1

پزشکیان: تعدادی از نامزدهای شاخص جریان اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام نکردند تصور آن‌ها این بود که شورای نگهبان آن‌ها را رد صلاحیت می‌کند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه نهم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که پرتاب موفقیت آمیز ۳ ماهواره ایرانی مهدا، کیهان ۲ و هاتف ۱ با ماهواره بر سیمرغ به فضا، رتبه‌بندی نومعلمان در ابهام، یک بام و دو هوای بلیت هواپیما و رفت و آمد بودجه‌ای بین پاستور و بهارستان از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

برخی رسانه‌های جریان اصلاح طلب در مطالبی تاکید دارند که نتایج بررسی صلاحیت های نامزدهای مجلس شورای اسلامی مهمترین پیام را برای علی لاریجانی و حامیان وی داشته است، این رسانه ها با اشاره به اظهارات برخی نیروهای نزدیک به علی لاریجانی که از ردصلاحیت برخی نمایندگان ادوار نزدیک به لاریجانی سخن به میان آورده بودند، تصریح می کنند، آنچه از دل ردصلاحیت‌ها و تاییدها بیرون آمده است، پیام روشنی برای علی لاریجانی دارد.

فشار اصلاح‌طلبان رادیکال به اصلاح‌طلبان میانه‌رو عامل اصلی این نتیجه‌گیری خاص است، روزنامه آرمان امروز دراین‌باره نوشته است:

در ماه‌ها و سال‌های اخیر شاهد تغییر رفتار در بسیاری از سیاستمداران بوده و هستیم ولی در مورد شخصی مانند علی لاریجانی باید بگوییم که او همچنان اصولگرا است و در این اردوگاه حضور پررنگی دارد. اتفاقا او از جمله اصولگراهای شناسنامه‌داری است که سابقه آن در حاکمیت و تاثیرات مثبتی که گذاشته کاملا مشخص است. معیار اصولگرایی همین پایبندی به اصول انقلاب و خدمت به همه شهروندان از هر حزب و دسته‌ای است. فردی مانند لاریجانی نگاه کاملا دقیقی به جامعه و حاکیمت دارد او تابع مقام معظم رهبری است. باتوجه به شرایط کنونی اردوگاه اصولگرایی باید لاریجانی را یک اصولگرای عاقل بدانیم که سعی کرده تا با میانه‌روی و تعادل به ارزش‌های دیگر جریان‌ها و شخصیت‌ها احترام بگذارد.

آیا علی لاریجانی همچنان یک اصول‌گرا است؟ / فقط بی‌حجاب‌ها پای صندوق رای بروند!

رسانه‌های اصلاح طلب همچنین با تاکید بر اینکه علی لاریجانی قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه داشته و اولین تلاش وی نیز برنامه برای مجلس شورای اسلامی بوده است، از نگاه این جریان نمایندگانی باید در مجلس حضور داشته باشند که با سخنان و برنامه‌های خود، راه را برای به قدرت رسیدن اصلاح‌طلبان مهیا کنند.

اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند که اگر لاریجانی اگر در همین مجلس(یازدهم) ۱۰۰ نیروی موثر و مهم داشت بدون تردید ردصلاحیت او سخت‌تر می‌شد. پس تصور اینکه او فعالیتی برای انتخابات ندارد، تصور مخدوشی است و آنچه بیان می‌شود درست نیست!

روزنامه شرق نیز به نقل از پزشکیان خبر داده است که برخی از چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام نکرده و حالا ادعا دارند که ردصلاحیت‌ها سنگین بوده است، این روزنامه نوشته است:

تعدادی از نامزدهای شاخص جریان اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام نکردند تصور آن‌ها این بود که شورای نگهبان آن‌ها را رد صلاحیت می‌کند کما این‌که برخورد هیئت‌های اجرایی را همه دیدیم، کما این‌که برخورد هیئت‌های اجرایی را همه دیدیم. نتیجه آن است که در یک مسابقه یک طرف تمامی بازیکنانش و تیمش را آورده و تیم طرف مقابل حتی به‌اندازه ذخیره هم نیست.

آیا علی لاریجانی همچنان یک اصول‌گرا است؟ / فقط بی‌حجاب‌ها پای صندوق رای بروند!

مسعود پزشکیان علیرغم تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان مدعی شده، وضعیت برنده مسابقه [انتخابات] از قبل مشخص است. ادعای پزشکیان در حالی است که همفکرانش علناً و عملاً پروژه تحریم انتخابات را پیش می برند. چه در مرحله ثبت نام که بسیاری از افراد موجه این طیف می توانستند ثبت نام کنند اما به توصیه هسته سخت اصلاح طلبان، مسیر تحریم را در پیش گرفتند، چه الان که بیانیه رسمی داده و حکم به تحریم انتخابات زده اند.

تلاش اصلاحطلبان بیش از آنکه ناشی از ادعاهایی همچون ردصلاحیت‌ها باشد، ریشه در فوبیای شکست در انتخابات دارد. همفکران پزشکیان حتما به نتایج نظرسنجی های مختلف دسترسی دارند و همواره تصمیم‌های انتخاباتی‌شان براساس سود و زیان حاصل از مشارکت بوده است؛ به این نحو که اگر اوضاع بر وفق مراد بود و می‌توانستیم پیروز شویم، ثبت نام می کنیم و لیست می‌دهیم اما اگر شرایط به‌نحوی بود که بوی بهبود ز اوضاع شنیده نمی‌شد، بنا را بر سکوت و عدم مشارکت می‌گذاریم! این تاکتیک نخ نما همچنان پوششی برای ارزیابی دقیق کارآمدی و کارایی جریان اصلاح طلبی است.

ارسال سیگنال برای حضور زنان بی‌حجاب در پای صندوق‌های رأی

یکی از پروژه‌های تعریف‌شده از سوی رادیکال‌های اصلاح‌طلب در انتخابات بحث بی‌حجابی است که با راه انداختن یک کارزار اینترنتی کلید خورده است، سرمنشأ برخی از این تحولات سیاسی در سفارت انگلیس در تهران است.

روزنامه هم‌میهن درباره حضور بی‌حجاب‌ها در انتخابات نوشته است:

مشخص نیست تدبیری در کشور وجود دارد یا خیر و تفکرات کاملاً متضاد در کشور حکمرانی می‌کنند. به نظر می‌آید با نوعی سوءتدبیر سیاسی و چندگانگی فکری در کشور مواجه هستیم و در این شرایط، فریاد و قلم زدن عده‌ای فایده‌ای نداشته است. اگر معقولان نظام که بر اهمیت حضور حداکثری مردم واقف هستند و می‌توانند تضمین تغییر شرایط در اداره کشور را بدهند، بتوانند آزادی‌های اجتماعی و بیان را به مردم نشان دهند، احتمال دارد اتفاقات بهتری در کشور بیفتد.

آیا علی لاریجانی همچنان یک اصول‌گرا است؟ / فقط بی‌حجاب‌ها پای صندوق رای بروند!

برخی چهره‌های اصلاح‌طلب با طرح این پرسش که آیا زنان بی‌حجاب نیز حق کاندیداتوری در انتخابات مجلس را دارند، گریزی به مسئله حجاب زده و با بیان اینکه جریانی در کشور به دنبال تحدید اجتماعی به نام حجاب می‌باشد، مدعی هستند که شورای نگهبان در شرایط کنونی چون به مشارکت انتخاباتی نیاز دارند تأکید دارند که هیچ مانعی برای رأی دادن این زنان بی‌حجاب وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 12
  • US ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    دریافت مواجب مستخدم منوط به اینست که طبق شرح وظیفه ابلاغی انجام وظیفه نماید این به دوگروه تقسیم می‌شوند جیب باور واستقلال باور جیب باوران دراجرای شرح وظیفه شغلی درانتخابات شرکت نخواهند کرد
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 0
      مبادا حماقت کنید
    • DE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      4 0
      سوال درست اینه که وقتی از اصول صحبت می کنید دقیقا منظورتون اصول انقلاب و اسلام هست یا اصول آقازاده ها.
    • DE ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      تعدادی از نامزدهای شاخص جریان اصلاح‌طلب در انتخابات ثبت‌نام نکردند تصور آن‌ها این بود که شورای نگهبان علت رد صلاحیت و اسناد آنرا افشا می‌کند!
  • SE ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    4 0
    چوب را برداری گربه دزده در میره
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    11 2
    بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر بدبخت اند ، حاجی بابایی میگه افزایش حقوق اونا به مجلس مربوط نیست مجلس فقط حقوق کارمندان دولت رو افزایش میده ! تامین اجتماعی ها باید به دولت التماس کنند ! ! ! ! ! ! !
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
      0 0
      حاج بابایی غلط کرد
  • هادی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    17 1
    یه بوم دو هوا نمی‌شه
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    18 3
    این مردم یا سکولار یا اساسا غیر دینی هستند یک دو آمادگی حرکت گله وار را دارند به خصوص روی روستاها هم داره کار میشه خود دانید
  • TR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    16 5
    انتخابات بین کیه ؟ همه از یه صنف و قماشن. اگه تو ایران حزب یا جبهه مخالف وجود داشت ، میشد اسمشو انتخابات آزاد گذاشت ،اما همه ماشالا سرشون توی یه کاسه اس ، فقط اسمشون عوض میشه . همه حرص میزنن برای جیبای خودشون !!
  • مهدی US ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    5 2
    این روزنامه های زنجیره ایی چقدر شبیه به روزنامه های برانداز ها هستند. همه آنها هم از پول های ملت برای نشر اکازیب بهره مند هستند.
  • مرتضی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    تاریخ رو که ورق بزنی و برگردیم به انتخابات در دوره پهلوی .نکات قابل تاملی در رفتار حاکمیت و مردم نمود پیدا میکند . یک طنز سیاسی در آن دوران مطرح بود که میگفتند رقابت بین گروه هایی است که شعار یک حزب بله قربان و شعار حزب دوم چشم قربان است . هرچند که حاکمیت همین را هم برنتافت و با انحلال همه احزاب فقط به حزب رستاخیز اجازه فعالیت داد .در ادامه هم مردم رامجبور کردند در این حزب عضو شوند خلاصه که دلایل این رفتار و خیلی از موارد از این دست یا باید تبیین شود ویا باید از صفحات کتابها برچیده شود.
  • هاشمی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    4 0
    علی لاریجانی شهر خودش آمل هم بره مطمئنم رای نمیاره.
  • DE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    فقط بی‌حجاب‌ها " پای" صندوق رای بروند! ..بقیه چی؟ لابد بقیه بروند "دست " صندوق یا داخل صندوق .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس