این فیلم در مدت زمانی سه روزه و بدون توقف فیلمبرداری می شود. در واقع تمام عوامل فیلم 72 ساعت را از 8 صبح 29 مرداد تا یکم شهریور بیدار مانده و حتی یک لحظه هم استراحت نکردند تا همه چیز در این کار طبیعی به نظر برسد.

گروه فرهنگی مشرق - "روحش پریشان است و خواب به چشمش نمی آید...افکارش هشیارند! هشیار تر از هر زمان دیگری. شب و روز برایش یکی شده و فقط می تواند در تخت خواب این پهلو و آن پهلو شود. برای سه روز بی خوابی کشیدن سنگین ترین جریمه برای هر انسانی است. جریمه ای که دامنگیر  پرویز و سهیلا شد... "


*شناسنامه:

نام فیلم: بیداری برای سه روز

کارگردان: مسعود امینی

تهیه کننده: مجید شیخ انصاری

سرمایه گذار: -

بازیگران: پرویز پرستویی - سهیلا گلستانی

وضعیت ساخت: در مرحله تدوین

ژانر: درام مستند




*درباره کارگردان:


مسعود امینی تیرانی بیشتر با فیلم های کوتاه خود شناخته شده است. وی از سال 1365 با فیلم  کوتاه "پژواک"  کارش را شروع کرد و پس از آن هفت اثر دیگر را نیز تولید کرد.

همچنین کارگردانی فیلم‏های مستند نظیر "زارچ" 1382، "فیروزآباد" 1382، "هزار و یک روز، هزار و یک راه" 1383، "هزار و یک روز زارچ" 1383، "راهی به کویر" 1384، "شنیدن تاریخ" 1385، "فرامه" 1386، "در جستجوی گوهر شب‏‌چراغ" 1386، "نقل خطرناک" 1386 و "خاک حافظه" 1387 را نیز بر عهده داشته است.

امینی همینطور کارگردانی و تصویربرداری مجموعه‏‌ "آب و خاک"در سال 1381، کارگردانی مجموعه‏ تلویزیونی "گل آفتاب" در سال 1380، کارگردانی و تصویربرداری مجموعه‏ "آوای ماه" در سال‏‌های 1384 – 1385، کارگردانی و تصویربرداری مجموعه‏  "حضور" – سال 1384، تصویربرداری مجموعه‏ بیست و شش قسمتی مستند "ابر و باد" – شبکه‏ یک - به کارگردانی رامین حیدری‏فاروقی و تصویربرداری مجموعه‏ سیزده قسمتی مستند "دیدار"  - شبکه‏ چهار - به کارگردانی رامین حیدری‏ فاروقی را در کارنامه خود دارد.

جوایز:
جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه‏ برای فیلم کوتاه "داوود" از جشنواره هفتم دفاع مقدس 1377
جایزه بهترین تصویربرداری برای ویدیو کلیپ "شگفتا عشق" از جشنواره فیلم دفاع مقدس 1377
جایزه بهترین فیلم تجربی برای فیلم کوتاه "یونس" به انتخاب انجمن فیلم کوتاه جشنواره فیلم کوتاه تهران 1383
جایزه بهترین تدوین برای فیلم "زارچ" از جشنواره مستند کیش 1383
جایزه فیلم دوم برای فیلم "زارچ" از جشنواره بین‏المللی سبز 1384
کاندیدای دریافت جایزه بهترین مستند برای فیلم "زارچ" از جشنواره فیلم کوتاه تهران 1383
جایزه بهترین کارگردانی، تدوین و تحقیق برای فیلم "فیروزآباد" از جشنواره مستند کیش 1385
جایزه بهترین فیلم مستند برای فیلم "نقل خطرناک" از اولین جشنواره فیلم راهبران 1387
جایزه بهترین کارگردانی و تصویربرداری برای فیلم "این راه همیشه بود" از اولین جشنواره فیلم راهبران 1387
جایزه بهترین متن و بهترین تحقیق برای فیلم "خاک حافظه" از جشنواره سینما حقیقت 1388
کاندیدای دریافت چهار جایزه و برنده تندیس بهترین پژوهش مستند برای فیلم "خاک حافظه" از جشن خانه‎سینما 1389
جایزه بهترین تصویربرداری برای فیلم داستانی بلند "تابستان عزیز" از جشنواره کودک همدان



*درباره فیلم:


بیداری برای سه روز از تمام جهات با دیگر آثار جشنواره فجر امسال متفاوت است. اول این که این فیلم در مدت زمانی سه روزه و بدون توقف فیلمبرداری می شود. در واقع تمام عوامل فیلم 72 ساعت را از 8 صبح 29 مرداد تا یکم شهریور بیدار مانده و حتی یک لحظه هم استراحت نکردند تا همه چیز در این کار طبیعی به نظر برسد. نکته دوم مستند بودن "بیداری برای سه روز" است که همه چیز در آن به صورت واقع روایت شده و حتی بازیگران نقش خودشان را ایفا می‌کنند.

پرویز پرستویی چندی قبل درباره این فیلم گفته بود: بازی در این فیلم تجربه متفاوتی بود و برای اولین‌بار نقش کسی را بازی نکردم.
درواقع همه چیز برمبنای واقعیت‌هایی رخ می‌دهد که برای من و سهیلا گلستانی به عنوان بازیگر پارتنر اتفاق می‌افتد. تجربه بزرگی که ما در آن بازی نمی‌کنیم و خود خودمان هستیم.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس