بن فرحان: تنها راه برقراری امنیت در منطقه تشکیل کشور فلسطین است

وزیر خارجه عربستان با تاکید بر اینکه تمرکز ریاض در حال حاضر بر توقف جنگ و انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه است، تنها راه برقراری امنیت و ثبات در منطقه را تشکیل کشور فلسطین دانست.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به سوالی درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کشورش در حال حاضر روی دستیابی به آتش‌بسی در جنگ غزه متمرکز است.

بن فرحان اظهار کرد: ما روی آتش‌بس، عقب‌نشینی اسرائیل از غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه متمرکز هستیم.

وزیر خارجه عربستان در ادامه نیز تاکید کرد: در حال حاضر اولویت باید متوقف کردن فاجعه انسانی در نوار غزه باشد.

او همچنین گفت: اساس عادی‌سازی روابط با اسرائیل، ابتکارعمل صلح عربی است و بدون توقف جنگ در غزه عادی‌سازی وجود نخواهد داشت.

بن فرحان در ادامه نیز تاکید کرد: هر کسی که مانع راه‌حل ۲ دولتی می‌شود، باید محاکمه شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر مدعی شده بود: «پس از هفتم اکتبر هرگز با کشور فلسطین موافقت نخواهیم کرد، کشور فلسطین پاداشی برای تحولات هفتم اکتبر خواهد بود، از طریق تحمیل شروط نمی‌توان به سازشی سیاسی درباره کشور فلسطین رسید و این تنها از طریق مذاکرات مستقیم ممکن است.»

وزیر خارجه عربستان در این کنفرانس گفت: وارد نشدن کمک‌های بشردوستانه به غزه، بحران را وخیم کرد و آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، نسل جدیدی را به سوی «افراط گرایی» سوق خواهد داد.

بن فرحان پیش از حضور در کنفرانس، در حاشیه آن دیدارهای متعددی با مسؤولان کشورهای اروپایی مختلف داشت و گفت‌وگوهایش بر آخرین تحولات نوار غزه متمرکز بود.

حملات وحشیانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه که وارد پنجمین ماه خود شده، بیش از ۲۸ هزار شهید و ده‌ها هزار مجروح بر جای گذاشته است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 1
    شرط مهمتر نابودی رژیم صهیونیستی است
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    این تشکیل دولت چگونه به وجود می‌آید راهکار آن چیست اگر منظور سازش باشد فقط وقت تلف کنی هست تا صهیونیست‌ها سراسر کشور فلسطین بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس