برگزاری جلسات مستمر ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی

دادستان کل کشور خبر داد که جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی به صورت مرتب در حال برگزاری است و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، نشست ضابطان قضایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲) با حضور محمدحسن صادقی‌مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی‌آزاد دادستان کل کشور، غلامرضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران، مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل و عباس منصوری معاون نظارت بر امور دادسراها و ضابطان در سالن اجتماعات شورای نگهبان برگزار شد.

در ابتدای این نشست صادقی‌مقدم خلاصه‌ای از فرآیندهای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان و عنوان کرد که اکنون انتخابات در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان قرار دارد و اعضای این شورا در حال بررسی به شکایات و اعتراض‌های داوطلبان تأیید صلاحیت‌ نشده هستند.

وی سپس با اشاره به ماده ۸۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق این قانون از این دوره باید تعدادی از ناظران انتخاباتی شورای نگهبان تحت عنوان ضابطان قضایی با هدایت قوه‌قضائیه و دادستانی کل کشور عمل کنند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان همچنین ضمن قدردانی از فعالیت‌های ناظران انتخاباتی که تعداد آن‌ها حدود ۳۰۰ هزار نفر است و از اقشار مختلف مردم هستند و هیچگونه رابطه استخدامی با شورای نگهبان ندارند، تأکید کرد: ناظران انتخاباتی، مدافعان حریم «مردم‌سالاری دینی» هستند.

طبق ماده ۸۴ قانون انتخابات مجلس «ناظرانی که با رعایت شرایط ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۴ اسفند ۱۳۹۲، از سوی شورای نگهبان به قوه‌قضائیه معرفی می‌شوند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارتی قانون اخیرالذکر و صدور گواهی از سوی دادستان از زمان ثبت‌نام داوطلبان تا پایان تأیید نهایی انتخابات توسط شورای نگهبان، ضابط خاص جرائم انتخاباتی محسوب می‌شوند.»

دادستان کل کشور: جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در حال برگزاری است

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد دادستان کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار کرد: در شورای نگهبان و نهادهای درگیر امر انتخابات تلاش‌های بسیاری در حال انجام است تا انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند باشکوه برگزار شود. بنده از تلاش همه دستگاه‌ها به خصوص تلاش‌های کارکنان شورای نگهبان و همکارانم در دادستانی کل کشور قدردانی می‌کنم.

وی سپس ابراز امیدواری کرد که انتخابات با سلامت و امنیت بالایی برگزار شود و صحنه دیگری از اقتدار نظام جمهوری اسلامی به نمایش درآید. در این رابطه باید تلاش کنیم و عملکرد ما نباید هیچگونه شائبه‌ای به همراه داشته باشد. دشمن تلاش دارد تا مردم در صحنه انتخابات حضور نداشته باشند و در این رابطه طراحی‌ها و هزینه‌های بسیاری انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد همچنین خبر داد که جلسات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی به صورت مرتب در حال برگزاری است و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی خطاب به ضابطان قضایی، عنوان کرد: دستورالعمل‌های لازم برای ضابطان قضایی انتخابات آماده‌سازی و عنوان شده که ضابطان در صورت بروز جرم و تخلف چه کاری باید انجام دهند.

دادستان کل کشور به موضوع «جهاد تبیین» که تاکنون چند بار از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است نیز اشاره کرد و گفت: لازم است اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای مناسبی در راستای جهاد تبیین انجام گیرد.

در این نشست، دادستان عمومی و انقلاب تهران و امیری و معاونان دادستانی کل کشور نیز به ارائه گزارش و نکاتی در مورد اقدامات انجام شده و دستورالعمل فعالیتی ضابطان قضائی پرداختند.

بالغ بر ۲۰۰۰ ضابط قضائی در سراسر کشور نیز که تاکنون در دوره‌های آموزشی مورد نیاز حضور یافته‌اند، به صورت ارتباط تصویری در این نشست حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس