رقابت جدی، مشارکت را افزایش می‌دهد/ تحریم‌کنندگان انتخابات میت‌سیاسی هستند

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با بیان اینکه هر چقدر که جریان‌های مختلف با هم رقابت کنند همان اندازه مشارکت افزایش پیدا می‌کند، گفت: اصلاح‌طلبان فعال هستند و در تهران هم فهرست خواهند داد.

به گزارش مشرق، «حسین کنعانی‌مقدم» در ارزیابی خود از برنامه‌های جبهه ایستادگی در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: جبهه ایستادگی هم در شورای وحدت و هم در شورای ائتلاف حضور دارد و تلاش می‌کند لیست‌های انتخاباتی خود را در سراسر کشور با جریان اصولگرا هماهنگ کند و در حال حاضر هم نمایندگان آنها در همه جلسات شورای ائتلاف و شورای وحدت در سراسر کشور شرکت می‌کنند.

وی افزود: بعد از نتایج بررسی صلاحیت‌ها، برخی‌ها اعتراض داشتند از این رو منتظر جواب نهایی از سوی شورای نگهبان هستیم زیرا آن زمان می‌توانیم درباره بستن لیست‌ها وارد چانه‌زنی با شورای مرکزی ائتلاف برای انتخابات تهران و دیگر شهرستان‌ها شویم.

ثبت‌نام حدود ۲۰۰ نفر از اعضای جبهه ایستادگی در انتخابات مجلس

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی درباره اینکه چه تعداد از جبهه متبوعش نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند؟ اعلام کرد: براساس آماری که ما داشتیم نزدیک ۲۰۰ نفر از اعضای جبهه در سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند اما درخصوص اینکه از این میزان چه تعداد تایید صلاحیت شده‌اند منتظر آمار نهایی از سوی شورای نگهبان هستیم.

کنعانی در تحلیل خود از وحدت اصولگرایان اظهار کرد: بعید می‌دانم که اصولگرایان به یک لیست مشترک برسند. احتمالا چند لیست ارائه خواهد شد که موجب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات شود.

وی با بیان اینکه اصولگرایان در استراتژی، مبانی و اصول با هم اختلافی ندارند و اختلافات جزیی و سلیقه‌ای است اما مشی سیاسی‌شان متفاوت است، افزود: شورای ائتلاف یک مشی سیاسی دارد، جریانی که با آقای قالیباف هستند و اصولگرایان مشی سیاسی دیگری دارند، شریان و پایداری نیز هر کدام یک سخنی را بیان می‌کنند و شورای وحدت نیز مشی سیاسی متفاوتی دارد.

دبیرکل حزب سبز ایران تاکید کرد: حتی احزاب اصولگرایی مانند ما (جبهه ایستادگی) در شورای وحدت - که خود من دبیرکل آن هستم - در مشی سیاسی دیدگاه‌های متفاوتی دارند اما تلاش می‌کنیم که گزینه‌های اصلح برای انتخابات مجلس با هماهنگی درون‌جریانی معرفی کنیم.

کنعانی‌مقدم در تحلیل خود از کنش رقیب یعنی اصلاحات، با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در سه طیف فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: یک طیف‌ از اصلاح‌طلبان که ثبت‌نام کرده‌اند و تاییدیه گرفته‌اند در تهران لیست خواهند داد،فعال هستند و در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور فعالیت سیاسی انجام می‌دهند.برخی از اصلاح‌طلبان چراغ‌خاموش حرکت می‌کنند و فقط به‌دنبال این هستند که ببینند چه کسانی تایید صلاحیت شده‌اند تا از آنها حمایت کنند اما نه به عنوان اصلاح‌طلب، بلکه به عنوان جریان‌ها یا لیست‌های جدید، تا زمانی که نمایندگان به مجلس رفتند بتوانند با آنها هماهنگی کنند. یک تعداد از اصلاح‌طلبان هم ناراضی هستند و مطالباتی دارند که به آن توجه نشده است و از صندوق‌های رأی قهر کرده‌اند.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که «من رای می‌دهم پس هستم و کسی که رأی نمی‌دهد میت سیاسی است» بنابراین نباید توقع داشته باشد که در آینده بتواند در سپهر سیاسی کشور فعالیت سیاسی انجام دهد.

وی درباره احتمال فهرست از سوی رقیب و تاثیر آن در ائتلاف اصولگرایان گفت: هر چقدر که رقابت وسیع‌تر باشد و جریان‌های مختلف با هم رقابت کنند همان اندازه مشارکت افزایش پیدا می‌کند.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد: شعار ما خصوصا برای جوانان و رأی اولی‌ها این است که «من رای می‌دهم پس هستم و اگر رای ندهم میت سیاسی‌ام».

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 18
    هر چی ولایت مطلقه فقیه و سپاهش بفرمایند والسلام ...
  • دبیر کل حزب زرد؟ IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    اونا میت سیاسی هستند و تو میت اخلاقی.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    تحریمیها ازدایره حاکمیت اسلامی خارج وجزو اردوگاه دشمن هستند وباید ازحاکمیت ومشاغل مهم کنار گذاشته شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس