انتقاد صریح پاکستان از مسببان طولانی شدن جنایات اسرائیل در غزه

پاکستان هشدار داد که مسئولیت سنگینی متوجه کسانی است که مسبب طولانی شدن بمباران و لشکرکشی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع غزه هستند.

به گزارش مشرق، روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور تاسف عمیق خود را نسبت به ناکامی مجدد شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در غزه که مردم آن با یک فاجعه انسانی با ابعاد تکان دهنده مواجه هستند، ابراز می‌کند.

در این بیانیه آمده است: با وجود استناد دبیرکل سازمان ملل به ماده ۹۹ منشور این سازمان و هشدارهای وی در مورد فاجعه انسانی در غزه، شورای امنیت نتوانسته مسئولیت اصلی خود را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی انجام دهد. درحالی که مجازات دسته جمعی مردم تحت محاصره غزه بی سابقه و غیرقابل قبول است.

وزارت خارجه پاکستان افزود: ادامه لشکرکشی رژیم اشغالگر اسرائیل به فلسطین اشغالی باعث طولانی شدن درد و رنج انسانی و تلفات گسترده غیرنظامیان و آوارگی اجباری میلیون ها نفر خواهد شد. همچنین می‌تواند باعث درگیری گسترده‌تر و خطرناک‌تر در منطقه شود.

در این بیانیه با اشاره تلویحی به کارشکنی آمریکا در سازمان ملل، تاکید شد که مسئولیت سنگینی بر عهده همه کسانی است که در طولانی شدن بمباران بی وقفه علیه مردم غزه نقش دارند.

پاکستان اعلام کرد که بار دیگر خواهان آتش بس فوری و بدون قید و شرط برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی است. اسرائیل باید به حملات وحشیانه و محاصره غیرانسانی خود علیه غزه پایان دهد. از شورای امنیت سازمان ملل نیز مطالبه می‌شود که برای توقف این جنگ غیرانسانی هم اکنون اقدام کرده و از مردم غزه در برابر نسل‌کشی قریب الوقوع محافظت کند.

گفتنی است در نشست عصر جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رای موافق، یک عضو یعنی ایالات متحده آمریکا رای مخالف (وتو) و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورا رای ممتنع دادند.

این نشست اضطراری شورای امنیت در پی فعال کردن ماده ۹۹ منشور ملل از سوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تشکیل شده بود. وی با توجه به گستردگی تلفات انسانی در غزه در پی جنگ اسرائیل، نامه ای را با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل به رئیس شورای امنیت ارسال کرده بود. گوترش برای نخستین بار از زمانی که در سال ۲۰۱۷ به سمت دبیر کلی سازمان ملل رسید، این کار را انجام داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسنی ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    عربها بی شرفنداگرعربهاسفیران اسراییل وامریکارااخراج کنند و تمامی نظامیان آمریکایی ازکشورهایشان بیرون بکنند اون وقت میبینیم صلح را قبول میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس