کد خبر 1568031
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
دادستان به ادعای دریافت «سکه» از سوی یکی از نمایندگان رسیدگی کند

رییس مجلس گفت: در یک برنامه زنده تلویزیونی فردی ادعایی را درباره دریافت سکه از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح کرده است که دادستان باید به عنوان مدعی‌العموم این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش مشرق، «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی، گفت: اخیراً فردی که خود را همه‌چیزدان می‌داند و درباره همه چیز نظر می‌دهد، در صداوسیما صحبتی را علیه نمایندگان به بهانه شفافیت کرده و گفته است یکی از نمایندگان برای آنکه درخواست یک تحقیق و تفحص را پس بگیرد، سکه دریافت کرده است. این فرد اگر خودش مدافع شفافیت است، اعلام کند که در جلسات و سخنرانی‌های خود چه مبالغی دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: این فرد با این ادعای خود، شورای نگهبان را هم زیر سوال برده است. دادستانی باید به این موضوع ورود کند تا موضوع شفاف و روشن شود. اگر کسی تخلف کرده است، باید اعلام شود و اگر هم تخلفی صورت نگرفته است، باید با گوینده این اتهام برخورد شود.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید هر چند وقت یک بار مجلس شورای اسلامی را اینگونه مورد هجمه قرار داد و باید از کیان مجلس دفاع کرد. با توجه به اینکه در برنامه زنده صداوسیما این اتهام به مجلس شورای اسلامی زده شده است، جایز نیست که مجلس سکوت کند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: قانون انتخابات درباره این موضوعات موارد لازم را پیش‌بینی کرده است و قوه قضائیه نیز در این زمینه مسؤولیت دارد که به خوبی دنبال می‌کند. حتماً کسانی که شائبه‌ای درست می‌کنند باید پاسخگو باشند. این موضوع در یک برنامه زنده گفته شده و به گونه‌ای مطرح شده که شورای نگهبان نیز مطلع بوده و آن نماینده را تأیید کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری کند. اگر واقعاً حرفی که زده شده اتفاق افتاده باشد، باید گفت فردی که سکه گرفته است نه صلاحیت حضور در این مجلس و نه صلاحیت حضور در مجلس آینده را دارد، اما اگر این حرف صحت ندارد باید با فردی که این موضوع را مطرح کرده است برخورد شود.

وی اظهار کرد: دادستان باید به این موضوع ورود کرده و آن را پیگیری کند تا هم مردم و هم مجلس شورای اسلامی در جریان قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    5 0
    ای آقا کدومشون هستن که نگیرن؟؟؟!! اگه برخوردبشه که مجلس تعطیل میشه!
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 1
      البته که مجلس خیلی پاک و بری از این مباحث هستش، اما لعنت بر یه عده نمایندگان منافق مجلس که کم نیستند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    13 0
    مثل قضیه اهدای خودرو به نمایندگان با افشا کننده قاطعانه برخورد کنید!!
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    14 0
    موقع انتخابات شد وبقول مادربزرگ من پته هم را روی آب بریزید .تا شاید تورقابت انتخاباتی بتونید آرا را جابجا کنید .ولی اینها ارزش واعتباری نزد مردم ندارد .آنچه ارزش واعتبار کلیت مجلس را برای مردم بالا میبرد .اداره جامعه ایی است که هرروز شاهد نوسانات قیمتی نباشیم که یک کارگر بیچاره وقتی صبح بقصد کارونیروی کاررا دراختیارکارفرما میگذارد وبه نیت یک مزد بخورونمیر ازخانه که درذهن خود محاسبه کرده وقتی عصرشود وبخانه مراجعه بکند وانگهی با افزایش قیمت مواجه شده ونیمی ازمزدی که عرق ریخته را ناپدید یافته تلقی کند .شماها با کدام منطق حرف میزنید .توجیه وتریبون بدست گرفتن وفریاد زدن وچند جمله حدیث وآیه چاشنی حرفهایتان کردن را ما ازشماها بهتر بلدتر هستیم منتها تریبون نداریم ولی قبلهای مصفا فراوان هستند که خود دنیای صفا وتریبون هستند وخدا یگانه معبودی است که صدای قلبها را میشنود زیرا آن یگانه خود فرمودازرگ گردن بشما نزدیکترم .
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    جامعه بی قانون-هر کی هر حرفی دلش بخواد میزنه هر کاری دلش بخواد میکنه
  • DE ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    2 0
    نماینده سکه میخواد برای چی .والا .نمایندگان مجلس اکثرا خدوم هستند و مانند فقرا و مستحفضین زندگی میکنند. همه شون با دوچرخه میرن سرکار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس