عقب‌نشینی اسرائیل از ۲ محله در غزه پس از ۱۰ روز نبرد مرگبار

عملیات‌های منحصر بفرد مقاومت در دو محله در شمال شرق غزه، نظامیان اسرائیلی را به عقب‌نشینی پس از نبردهایی مرگبار واداشت، اما پیش از عقب‌نشینی، بسیاری از مناطق مسکونی را با خاک یکسان کردند.

به گزارش مشرق، «پنج ساعت تمام تلاش کردم که دیوارهای خانه‌ام را پیدا کنم، اما نتوانستم. وارد محله‌مان شدم، خیابان‌ها پر از پیکرهای شهدایی بود که تانک‌ از رویشان رد شده بود، در التفاح سنگ روی سنگ نمانده». این را محمد الجزار می‌گوید؛ مرد پنجاه و چند ساله‌ای که موهای سیاه باقی مانده روی سرش پوشیده از خاک است که به محله‌ التفاح در شمال شرق غزه بازگشته است.

خبرنگار روزنامه لبنانی الاخبار، امروز (شنبه، ۶ ژانویه)، یک روز پس از عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از دو محله التفاح و الدرج در شرق غزه، خود را به این مناطق رسانده و با تایید ویرانی‌های گسترده، نوشت که عملیات‌های شاخه‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی در این دو محله بیشترین شتاب و خلاقیت را در مقایسه با سایر مناطق درگیری با دشمن در شمال نوار غزه برخوردار بود و گواه آن ویدئوهای منتشر شده از نحوه تقابل با اشغالگران در این دو منطقه است. اما باید گفت که آثار جنایات اشغالگران در این دو محله با سایر مناطق فلسطینی که اشغالگران از آن عقب‌نشینی کرده‌اند، تفاوتی نداشته و همه منازل و زیرساخت‌ها از جمله شبکه‌های آب و برق و فاضلاب با خاک یکسان شده است.

نظامیان اسرائیلی از ۲۱ دسامبر گذشته پیشروی به سوی دو محله التفاح و الدرج را آغاز کردند و تجهیزات و ادوات نظامی خود را وارد این دو منطقه کردند. اما سرانجام دیروز جمعه، پس از تحمل تلفات سنگین در کمین‌های مرگبار و تک‌تیراندازی‌های دقیق مقاومت و انهدام ده‌ها جنگ‌افزار نظامی، مجبور به عقب‌نشینی شدند. کتائب القسام روز جمعه اعلام کرد که تنها طی ۴۸ ساعت گذشته، ۲۰ خودرو و جنگ افزار اسرائیلی را در این دو منطقه منهدم کرده است.

عقب‌نشینی اسرائیل از ۲ محله در غزه + فیلم

خبرنگار الاخبار یوسف فارس در گزارش خود در خصوص این عقب‌نشینی نوشت که محافل مقاومت می‌گویندبه دشمن فرصت کافی برای دستیابی به هدف نظامی‌اش در این محله‌ها نداده‌اند و نظامیان اسرائیلی در نهایت در زیر آتش مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی نیز نوشتند عملیات در غزه در حالی پایان می‌یابد که مقاومت قادر است تا سه سال دیگر نیز به سوی اسرائیل موشک شلیک کند و این به معنای شکست در جنگی است که با هدف نابودی حماس آغاز شد، گواه آن نیز شلیک‌های مستمر راکتی، درست از مناطقی است که اسرائیل به تازگی از آنها عقب‌نشینی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 1
    بحران پیری جمعیت وحشتناک است پیش به سوی چند فرزندی
  • ایرانی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    اسرائیل پر مدعا عقده گشایی کرده اودر دادگاه جهانی و دادگاه الهی محکوم است خداوند با صابرین ومستضعفین روی زمین است و ظالمین در زباله دان تاریخ
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      عقب نشینی نیس خخخخ اون دو محله رو اسراییل تصرف کرده بطور کامل تاسیسات و نیروهای حماس رو پاکسازی و ازبین برده حالا دارن خارج میشن برای حرکت به محلات بعدی روغن ریخته رو دارید نذر امامزاده میکنید خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس