توصیف «یحیی السنوار» از زبان بازجوی صهیونیست

یک افسر صهیونیست که سی سال پیش بازجوی «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه ) در زندان رژیم اسراییل بود، به توصیف برخی از ویژگی های شخصیتی وی پرداخت.

به گزارش مشرق، السنوار به کابوس صهیونیستها تبدیل شده است. آنها هر روز روایت جدیدی از این مبارز نستوه منتشر می‌کنند.

جدیدترین روایت متعلق به «مایکل کوبی» بازجوی صهیونیست است که ۳۰ سال پیش از السنوار بازجویی کرده است.

وی با اشاره به ۱۵۰ ساعت بازجویی از السنوار در آن زمان می گوید: السنوار چشمانی مرگبار داشت و به طور حتم تا سرحد مرگ خواهد جنگید.

این بازجوی صهیونیست در توصیف السنوار، او را مردی متدین که قرآن را از حفظ داشت، توصیف کرده و می افزاید: السنوار با نگاه تحقیرآمیز به بازجو می نگریست.

بازجوی صهیونیست ادامه می دهد: ابروهای سیاه ذغالی السنوار آکنده از نفرت از اسرائیل بود.

این بازجو مدعی است که در تحقیقات از السنوار از شکنجه فیزیکی و بدنی برای گرفتن اعتراف استفاده نکرده و از شیوه های روانی برای رسیدن به اطلاعات بهره برده است.

وی اضافه می کند: اگر السنوار نبود، حماس نمی توانست حمله هفتم اکتبر را انجام دهد. او نیروی کماندویی تشکیل داده که به اسرائیل حمله کردند و شبکه تونلی در غزه را توسعه داده است.

کوبی می گوید: این خشونت السنوار بود که سبب شد تا سالها در سلول انفرادی بماند، اما در این مدت کتابهایی درباره سیاست اسرائیل به دست آورد که از آنها برای یادگیری زبان عبری و مطالعه درباره نخست وزیران متوالی آن استفاده کرد.

وی در توصیف شخصیت السنوار می افزاید: او به خوبی می دانست که چگونه مردم را با خود همراه کند. مقامات زندان با او همراهی می‌کردند زیرا آنها می خواستند که زندان آرام باشد.

این بازجو به رویکرد ضدصهیونیستی السنوار هم اشاره کرده و اینکه تلاش فراوانی برای شکستن اراده وی انجام داده است.

کوبی ادعا می کند که شیخ یاسین مرشد السنوار را تحت فشار قرار دادند تا با صدور فتوایی، شاگردش را وادار به پاسخ دادن صادقانه به سئوالات بازجو کند.

افسر سابق شاباک می گوید: «صلاح الدین ایوبی» که قدس را از صلیبی‌ها پس گرفت، الهام بخش السنوار بود. السنوار مردی بسیار باهوش است. بعید می دانم که صرفا به جنگ و خونریزی علاقه داشته باشد. او بسیار عقل گراست و هرگز احساسات خود را بروز نمی دهد. هرگز لبخند نمی زند. افراطی است و به مبارز بودن خود افتخار می‌کند.

این افسر صهیونیست که در سال ۲۰۰۷ بازنشسته شد، از السنوار به عنوان فردی باهوش و زیرک نام برده و اضافه می کند: بدون دست یابی به السنوار، یپروزی برای اسرائیل در جنگ حاصل نخواهد شد. او غزه را ترک نخواهد کرد و تا سرحد شهادت خواهد جنگید.

وی ادامه می دهد: السنوار برای خود اصولی دارد که تسلیم نخواهد شد و هرگز به خارج از غزه نخواهد گریخت. وی همواره خطری برای نیروهای اسرائیلی است، نباید او را بازداشت کرد، بلکه باید او را کشت. بازداشت او یعنی «آیخمن» دیگر (اشاره به مسئول نازی که رژیم صهیونیستی او را از آرژانتین ربود، محاکمه و اعدام کرد).

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    3 0
    تک تک اسرائیلی ها و آمریکایی ها و انگلیسی های مسئول فاجعه غزه باید به سرنوشت مردم غزه دچار بشن. چیزی که عوض داره گله نداره. امیدوارم روزی لندن و نیویورک و تل آویو مثل غزه بشه.
  • رضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    فعلا که مردم رو گذاشته دمه توپ و تانک افراطی های صهیونیست و خودش و خانواده ش دارن زیره غزه از زندگی لذت میبرن..بماند که باقی رهبران حماس تو دوحه و استانبول افتاب میگیرن....اینا اگه ادم بودن میتونستن بشار اسد رو سکست بدن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس