خانواده‌های اسرای صهیونیستی خواستار اعلام اعتصاب سراسری شدند

خانواده‌های اسرای صهیونیستی در غزه از رئیس اتحادیه سندیکای کارگران رژیم صهیونیستی خواستند تا زمان امضای توافق مبادله اسرا، اعلام اعتصاب سراسری کند.

به گزارش مشرق، خانواده‌های اسرای صهیونیستی اعلام کردند، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواسته‌هایشان را نادیده می‌گیرد و به آنها گوش نمی‌دهد و بهترین گواه کنفرانس مطبوعاتی شامگاه شنبه او همزمان با برگزاری تظاهرات‌ها بود.

خانواده‌های اسرای صهیونیستی همچنین تاکید کردند که نتانیاهو باید منافع سیاسی خود را خارج از کابینه جنگ قرار دهد.

هزاران نفر شنبه شب در تظاهراتی در خیابان کابلان در تل آویو خواستار امضای توافق فوری برای آزادی اسرای صهیونیستی در غزه و برگزاری انتخابات شدند.

معترضان همچنین شعارهایی علیه کابینه صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم سر دادند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به بیش از ۲۸ هزار نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس