کد خبر 1554150
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
حکیم: وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه محکوم است/استاندارهای دوگانه آمریکا در برخورد با فلسطین

رهبر جریان حکمت ملی عراق با محکوم کردن وتوی قطعنامه آتش‌بس توسط آمریکا تصریح کرد که این اقدام فاصله بزرگ میان نخبگان حاکم با جوامع خود را نشان می‌دهد؛ موضوعی پرمخاطره که باید به آن توجه داشت.

به گزارش مشرق،«سید عمار حکیم» افزود: باید در قبال آنچه در منطقه می‌گذرد موضعی مسئولانه داشته باشیم، رژیم صهیونیستی همچنان عامدانه کودکان، زنان،سالخوردگان، بیماران، خبرنگاران، بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها و زیرساخت‌ها و منابع درآمد برادران فلسطینی را هدف قرار می‌دهد و این چیزی است که همچنان باید آن را با تمام توان محکوم و تقبیح و به فلسطینیان در توقف حمام خون در غزه کمک کنیم.

وی با اشاره به تظاهرات‌ حمایت از ملت فلسطین در سراسر دنیا گفت: در سطح بین‌المللی با وجود میلیون‌ها وجدان بیدار که در سراسر جهان در حمایت از کودکان و زنان و مردم غزه تظاهرات کردند، شاهد به کارگیری استانداردهای دوگانه هستیم که آخرین مورد آن، اقدام آمریکا در وتوی قطع‌نامه‌ای برای توقف حملات به غزه در شورای امنیت است.

حکیم ادامه داد: خدا را شاکریم که مرجعیت و ملت و دولت و نیروهای سیاسی و اجتماعی و رسانه‌ای و نهادها و نخبگان در عراق همه یک صدا در حمایت از فلسطین و حقوق ملت مظلوم فلسطین موضع گرفتند و این موجب افتخار است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق که در جشنواره سالانه جمعیت معلولان این کشور سخن می گفت، اظهار داشت: از همه نهادهای دولت می‌خواهیم که برای ایجاد فضای مناسب و عادلانه و برابر برای افراد معلول و کم‌توان اقدام و از توانمندی‌های آنان برای ساخت میهن بیشترین استفاده کند.

وی اضافه کرد: سال‌هاست که این مسئله را در اولویت‌ها و برنامه‌های اجتماعی خود گنجانده‌ایم چون به اهمیت و اثرگذاری این قشر از جامعه ایمان داریم.

حکیم گفت: از همه معلولان کشور می‌خواهیم که با مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات شوراهای استانی ضامن پیگیری برنامه‌ها درباره وضعیت معلولان کشور باشند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود که این کشور در سایه افزایش نسبی درآمدها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مهم، شاهد انتقال سریع و امن به سمت ثبات بیشتر و توسعه است و این مسئولیت ما را در این مرحله دوچندان می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    سفارت آمریکا در عراق و پایگاه عین الاسد باید برچیده بشه.حمایت دولت عراق از سفارت آمریکا ناپذیرفتنی است.آمریکا باید از خاورمیانه اخراج بشه .حتی سفارت خونش و پایگاهش و کشتی هاش.سر مار رو باید زد
  • ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    الان مشخص شد و که چه کسانی التماس آتش بس می کنند، ترسو ها وضعیف ها وذلیلها التماس آتش بس در برابر یهود ستمگر می کنند، همان ترسوهایی که از جهاد با اسرائیل فرار می کنند وپشت به اسرائیل کرده اند و از بمب‌های اسرائیل بر روی سر بی دفاعان ترسیده اند و در خانه هایشان از ترس یهود نشسته اند تا در زیر بیرق یهود به زندگی نکبتبارشان ادامه دهند . چه در خانه بنشینید چه نشینید به زودی چکمهای سربازان غاصب یهود در کشورها وخانه هایتان راخواهند کوبید. تنها راه رهایی امت مسلمان جهاد دول مسلمان با یهود یاغی است ولا غیر، این تنها راه رهایی است که خداوند برای امت مسلمان گذاشته و بر امت مسلمان واجب است برعلیه اسرائیل وارد جهاد مسلحانه شوند.
    • ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      0 0
      راست میگن ایشون.حماس اینو پیش بینی کرده بود .پس چرا دنبال آتش بس هستین؟با سنگ هم شده از خودتون دفاع کنید.مردن بهتر از اینجوری زندگی کردنه.یا بمیرین و یا پیروز شین و آزاد زندگی کنین.این همه جوون در غزه است با هم کارهایی بکنن.جلوی بیمارستان جمع میشن.این خوب نیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس