لفاظی وزیر خارجه فرانسه در مورد حملات در دریای سرخ

کاترین کولونا امروز گفت: پاریس به همراه متحدانش تدابیری را جهت پایان دادن به حملات یمنی‌ها در دریای سرخ اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز از پاریس گزارش داد که وزیر خارجه فرانسه در جریان دیدار با دیوید کامرون، رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس، مدعی شد: می‌دانیم که حوثی ها معمولاً از جانب ایران حمایت می شوند.

وی افزود: در هماهنگی با متحدانمان تدابیری اتخاذ خواهد شد و لازم است که توانمندی عملیاتی خود را در این ناحیه (دریای سرخ) تقویت کنیم تا به این حملات پایان دهیم.

این اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح شده است که وزیر دفاع آمریکا بامداد امروز اعلام کرده بود که یک ائتلاف چند ملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است.

به گفته "لوید آستین"، علاوه بر آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل اعضای این ائتلاف هستند و اقدام به گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن می ‌کنند.

آستین مدعی شد: تشدید تنش از سوی حوثی‌ های یمن جریان آزاد تجارت را تهدید و قوانین بین ‌المللی را نقض می ‌کنند.

"حزام الاسد" عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به زبان عبری رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا را در شبکه اجتماعی ایکس تهدید کرد و نوشت: با یاری خداوند متعال، هیچ قدرتی در روی زمین نخواهد توانست که ما را از یاری ساکنان غزه در برابر تعدی رژیم صهیونیستی، بازدارد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن هم در این تارنما ضمن امن دانستن آبراه های دریای سرخ و خلیج عدن برای عبور همه کشتی ها غیر از کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی هایی که عازم بنادر رژیم صهیونیستی هستند، تاکید کرد: هراس افکنی آمریکا درباره آبراه ها، تبلیغات مغرضانه و غیرواقعی است که به دنبال تشکیل دیوار بین المللی حمایت از رژیم صهیونیستی در دریا پس از سقوط دیوار بتنی در برابر طوفان الاقصی است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    8 1
    فکری برای چین و چروک صورتت بکن .
    • ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      بگو اتخاذ کنید تا ببینید چی میشه!
  • ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    4 1
    بهتر است اول تدبیری برای آن چند عدد جوش پاپیلومای روی چانه آت بکنی.
  • ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    11 1
    درتعجب است که اشغال سرزمین فلسطین با کشتار نقض قوانین بین المللی نیست ؟ ولی دفاع در دریای سرخ شده نقض قوانین ....
  • ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    5 0
    قیافه اش مثل کروکودیل خخخخخخ
  • ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 9
    انشالله جنگ ایران و ناتو ، انشالله
    • ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      10 0
      ان شاء الله حذف کامل شما وحوش، الهی آمین با ظهور حضرت حجت علیه السلام
    • عبدالله ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      اگر ایران خودش را درگیر نماید فقط ملّت مستضعف زیر دست‌وپا له میشود. سیاستمدار رقیب که از خداشه بازار بسوزد تا جورابی برایش بماند. بهمین علّت از خائنین ابله اپوزیسیونِ ملّت، استقبال نمیشود. نه برای اینکه اینها تخم دوزرده گذاشتند؛ چون سگ زرد برادر شغاله. زیرا برای تشنگان قدرت، حکمرانی بر ایران ویران بهتر از بیرون ماندن از کشور گل و بلبل است. امریقا بعنوان کدخدای دهکدۀ جهانی، مسئول است گروهک‌های ناسازگار را که به بهانۀ واهی، جنگ افروزی می‌نمایند، سر جای‌شان بنشاند. همه باید یاد بگیرند با بندگان خدای والا با تساهل و تسامح رفتار کنند. صلح و محبّت، تمدن‌ساز است؛ نتیجۀ جنگ و نفرت هم ویرانی و آوارگی است. امّا حساب ملّتها را باید از دولتها جدا نمود. مثلًا اگر روادید ورود امریقا را برای مردم خاورمیانه، حذف نماید آنگاه بسیاری از کسانی که می‌توانند نیروی بالقوۀ تروریزم جهادی باشند، جذب بازار کارش میشوند. این یک استراتژی دوسر برد برای صلح جهانی است. اینکه شاید در بین‌شان خرابکار نفوذی باشد، طبیعی است ولیک با انگشت‌نگاری و نظارت الکترونیک میتوان از اقدامات ایذائی مفروض، جلوگیری نموده؛ خاطئ را به أشدّ مجازات رساند. «مَلْعونينَ أَيْنَما ثُقِفو أُخِذو وَ قُتِّلو تَقْتيلاً» ﴿احزاب ٦١﴾ هراس‌افکنان ملعونند هرجا یافت شوند باید آنها را گرفت و به قتل رساند. و السلام علیٰ من اتبع الهدیٰ
  • ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    4 0
    وحوش بربر دیگه حیثیت وجودیشون در خطر افتاده، دیگه حقوق بشر، انسانیت، غرب نایس! و هزارتا در وری دیگه که غرب پرست های داخلیشون هر روز واسه ایران و سایر ملت ها نشخوار میکنن رو گذاشتن کنار؛ بعدشم شما بربرهای غربی غلط می کنید در این منطقه باشید برید توی همون سگدونی خودتون البته اگه ریشه تاریخی اونجا رو هم در بیارن معلوم میشه قبلا مردم اونجا رو قتل عام کردید.
  • علیرضا ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    4 1
    شما که سگ در خونه صهیونهایید.فضولی موقوف.
  • ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    3 0
    اَنتر خانوم!، کولونا ی شیطان صفت!، خجالت بکش! ، کوری؟! نمی بینی نزدیک به بیست هزار نفر از مردم ، اعم از زنان و کودکان تو نوار غزه، در همین چند شبانه روز اخیر زیر بمباران صهیونیست های نجس ، مظلومانه قتل عام شده و به شهادت رسیدند و با حق وتو ی آمریکایی ، مجوز این جنایت وحشتناک صادر می شه و هنوز هم این جنایت تاریخی ادامه داره و تمام مردم آزاده ی جهان هر روز و شب اعتراض و انزجارشون رو از این آپارتاید صهیونیستی اعلام می کنند و این مکرون بی شرف شما که نخود هر آشی می شه و دم از دموکراسی و حقوق بشر و پرستیژ می زنه، در مورد این هولوکاست اسرائیلی خفقان گرفته و زیر تختخواب همسر عجوزه ش پنهان شده و حالا تو _ با انگلیس شغال صفت و موسس و جاعل اسرائیل _ منافع خودتون رو که آغشته به خون مظلومان دنیاست ، در خطر دیدیدو بی شرمانه باهم در فکر تدبیر برای پایان دادن به حمله ی یمنی ها به کشتی ها ی باربری صهیونیست ها در دریای سرخ هستید؟! ؛ از نا کار آمدی و بی نتیجه بودن تدبیرتون همین بس که امیرک خائن و صهیونیست بحرین حامی و همکاسه شما در منطقه شده!.
  • ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    لاف نزن .. 8 سال هرچی زور زدید، نتونستید یمن رو شکست بدید.. تازه انصارالله الان دیگه تجهیزاتش رو خودش میسازه و ...! بنابراین برو یک گوشو همینطور پشت سرهم حرص بخور و به خودت فشار بیاد، بلکه بمیرید ..
  • ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    3 0
    والله غیرت و شجاعت در برابر انصارالله کم آورده
  • ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    دیگه تصمیم داریم تموم تون کنیم از بس غلط زیادی کردین
  • سید فروزان CH ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    فرانسه فکری به حال رییس جمهور هم جنسباز خودش بکند که مملکتشان را به کثافت کشانده ، فکر میکند زمان کذشته است که با دویست تا لژیونر قصاب ، یک قسمت از آفریقا را اشغال میکردند و میشدند ارباب یقه سفید در آنجا .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس