کد خبر 294581
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
مشاور روحانی مشاور کراواتی کرواتی سریع القلم

در حالی که مشاور ارشد رئیس جمهور، عذر سریع‌القلم را به عنوان مشاور روحانی خواسته، اخبار دیگر حاکی از آن است که احتمالاً سریع‌القلم به حوزه مشاورت باز گردد.

گروه سیاسی مشرق - بعد از انتشار تصاویر مربوط به مشاور بین الملل رئیس دولت یازدهم در اجلاس داووس با کراوات و تکذیب مشاور بودن وی از سوی حسام الدین آشنا، سبب قهر سریع القلم از نهاد ریاست جمهوری و یاران سابقش شد و این مسئله تبدیل به یکی از موضوعات جنجالی برای حامیان شد.

در همین راستا پایگاه جهان به نقل از
وب‌سایت امید وابسته به بنیاد امید ایرانیان (عارف) در این باره نوشت: محمود سریع‌القلم که مدتی بود در برخی از جلسات مشاوران ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نداشت، احتمال می‌رود با درخواست شماری از همکارانش دوباره در این جلسات حاضر شود. وی با دعوت برگزارکنندگان اجلاس داووس برای پانزدهمین‌بار در این اجلاس حضور یافت.

«امید» می‌افزاید: اما متأسفانه در حالی که این استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و نایب رئیس مرکز پژوهش‌های علمی و مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت حضور فعال و قابل توجهی در این اجلاس داشت، حاشیه‌ای سبب شد تا این حضور تحت‌الشعاع کراواتی قرار گیرد که سریع‌القلم بر گردن داشت.

این حاشیه‌سازی اما با پاسخ آشنا، مشاور دیگر رئیس جمهور روبه‌رو شد و وی با نگارش نامه‌ای عنوان مشاور رئیس جمهور برای سریع‌القلم را تکذیب کرد و این در حالی بود که وی در دوران ریاست حسن روحانی بر مرکز تحقیقات استراتژیک به عنوان مشاور فعال وی و حتی بیشتر از تمام کسانی که هم اکنون حکم مشاور روحانی را با خود به یدک می‌کشند فعالیت قابل توجهی داشته و حتی در دوران انتخابات ریاست جمهوری نیز به عنوان یکی از نزدیکترین مشاوران روحانی در کنارش قرار گرفته بود، بنابراین بدیهی است که پس از پیروزی حسن روحانی، سریع‌القلم باز هم در کنار وی به بیان نقطه نظرات و طرح دیدگاه‌هایش بپردازد و گرچه از سوی روحانی عنوان رسمی مشاور برای هیچ یک از نزدیکانش صادر نشده بود، اما روحانی در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل از نظرات وی بهره‌مند می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    به فتنه گران واصلاح طلبان اعلام میکنیم اگر پایشان رااز گلیمشان درازتر کنند دندانشان رادردهانشان خرد میکنیم.
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    اين خبر ويژه كيهان بود شما زديد جهان به نقل از اميد نوشت خيلي...
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    والا چی بگم خلایق هرچه لایق
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    والا چی بگم مال بد بیخ ریش صاحابش
  • جواد ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    این فرد صد در صد بر می گردد چون تئوریسین جریان به اصطلاح اعتداله!!!!!!!!!
  • hdvhk ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    بدو برو "خرد" کن
  • hdvhk ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    همه تون عقلتون به چشمتونه امام هم کشور را به کراواتی ها سپرد اما شما ...
  • محمد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    من هم هستم. اینجا جمهوری اسلامی ایران است نه اوکراین. ما جان بر کفان انقلابیم، البته بیشتر تمایل داریم جان ضد انقلاب و افسادطلبان محارب را بستانیم.
  • ریاستی ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    0 0
    قول میده دیگه کار بد نکنه بچه خوبی بشه کراوات نزنه،اجازش بدین پاپیون بزنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس