلمداد کرد.


سناتور هاچ مي گويد: «در جريان مناقصه، هزينه هاي مطلوب انرژي در يوتا، زيرساختهاي اينترنتي آن، صنعت نرم افزاريِ در حال گسترش آن، و مجاورتش به فرودگاه بين المللي شهر "سالت ليک سيتي" را يادآوري کردم و در نهايت اين مرکز اطلاعاتي به پادگان ويليامز واگذار شد.»
اين منبع ادامه مي دهد که «يگان مهندسين نيروي زميني کار نظارت بر اين پروژه را بر عهده دارند و سرمايه گذاري مشترک آن را شرکتهاي ساختماني "بيگ دي" در سالت ليک سيتي، بافلور بيتي واقع در انگلستان، و" پي دي آر" در خارج از کاليفورنيا انجام داده اند.»
همچنين راب مور، رئيس و مدير عامل شرکت بيگ دي و ريئس هيأت مديره انجمن پيمانکاران عمومي يوتا بيان مي دارد: « کار حيطه بندي اين مجموعه قبلاً آغاز شده است و قرار شده است که 100 هزار فوت مربع فضا به مرکز اطلاعاتي، و 900 هزار فوت مربع به بخش اجرايي و حمايتهاي فني اختصاص يابد. اين مرکز قادر است برق مورد نياز خود را از طريق ژنراتورهاي الکتريکيِ پشتيبان تأمين کند و داراي مخازن آب و سوخت است. اين پروژه ساختماني طوري طراحي شده است که از لحاظ زيستي گواهينامه معروف ليد سيلور را کسب کند.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس