کد خبر 350573
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰

سفیر جدید ایران در برلین با تشریح اولویت‌های کاریش گفت: زمان آن رسیده که ایران و آلمان روابط خوب گذشته را از سرگیرند و با توجه به سابقه تاریخی، تحقق این امر به راحتی و سهولت امکانپذیر است.

به گزارش مشرق، «علی ماجدی » سفیر جدید ایران در آلمان با اشاره به اولویت‌ها و برنامه‌هایش درجهت توسعه روابط تهران- برلین گفت: همه حوزه‌های همکاری اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جای خود از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی با اشاره به فعالیت‌هایش در بخش‌های اقتصادی افزود: شاید انتظار این باشد که بیشتر به بعد اقتصادی بپردازم که البته انتظار به حقی است، اما در واقع به هیچ عنوان نمی‌توان از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی نیز غفلت کرد.

سفیر ایران در برلین گفت: در بخش اقتصادی، همکاری در بخش انرژی و موضوع مهم صرفه جویی انرژی را با توجه به تجربیات خوب آلمان‌ها در این زمینه دارای اهمیت بالایی می‌دانم.

وی  از صنایع خودروسازی، هوا و فضا، صنایع فولاد و داروسازی به عنوان دیگر حوزه‌های اقتصادی نام برد که ایران و آلمان می‌توانند همکاری‌های خوبی در این بخش‌ها داشته باشند.

ماجدی با بیان اینکه ایران و آلمان از نظر اقتصادی دو کشوری هستند که شناخت خوبی از هم دارند، تصریح کرد: هم ایرانی‌ها نسبت به توان اقتصادی آلمان آشنا هستند و هم اینکه شرکت‌های اقتصادی و تجار آلمانی بازار پرسود و جذاب ایران را به خوبی می‌شناسند.

سفیر ایران در برلین با اشاره به تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران تاکید کرد: دیگر زمان آن رسیده که دو کشور روابط خوب گذشته خود را از سرگیرند و فکر می‌کنم با توجه به سابقه تاریخی که از روابط دو کشور وجود دارد، تحقق این امر به راحتی و سهولت امکانپذیر شود.

ماجدی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم صاحبان صنایع، شرکت‌های اقتصادی و تجار آلمانی نیز از این وضعیت راضی نیستند.

علی ماجدی سفیر جدید ایران در آلمان قبل از انتصاب خود به این سمت به عنوان معاون بازرگانی و امور بین‌الملل در وزارت نفت فعالیت داشته است. وی متولد 1325 دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی است و از سال 1360 تاکنون در سمت‌های مختلفی فعالیت کرده که از جمله آن می توان به مدیرکل کشورهای مشترک المنافع در وزارت امور خارجه، کاردار ایران در امارات متحده (ابوظبی)، سفیر ایران در برزیل، سفیر ایران در ژاپن و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه اشاره کرد.

علیرضا شیخ عطار پیش از ماجدی عهده‌دار این سمت بود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس