حال واقعه از زبان «بکیر» روایت می‌شود. جوانی که روز واقعه در کنار پدر به شهادت رسید.

گروه فرهنگی مشرق - "روایتی از ایام خون... از آن روز که معاویه به درک واصل شد تا آن روز که حقیقت را در صحرا سر بریدند. تا آن روز که حُر به جمع یاران سیدالشهدا(ع) پیوست و  فرزندش «علی بن حر» ملقب به «بکیر بن حر» نیز او را همراهی کرد. حال واقعه از زبان «بکیر» روایت می‌شود. جوانی که روز واقعه در کنار پدر به شهادت رسید..."



*شناسنامه:

نام فیلم: روز رستاخیز

کارگردان: احمدرضا درویش

تهیه کننده: تقی علیقلی‌زاده

سرمایه گذار: مؤسسه فرهنگ تماشا - شرکت دلتا مدیا - شرکت آکوا فالز

بازیگران: آرش آصفی - پوریا پورسرخ - حسن پورشیرازی - فرهاد قائمیان - بابک حمیدیان - انوشیروان ارجمند

وضعیت ساخت: در مرحله تدوین

ژانر: تاریخی




*درباره کارگردان:

احمدرضا درويش فعاليت هنري خود را سال 1361 با كارگرداني نمايش هاي تلويزيوني آغاز كرد. سال 1386 اولین فیلم بلند او با عنوان آخرین پرواز به روی پرده رفت. چندی بعد با فیلم کیمیا  نامزد ۹ جایزه و برنده ۳ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد و مورد توجه جامعه سینمایی قرار گرفت.

درویش در سالهای 76 و 78 با فیلم های سرزمین خورشید و متولد ماه مهر جشنواره فجر را درو کرد و بیش از پیش مورد تحسین و توجه قرار گرفت. سال 82 نیز با فیلم دوئل نگاه مثبت منتقدان را به خودش جلب کرد.

روز رستاخیز آخرین اثر این کارگردان است که چند سال از زمان خود را صرف ساخت آن کرده و یکی از آثار فاخر سینمای ایران به حساب‌می آید.

جوایز:

دوئل ۱۳۸۳ (نامزد ۱۱ جایزه و برنده ۷ سیمرغ بلورین از جشنوارة فیلم فجر، تحسین شده در جشنواره های پوسان (کره جنوبی)، دانمارک، آسیا پاسیفیک (ژاپن)، تیبورون ( امریکا )

متولد ماه مهر  ۱۳۷۸ ( نامزد ۹ جایزه و برندة ۳ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر)

سرزمین خورشید ۱۳۷۶ ( نامزد ۱۳ جایزه و برندة ۷ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر)

کیمیا  ۱۳۷۴ ( نامزد ۹ جایزه و برنده ۳ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر، حضور در جشنواره مونترال کانادا، حضور در جشنواره ویتنام و ...)


*درباره فیلم:


روز رستاخیز را می توان اثری مشترک با تمام کشورهای جهان اسلام و حتی کاری بین المللی نامید. اکثر کشورهای عربی و حتی اروپایی برای ساخت این فیلم همکاری داشتند و هزینه های بسیاری برای ساخت آن شد.

آخرین اثر احمدرضا درویش با مدت زمان دو ساعت و 50 دقیقه از زمان مرگ معاویه تا واقعه عاشورا را روایت می‌کند و یکی از پربازیگرترین آثار سینمایی ایران است.



مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس