راننده‌ تاکسیِ کهنه‌کار قصه در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا زودتر به بیمارستان برسد. غافل از اینکه آنجا اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست.

گروه فرهنگی مشرق - "یونس مرد میانسالی است که با تاکسی سرتاسر شهر را می‌گردد و نان در می آورد. سال‌هاست که کارش همین است و روزهایش شبیه هم. یک روز به زن جوانی برخورد می‌کند که عجله دارد. راننده‌ تاکسیِ کهنه‌کار قصه در پایانِ یک روزِ کاری به این زن جوانی کمک می‌کند تا زودتر به بیمارستان برسد. غافل از اینکه آنجا اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست."




*شناسنامه:

نام فیلم: امروز

کارگردان: رضا میرکریمی

تهیه کننده: رضا میرکریمی

سرمایه گذار: مرکز فیلم و سریالِ معاونت برون مرزی

بازیگران: پرویز پرستویی - سهیلا گلستانی - شبنم مقدمی

وضعیت ساخت:  در مرحله صداگذاری

ژانر: اجتماعی




*درباره کارگردان:

رضا میرکریمی 1345 در زنجان متولد شد. تحصیلات این کارگردان در رشته گرافیک بوده اما از جوانی به هنر سینما علاقه مند بود. او پیش از شروع کارهای جدی خود در سینما چندین فیلم کوتاه را کارگردانی کرد و سرانجام در سال 1378 به سراغ اولین فیلم سینمایی خود یعنی "کودک و سرباز" رفت.

تقریبا تمام آثار این کارگردان مورد توجه بوده و جزو آثار ماندگار سینما به شمار می‌روند. زیر نور ماه، آنجا چراغی روشن است و خصوصا فیلم "خیلی دور خیلی نزدیک" با رکورد بی نظیر 6 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر سال 1383 آثاری بودند که در دوره نمایش خود با تحسین منتقدان مواجه شدند.

دو فیلم اخیر او یعنی به همین سادگی و یه حبه قند نیز هر دو از آثار برتر سال‌های اخیر بوده و جوایز متعددی را برای میرکریمی به ارمغان آوردند.


*درباره فیلم:

سینمایی "امروز"، پنجم شهریور 92 در تهران کلید خورد و تا اوایل آذر ماه به طول انجامید. طرح این اثر را خود میرکریمی در ذهن داشته و با همکاری شادمهر راستین به نگارش درآورده است. مدیر فیلمبرداری "امروز"  هومن بهمنش و دستیار اول کارگردان: محسن قرایی است.

با توجه به کارنامه درخشان میرکریمی و حضور پرویز پرستویی در این اثر، به نظر می‌رسد مخاطبان جشنواره سی و دوم با اثری قابل توجه طرف هستند.



مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس