کد خبر 1575977
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

راز آفتابی شدن "برگمن" پس از یک خرابکاری ناکام

روزنامه نیویورک تایمز به قلم رونن برگمن تحلیلگر صهیونیست نوشت: "اسرائیل، پشت انفجار دو خط لوله گاز مرکزی در ایران است که باعث اختلال در جریان گرما و گاز پخت و پز به مناطق میلیون نفری شد. مقامات غربی می گویند این حملات، پیچیده و دقیق بوده است".

در این که رژیم صهیونیستی و موساد به دنبال انجام اقدامات تروریستی در ایران باشند، تردیدی نیست. در عین حال باید عنایت داشت که این رژیم به ویژه پس از سرشکستگی بزرگ در عملیات طوفان الاقصی، به دنبال بازسازی تصویر در هم شکسته اطلاعاتی خود است.

غافلگیری و تلفات سنگین، درست پشت مرز های غزه، در حالی اتفاق افتاد که اسرائیل ادعا می کرد از قدرتمند ترین سرویس های اطلاعاتی دنیا و برترین سامانه های راداری و پدافندی برخوردار است.

چهار ماه و نیم جنایت علیه مردم بی دفاع غزه، نتوانسته این تصویر در هم شکسته را ترمیم کند، همچنان که مقاومت فلسطین پس از ۱۳۰ روز جنگ، همچنان سرپاست و از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل تلفات می گیرد.

نتانیاهو و دیگر سیاسیون زخم خورده اسرائیل بارها گفته اند تمام مصیبت هایی که تحمل می کنند، از نفوذ ایران سر چشمه می گیرد. با چنین صورت بندی یی، آنها در پی آسیب زدن هستند و در عین حال، می کوشند با عملیات رسانه ای، حیثیت از دست رفته خود را باز یابند.

یکی از شگرد ها، گردن گرفتن غیر مستقیم بسیاری از حوادث در ایران است. آنها در عین حال، اصرار دارند اقدامات خرابکارانه و تروریستی هم که با مشارکت سرویس های غربی انجام می شود، به نام موساد بنویسند. خرابکاری در تاسیسات نطنز در سال ۱۳۸۹، از جمله این اقدامات مشترک بود.

بیش از دو دهه است که بخش عمده ای از اقدامات ضد ایرانی، با همکاری سیا و موساد و ام آی ۶ انجام می شود و در واقع، طرف حساب سرویس های امنیتی ایران، نه فقط موساد که "ناتوی اطلاعاتی" است.

هیچ دشمنی را نباید دست کم گرفت. ضمنا باید توجه داشت که بخش مهمی از عملیات رسانه های غربی- صهیونیستی در ارتباط با ایران، بزرگ نمایی دشمن و ضعیف نمایی طرف ایرانی است. از نگاه دشمن، موفقیت در این عملیات روانی، مهم تر از اصل عملیات تروریستی است.

خلل های اطلاعاتی محتمل را دائما باید پایش و برطرف کرد. در عین حال باید توجه داشت که کشور ما توانسته در برابر جبهه شرور غربی هماوردی کند، خود را در تراز یک جبهه قدرتمند تکثیر نماید، ضربات متقابل بزند و مسیر تحولات منطقه را خلاف اراده قدرتمند دشمن تغییر دهد.

امنیتی نویسان رسانه های غربی، ماموریت دارند این اقتدار اطلاعاتی، سیاسی و راهبردی را زیر سوال ببرند و این در حالی است که بعضا به شکل سربسته و مجمل، اذعان کرده اند شبکه اطلاعاتی ایران در شناسایی اهداف آمریکایی- صهیونیستی (در دریای سرخ، اقیانوس هند، عراق و سوریه، فلسطین اشغالی) به مراتب مهم تر از تسلیحات پیشرفته است که به هدف می زنند.

موضوع بسیار مهم دیگر این است که فناوران کار بلد ایرانی توانستند بخش مهمی از ابعاد خرابکاری را در همان ساعات اولیه مهار کنند و نهایتا ظرف ۴۸ ساعت، نقشه بزرگ دشمن برای ایجاد بحران انرژی در کشور را خنثی نمایند.

نکته بعدی، حجم استخدام مزدور از سوی ناتوی اطلاعاتی و گستره اقدامات تروریستی است. بسیاری از این اقدامات تروریستی، پیش از انجام، کشف و خنثی سازی می شود.

امنیت و آرامش کامل در حالی در سراسر کشور پهناور ما بر قرار است و مثلا راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن در ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا بدون کمترین اختلالی برقرار شد که دشمنان دائما در تدارک و اجرای اقدامات تروریستی هستند.

لازمه تداوم امنیت و اقتدار کشور، شناسایی و زیر ضرب گرفتن شبکه هایی است که تروریست ترانزیت می کنند، یا به عنوان سر خط نفوذ برای جمع آوری اطلاعات و شناسایی اهداف فعالیت می کنند. زدن سر انگشتان نفوذ همان قدر اولویت دارد، که زدن ضربات متقابل به اسرائیل و آمریکا در منطقه.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرزند ایران IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    8 0
    کار اسراییل بود؟؟ باشه اشکالی نداره. پس ایران هم متقابلاً حق دفاع از خود و حمله متقابل رو داره!! پس منتظر باشید.
    • DE ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      گناه دارن حالا ببخششون، اون انتقام های قبلی خیلی دردناک بود اخه
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 1
    همه چیز برنامه ریزی شده بود درست زمانی انجام داد که یه موج بارشی و سرما وارد کشور شده بود
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    2 7
    از نویسنده محترم انتظار دارم دروغ نگوید. حادثه کرمان نشان ضعف اطلاعاتی ما بیشتر از اونی هم که تصور کنیم
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      4 2
      در جواب ۱۴:۵۵: در مورد چیزی که اطلاعی نداری بیخودی نظر نده. کار اطلاعاتی بسیار پیچیده است و دشمنان قسم خورده این آب و خاک هم بسیار زیاد.
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      2 2
      من خودم در کرمان بودم و کاملا اطلاع دارم .این تو هستی که در مورد چیزی که اطلاع نداری بهتره دهنت رو ببندی. تروریست ها آزادنه در حاشیه شهر کرمان منزل اجاره کرده بودند وبا خیال راحت در شهر تردد می‌کردند. سر دسته اونا قبل از انفجار بدون دغدغه از کرمان خارج شد
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    1 0
    موساد، سیا یا ام آی سیکس، هر کدوم که بوده بدون عوامل داخلی نمی تونسته اقدام کنه. این نوع اقدامات تروریستی فقط توسط وطن فروشان هرجایی رقم می خوره. خیانت پیشگانی که چون ذات بی ریشه و هرزه ای دارند مفهوم عالی وطن و وطن دوستی در قاموس اینها اصلا وجود نداره! یکی از اقدامات اساسی و حیاتی و ضرب الاجلی نهادهای اطلاعاتی امنیتی کشور یافتن خطوط نفوذ در کشور باید باشه. متاسفانه در بسیاری لز بخش های اجرایی قانون گذاری و قضایی حتی و حتی انتظامی نفوذی وجود داره. شناختن و کشف اینها کار آسونی نیست اما غیرممکن هم ابدا نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس