1

دوقطبی سازی حجاب یکی از پروژه‌های تعریف‌شده از سوی رادیکال‌های اصلاح‌طلب در انتخابات است که با راه انداختن یک کارزار اینترنتی از هفته گذشته کلید خورده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه یکم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که شهادت مدافعان حرم در دمشق، ۲۰ هزار نوزاد فلسطینی در چند قدمی مرگ، چشم ایران در فضا ماهواره ثریا در مدار، آینده ایران در منطقه پرآشوب خاورمیانه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

سه تشکل سیاسی در جریان اصلاح‌طلب و اعتدالی، رایزنی‌های انتخاباتی خود را برای رسیدن به یک لیست مشترک در انتخابات آغاز کرده‌اند و در این راستا، حزب کارگزاران سازندگی، حزب ندای ایرانیان و حزب اعتدال و توسعه در حال بحث و بررسی برای نحوه ورود به آوردگاه ۱۱ اسفند هستند.

پیش از این، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه از آمادگی تشکل متبوعش برای ورود به انتخابات مجلس دوازدهم خبر داده بود و گفت: ما از احزابی هستیم که لیستمان در استان ها و حتی در تهران آماده شده و باید در روزهای آینده و در ۱۲ هفته آینده نحوه چینش و سلسله مراتب آن را تنظیم کنیم و این اقدام با نظر شورای مرکزی حزب انجام می شود. به تازگی نیز حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگویی تصریح کرد که عدم حمایت اصلاح طلبان از همتی در انتخابات ۱۴۰۰ اشتباهی بود که به شکست ما ختم شد.

با وجود آنکه جناح چپ به اندازه لازم نامزد انتخاباتی داشته و حتی جلساتی را نیز برای بستن لیست برگزار کرده اما اصلاح‌طلبان رادیکال درصدد هستند با فشار بیرونی مانع از دادن لیست از سوی اصلاح‌طبان شوند، روزنامه آرمان ملی به نقل از سعید شریعتی عضور رده بالای حزب اتحاد ملت نوشته است:

اصلاح‌طلبان اصلا لیستی ندارند که بتوانند ارائه کنند. لذا این حرف‌ها بیشتر به درد مصارف داخلی جناح اصولگرا می‌خورد. وی افزود: من نمی‌دانم که در نهایت جمع‌بندی نهایی اصلاح‌طلبان چه می‌شود اما آن طور که رئیس و سخنگوی جبهه اصلاحات انجام داده و می‌دهند این است که هیچ انگیزه‌ای برای اینکه در این انتخابات فعالیت با چراغ یا بدون چراغ انجام دهند دیده نمی‌شود.

شریعتی اذعان کرد:

این مسائل موضوعیت و طریقتی برای پایگاه اجتماعی نیروهای اصلاح‌طلب ندارد. این هم که همان اوایل جبهه اصلاحات اعلام کرد که ما توصیه‌ای نداریم برای این بود که چشم‌انداز روشن بود و ما می‌دانستیم که هیأت اجرایی تندتر از هیأت نظارت عمل خواهند کرد.

اصلاح‌طلبان رادیکال: نه لیست داریم و نه در انتخابات مشارکت می‌کنیم/ فراخوان بی‌حجاب‌ها پای صندوق رای!

کنش‌های لایه‌های رادیکال جریان اصلاحات نشان می‌دهد که برای این بخش از جریان اصلاحات مساله مشارکت یا مشارکت مشروط در انتخابات نه تنها مساله اصلی نیست که راهبرد اصلی آنان تلاش برای «کاهش مشارکت» است. گفته می‌شود بیشتر این اقدامات و تلاش‌ها شهرهای بزرگ و به ویژه تهران را هدف قرار داده تا از این طریق با کاهش مشارکت و بازنمایی به عنوان نه به کلیت نظام، پروژه و پیامی سیاسی مخابره شود.

با این وجود بخشی دیگر از اعضای جبهه اصلاحات نیز تلاش دارند با فشار غیرقانونی روی شورای نگهبان بر تعداد نامزدهای خود در انتخبات بیافزاید، روزنامه هم‌میهن نوشته است:

ماجرا از این قرار است که نظرسنجی‌هایی که به‌طور قطع به دست اصولگرایان صاحبان قدرت هم رسیده است، به آنان نشان داده که میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو اصلاً مناسب نیست. نظرسنجی‌هایی که نهادهای نزدیک به خودشان انجام داده‌اند. خُب! یک گروه عاقل در برابر این واقعیات چه کار خواهد کرد؟ مگر نه اینکه مقام رهبری بر افزایش مشارکت تاکید کرده‌اند؟ روشن است که باید تمام تمرکز خود را بر بهبود شرایطی بگذارند که مردم و گروه‌های سیاسی شرکت کنند، ولی به جای این کار، وقت خود را صرف بازی‌های رسانه‌ای و گفتارهای بی‌پایه و عاری از حقیقت کرده‌اند!

اصلاح‌طلبان رادیکال: نه لیست داریم و نه در انتخابات مشارکت می‌کنیم/ فراخوان بی‌حجاب‌ها پای صندوق رای!

اصلاح‌طلبانی که به صندوق امیدوارند، همچنان محکم در میدان هستند و برای رقابت ۱۱ اسفندماه فهرست ارائه خواهند کرد. البته در تلاشند تا شورای نگهبان را راضی کنند تا در بررسی صلاحیت برخی نامزدهای شناخته شده‌شان تجدیدنظر کند.

کشف حجاب اصلاح‌طلبان پای صندوق رای

انتشار فیلمی کوتاه از کشف حجاب یک عضو حزب اتحاد ملت در شبکه انگلیسی و بررسی برخی مطالب منتشرشده در رسانه‌های جریان اصلاح‌طلب بیانگر آن است که آنان تلاش دارند با تجمیع سوژه حجاب اختیاری و انتخابات به چالش آفرینی ذهنی و سیاسی بپردازند.

روزنامه اعتماد هم سویه‌های این سیگنال را در شماره امروز خود منتشر کرده و نوشته است:

اینها حق دارند با هر سطح از حجاب در انتخابات حاضر شده و رای بدهند! از سوی دیگر، آمران به معروف و ناهیان از منکر دولتی وظیفه خود می‌دانند افراد را هدایت و ارشاد کنند و موضوع حجاب را جدی بگیرند. وقتی به این افراد اعتراض می‌شود که چرا این نوع برخوردهای سلبی را صورت می‌دهید و این حق مردم است که مطابق قانون اساسی پوشش خود را انتخاب کنند، صراحتا می‌گویند: «ما با اعتقادات شما کاری نداریم؛ قانون است و باید اجرایی شود»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:

به من بگویید این تناقضات را چطور می‌توان حل کرد؟ وقتی فردی می‌خواهد رای دهد، شما به حجاب او کاری ندارید و می‌تواند رای دهد. اما زمانی که همان شخص می‌خواهد به یک اداره دولتی برود یا به بانک و فرودگاه و...مراجعه کرده و حقوق اجتماعی خود را پیگیری کند با صراحت می‌گویند ما به افراد کم حجاب و بی‌حجاب خدمات نمی‌دهیم!

اصلاح‌طلبان رادیکال: نه لیست داریم و نه در انتخابات مشارکت می‌کنیم/ فراخوان بی‌حجاب‌ها پای صندوق رای!

به نظر می‌رسد که دوقطبی سازی حجاب یکی از پروژه‌های تعریف‌شده از سوی رادیکال‌های اصلاح‌طلب در انتخابات است که با راه انداختن یک کارزار اینترنتی از هفته گذشته کلید خورده است، سرمنشأ برخی از این تحولات سیاسی در سفارت انگلیس در تهران است که این روزها به طرز عجیبی محل تردد سرپل‌های کشف حجاب شده است، بازوی رسانه‌ای این ماجرا بی‌بی‌سی فارسی است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    17 6
    دو تا حزب درست کردید همگی مشغول سیاه نمایی هستید واسه طرفدار جمع کردن. با این وضعیت انتظار مشارکت بالا دارید؟
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      5 4
      قهر با صتدوق رأی و یا عدم شرکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات را به فال نیک باید گرفت و این موضوع را از الطاف الاهی دانست! چرا که این قوم یعجوج و معجوج و لجوج در هر انتخابات چنانچه پیروز شوند راهگشای جاسوسان صهیونی به کشور می شوند و اگر ببازند بلوا و فتنه و آشوب به پا می کنند و به دنبال انقلاب های رنگی جورج سوروسی می روند!!
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      4 3
      خب این نوچه های سفارت انگلیس را آزاد می گذارید تا چند نفر بمیرند و خرابکاری شود بعد بگیرید؟
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      2 0
      اطلاح طلب = حامی داخلی داعش= سرمایه اسرائیل چند نماینده اصلاح طلبی در 25 مرداد 1395 خبر مخالفتشان با سوخت گیری و مهماتگیری بمب افکن های روسی در همدان برای حملات شدید هوایی بر علیه داعش در سوریه و عراق ، رسانه ای شد. خبری های از جمله با تیتر "از حب داعش یا بغض روسیه" در نقد مخالفت اطلاح طلبها با مهماتگیری بمب افکن ها در پایگاه همدان در آن مقطع زمانی در وبسایتها منتشر شد. علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خبری اعلام کرد: "همکاری‌های دفاعی صورت گرفته بین ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم امر غیرمنتظره‌ای نیست و نگاه ایران به رابطه با روسیه یک نگاه راهبردی است"" - در نهایت سنگ اندازی نماینده های اصلاح طلب مانع اجرای بمباران سنگین داعش در عراق و سوریه شد- طبق اعلان کارشناسان نظامی روس در صورت مهماتگیری و سوختگیری بمب افکن های مهاجم به داعش در همدان امکان بارگیری 22 تن بمب با پرواز 700 کیلومتری را داشته اند در صورتیکه با بارگیری در روسیه امکان بارگیری 5 تا 7 تن با مسافت 2000 کیلومتری را داشته اند. بهر حال توقف بمباران شدید داعش توسط این بمب افکنها هدیه اصلاح طلبان داخلی به داعش و سنگ اندازی بر سر راه نابود کردن داعش بود. چه تائیدی بر عمدی بودن ایجاد مزاحمت اصلاح طلبان داخلی بر سر راه نابود کردن داعش بهتر از این: علی مطهری در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش در سوریه توسط ایران را اشتباه اعلام کرد. در حالیکه حتی دبیر شورای امنیت ملی وقت استفاده از فضا و امکانات ایران برای بمباران تروریستهای داعش را اعلام کرده بود. "شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم در واکنش به انتشار خبر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه گفت: "همکاری‌های تهران - مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم". این موضع گیری شمخانی در شرایطی بود که به موجب اصل ۱۷۶ قانون اساسی، "بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی" از وظایف شورای عالی امنیت ملی است. ولی با مخالفت بسیار شدید نمایندگان اصلاح طلب، در نهایت مهماتگیری و سوختگیری در همدان با غوغا راه انداختن "نقض حاکمیت کشور طبق اصل 176 قانون اساسی" اصلاح طلبان متوقف شد.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    25 4
    خیلی مسخره است بی حجاب بره رای بده به کسی که لایحه حجاب تصویب میکنه
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      25 12
      بی حجاب دنبال چیز دیگه ای هست
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      5 6
      خخ
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      4 5
      قهر با صتدوق رأی و یا عدم شرکت اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات را به فال نیک باید گرفت و این موضوع را از الطاف الاهی دانست!
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      9 4
      بی حجابها اگر رویشون بشه برزوند رای بدهند که رای باطله می دهند برای تمسخر
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      5 0
      بی حجاب همان بهتر که رای نده هروقت رای داده فلان شخصی که به هیچی پایبند نیست و وادادگی و بیچارگی را برامون به ارمغان آورده بر سر ما مسلط شده
  • محمد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    33 9
    با سلام اگر عده‌ای فکر می‌کنند ، با بها دادن به مفسدین می توانند حیثیتی برای نظام جمهوری اسلامی کسب کنند سخت در اشتباه هستند
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      اطلاح طلب = حامی داخلی داعش= سرمایه اسرائیل
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    16 2
    الان اون فرد برای چی گفت "بی حجاب ها هم بیان رای بدند" ؟!!!!!!!!! هر مسئولی رو می بینی تریبون گرفته دستش واسه خودش مشغول داستان سراییه. بدون اینکه به پیامد حرف هاش فکر کنه حرف می زنه. هر کسی رو راه دادید توی نظام حداقل یه آموزشی واسشون بگذارید. یه معیار تشویق تنبیهی درست کنید. این که نشد که.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 13
    ایران الان بدون یرجام توانست از لیست سیاه FATF خارج بشه. چرا بعضی لال شدن؟ اینو با صدای بلند و هر روز رسانه های انقلابی بپرسن از غربگدایان
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      7 6
      موافقم در کارهای رسانه ای ضعیفیم
    • عدالت IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      6 5
      این دوتا هیچ ربطی بهم ندارن
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 4
      برادر گلم این اف اف تبتی افاف است تحریمها و موانع تبادل پول و مناسبات تجاری و سویفت ووووووهمه چیز سرجایش هست هیچ چیزی تغییر نکرده برادر کمونیست پرست درست بخوان و دو ریالیت را صاف بنداز
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 3
    برای تناقض مطرح شده جوابی دارید؟
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      1 0
      اطلاح طلب = سرمایه اسرائیل
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    10 15
    مهم ترین الویت این روزها و ماه های بنده اقساط ماهیانه و کرایه و تامین مایحتاج با ۱۰ میلیون حقوق بازنشستگی است نه انتخابات و اصلاح طلب و اصولگرا و با حجاب و بی حجاب
  • وطن پرست DE ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    23 5
    هنوزم حرف از قبح دو قطبی می زنید؟ بمیرید با این ترس ایجاد دو قطبی. بی حجاب بیاد پای صندوق، با حجاب دیگه نمی ره پای صندوق. بفهمید این رو
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    4 3
    مطمئن‌باشید‌
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      7 11
      که رای میدیم
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      4 8
      مطمئنیم
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    14 8
    اصلاحطلبان در واقع همان افسادطلبان هستن ولی خود نمیفهمند
    • IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      5 6
      گل گفتیا
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      20 6
      سر و ته یک کرباس هستین.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    10 2
    اصولگرا اصباحطلب فرقی نداره؟
  • DE ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 7
    دوقطبی سازی حجاب یکی از پروژه‌های تعریف‌شده از سوی رادیکال‌های اصلاح‌طلب در انتخابات است که با راه انداختن یک کارزار اینترنتی از هفته گذشته کلید خورده است.// کلید خورده است ....لعنت خدا و رسول ص و ملايک به هرچه کلید و کلید تبلیغ کنه.هرچه بدبختی میکشیم از آن کلید کذایی است که غیر از باز کردن قفل بیت المال برای رانتخواران دزد و داداچ ها و رفقا هیچ قفلی از کار مردم نگشود.
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 12
    بهایی ها و سلطنت طلبها کشور را از ما می گیرند حتما یا سکولار ها خواهش می کنم بیایید بریم برای جمهوری اسلامی برای اینهمه شهید شما انقدر نمی آیید بریم تا همه ما مضمحل بشیم نابود بشیم همین .
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 5
    روحانی گفت: من اولین بار است می‌بینم اقلیت حاکم با اکثریت مردم نظر واحد دارند.
  • TR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 1
    نماینده ای که باید به این قانون اساسی و ارکان این نظام بعدا قسم یاد کنه و اونارو قبول داشته باشه
  • محمد IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    9 4
    بازم سرطان اصلاحات و خزعبلاتش کسی که میخواد رای بده باید حجابشو رعایت کنه وگرنه همون نیاد بهتره اسلحه بالا سر کسی نذاشتن که بیاد رای بده البته جناح بازی و کوفت و زهر مار فقط مربوط به اصلاحات نیست
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    5 2
    تورم بالای 50 درصد و بسیاری از مشکلات گذشته و حال و آینده مملکت را کسانی ایجاد کردند که با شعار پیشگیری از تفکیک جنسیتی پیاده رو ها از مردم رای جمع کردند. خوب این روش جواب میده دیگه. در همه جای دنیا سیاستمداران فاسد و ظالم از اسم آزادی و حقوق زن و حیوانات و امثالهم برای اهداف کثیف خودشون سوء استفاده می کنند.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    20 2
    شورای نگهبان هم به اختیاری بودن حجاب رسمیت داده ؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    36 0
    خب کسی نیست بزنه دهن اعتماد که حفظ حجاب و شعایر دینی وظیفه حکومته؟ چرا اینقدر آزادند بی حجابی تبلیغ کنند؟ انتظار دارید متدینین همراه بشند؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    25 0
    خدا از شما افساد طلبان نگذره که از دشمن این مرزوبوم خبیث تر هستین که منتظر ین کوچکترین مسئله پیش بییاد که یه فتنه رو کنید حالامیخواد رای دادن باش ،حجاب باشه ،فوتبال باشه ،شجریان باشه،غرق شدن تواستخر باشه فقط وفقط فتنه انگیزی به زمین گرم بخورید دیگه بلند نشین امین🤲🦵😈
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    14 2
    اینکه علی کریمی مخاطبانی در ایران داره که مثل اون صحبت و فکر می کنند ترسناکه ... آقایان باعث نابودی اسلام و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ونیز کشی و قتل عام مردم مسلمان نشید ها در ضمن زمین های اوقاف را هم نه تکه تکه کنید نه به باد بدید
  • فهیم IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    12 0
    چرا به اینها اصلاح طلب می گویید اینها گروه وطن فروش هستند جز خیانت در پرونده شان چیزی دیگر وجود ندارد
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    طبق دستور کدخدا .منفعت شیطان ایندوره ذدر شرکت نکردن وتحریم انتخابات است ومادوستان امریکا انتخابات راتحریم میکنیم .وفعلا عدم حضور معنی خروج برحاکمیت تلقی نمیشود
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    ترس ما تحریم کنندگان ان است که ارای باطله از ارای کاندیداهای ما بیشتر باشد ودوباره مثل همتی اب اززیرمان برود
  • غ IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    انتخابات بسیار عالی و با امنیت کامل برگزار میشه ۵۰درصد به بالا هم شرکت میکنند اصلا نگران نباشید مردم شریف ایران در همه مشکلات همراه نظام بوده اندو هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس