۲۷۳ شهید و ۳۷۰۰ مورد بازداشت در کرانه باختری در ۶۳ روز

منابع رسمی فلسطینی آخرین آمار شهدا و بازداشت‌های کرانه باختری از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون را اعلام کردند.

به گزارش مشرق، از شب گذشته تا کنون ۱۵ شهروند دیگر فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شدند. باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون آمار بازداشت‌ها در کرانه باختری به ۳۷۰۰ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز امروز اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر، ۲۷۳ شهروند فلسطینی در کرانه باختری شهید شده اند. آمار کل شهدای کرانه باختری از آغاز سال میلادی جاری نیز به ۴۵۱ نفر رسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ ( ۲۴ نوامبر) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسید.

صبح جمعه ۱۰ آذر( اول دسامبر) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سر گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس