تماس تلفنی پوتین و السیسی درباره تحولات غزه

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز (شنبه) در تماسی تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصر خود درباره تحولات غزه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، در بیانیه کرملین تصریح شده است که ولادیمیر پوتین همتای مصری‌اش را در جریان گفت‌وگوهای این هفته خود با رهبران ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی قرار داده است.

در این بیانیه آمده است که وی همچنین از سیسی برای مساعدت‌هایش در تخلیه شهروندان روسی از غزه و رساندن کمک‌های بشردوستانه روسیه به منطقه جنگی [غزه] تشکر کرده و برای او در آستانه انتخابات ریاست جمهوری کشورش، آرزوی موفقیت کرد.

پوتین و السیسی در تماس‌های قبلی خود نیز خواستار پایان خونریزی‌ها در غزه، آزادسازی اسرا و رفع موانع برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه شده بودند.

رئیس‌جمهوری روسیه هفته پیش به امارات متحده عربی و عربستان سعودی سفر کرد و در آنجا با رئیس‌ امارات و ولیعهد سعودی دیدار کرد.

ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران نیز به‌دعوت همتای روس خود شانزدهم آذر به مسکو رفت. گفت‌وگو در خصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه موضوع فلسطین و تحولات غزه اصلی‌ترین دستور کار این سفر بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، گذرگاه‌ نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    از کدام تلاش قهرمانانه السیسی قدردانی می کنی آقای پوتین؟!!!ادعاهای پوچ وعجیب سیاستمدارها شگفت آوره. با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه آقای محترم. ما که از این آدم فروش خائن بزدل چیزی ندیدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس