تمسخر آمریکا به سبک نصرالله؛ «ائتلاف دریایی با سیشل و میشل؟!»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیرش، تلاش‌های مذبوحانه آمریکا برای قدرتمند و بین‌المللی نشان دادن مداخله‌اش در دریای سرخ را به سخره گرفت.

به گزارش مشرق، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان معتقد است که آمریکا برای آنکه ائتلافش در دریای سرخ را قدرتمند و بین‌المللی نشان دهد، از کشورهایی همچون «سیشل و میشل و امثالهم» استفاده کرده است!

نصرالله ائتلاف «عملیات حافظان امنیت» در دریای سرخ را هدف طعنه قرار داد و گفت: آنها برای آنکه این ائتلاف را قدرتمند نشان دهند، برخی کشورهای(زیر پونز) را به آن اضافه کردند؛ سیشل یا میشل یا اسمش هرچه هست؛ و من حتی نمی‌دانستم اسم کشور است یا چیز دیگر و مجبور شدم در گوگل جست و جو کنم!

وی افزود: کاشف به عمل آمد که اسم جزیره‌ای تَه دنیاست و کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد!

جزیره سیشل که کوچک‌ترین کشور آفریقا در این قاره است، از ۱۱۵ جزیره واقع شده در حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری سواحل قاره آفریقا تشکیل شده است. لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ماه گذشته، این مستعمره سابق انگلیس را در کنار کانادا، انگلیس، ایتالیا، نروژ، هلند و اسپانیا، در فهرست مشارکت‌کنندگان در عملیات حافظان امنیت قرار داد.

ایتالیا و اسپانیا به طور کلی از ائتلاف دریایی خارج شده‌اند و تنها دانمارک متعهد به اعزام یک ناو به دریای سرخ شده است. استرالیا، کانادا، هلند و نروژ هم تنها وعده اعزام چند افسر داده‌اند و خبری از ناو نیست.

ارتش ملی یمن در راستای حمایت از فلسطینیان مظلوم که در چند ماهی است در غزه هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، به کشتی‌های متعلق یا وابسته به اسراییل در دریای سرخ به دفعات حمله کرده است. بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی غربی با تعلیق تردد از این مسیر، مسیری جایگزین را برگزیده‌ و با توجه به طولانی بودن مسیر انتخابی، هزینه و زمان زیادی صرف می‌کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    29 7
    غربگداها برن فدایی منافع امریکا بشن
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      برن فدايي بشن.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ بوسیله کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    28 5
    انصار الله شکستی دیگر برآمریکا تحمیل خواهد کزد که شاید به اضمحلال قدرت جهانی آمریکا بینجامد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    27 6
    احسنت بر سید
  • رضا IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    21 21
    چرا حسن نصرالله در میان مردم حاضر نمی شود و تصویر ضبط شده اش نمایش داده می شود.
    • من IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      7 7
      اولا که در میان مردم است، اما ناشناس. ثانیا که پیامهایش ضبط شده نیست، اینترنتی است. ثالثا که به تو چه مربوط، فضول را بردند جهنم، گفت چرا هیزمش تر است؟
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      5 7
      خود مردم لبنان برای حفظ جان شریف سید راضی نیستند بیاد بیرون وگرنه مثل حاج قاسم خط مقدمند امان از تروریست های کثیف و حامیان کثیف تر از آنان که انسانیت را قی کردند
    • علی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      2 10
      با احترام به سید حسن چه بدتون بیاد چه نیاد ایشان بهیچ وجه با حاج قاسمی که همیشه جلوتر از نیروهایش خط مقدم بود قابل مقایسه نیستند
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    13 4
    یک جایی تو منطقه باید یکی باشه یقه آمریکا را بگیره
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    12 5
    امیدواریم ایندفعه انصارلله بشدت تسلیح شده باشد-پهپاد های انتحاری و سلاح های سبک سنگین وابزارهای شناسایی
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      4 2
      وقتی سید میفرمایند سلاح برای زدن ناو های آمریکایی داریم آمریکایی ها میفهمند معناش چیه ، اونوقت شما ابراز امیدواری میکنید که مسلح شده باشه !!؟ خیلی وقته که حزب الله مجهز تر از قبل شده کجای کاری !؟ / کشورهای معدودی که شاید تعدادشان به اندازه ۵ انگشت یک دست هم نیست موشک ضد ناو دارند که یکی اش ایرانه ، کلام سید هم معناش اینه که انصارالله هم به این موشک ها مجهز شده / خیلی وقته که از فناوری پهباد انتحاری گذشتیم و حتی حاضر شدیم که ساخته هامون رو قبل از اینکه خبری از جنگ اوکراین باشه به روسیه بفروشیم / آمریکا خریت کنه ناوهاش تو مدیترانه بدست حزب الله مورد هدف قرار میگیره و اونوقت دوباره مجبور میشه برای حفظ آبروش بندازه گردن ایران ؛)))
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    5 1
    خداوند سیدحسن نصرالله را حفظ کنه و عمر با عزت داشته باشن الهی آمین🌺
  • هم وطن. IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 1
    من قبلا جایی خونده بودم برای حفظ جان سید حسن محافظان در روز سه بار جای ایشون رو عوض میکنن.لبنان پراست از جاسوس‌های صهیونیست و مجبور هستن سخنرانیهاشون رو به این صورت ارائه بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس