هشدار تلویحی وزیر دفاع مصر به رژیم صهیونیستی

برخی تحلیلگران سخنان وزیر دفاع مصر درباره مساله فلسطین را به مثابه پیامی به اشغالگران دانستند.

به گزارش مشرق، رای الیوم نوشت: «محمد زکی» وزیر دفاع مصر در مراسم افتتاح سومین دوره نمایشگاه صنایع دفاعی و نظامی این کشور که با حضور «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر برگزار شد، گفت: مساله فلسطین در مرحله بسیار خطرناکی قرار داشته و با تنش نظامی بی‌سابقه‌ای با هدف نابودی آن روبرو است. صلح نیازمند قدرتی است که از آن حمایت کرده و تداوم آن را تضمین کند، جهان امروز ما جایی برای ضعیف‌ها ندارد و این واقعیتی است که همگی شاهد آن هستیم.

زکی در ادامه بر لزوم تلاش برای فراهم کردن به‌روزترین سامانه‌های تسلیحاتی جهت حفظ امنیت در جهانی پر از درگیری‌ها تاکید کرد و افزود: هر کسی که کلیدهای قدرت را در اختیار دارد، می‌تواند صلح را محقق کند.

رای الیوم با اشاره به این سخنان وزیر دفاع مصر آورده است: برخی تحلیلگران این سخنان را به مثابه پیام به رژیم صهیونیستی دانستند و برخی دیگر دیدگاه متفاوتی داشتند.

«فرغلی طه» دیپلمات مصری گفت: مصر به همراه آمریکا و قطر به میانجی گری میان رژیم صهیونیستی و حماس درباره آزادی اسیران خارجی، تردد از طریق مرز رفح مصر، وساطت برای ورود کمک‌های انسانی به غزه، وساطت برای برگرداندن اسیران اسرائیلی نزد حماس از طریق گذرگاه مصری پرداخت، اما این اندوه بار است که نمی تواند برای هزاران مصری مقیم غزه و خروج آنها کاری انجام دهد و این کارگران را رها کرده است تا بمیرند.

وی افزود: اینکه مصر اعلام کرده که اجازه کوچاندن فلسطینیان را نمی دهد، قاهره چه کاری می خواهد انجام بدهد؟ من تصمیم گیرنده نیستم و در ایجاد شرایطی که مصر و غزه را به این بحران کشانده دخالتی نداشته‌ام، اما می‌گویم که مصر خیلی پیش از این و سال‌ها قبل مانع از رخدادی می‌شد که هم اکنون در غزه جریان دارد. مصر باید اقدامات قاطعانه انجام می‌داد.

فرغلی طه تصریح کرد: اگر این رخ نداده است سیاست مصر و تحرکات سریع و کوبنده آن باید به همراه طرف‌های متمایل به یافتن راهکار بحران و نجات ملت و سرزمین فلسطین در راستای توقف جنگ و برقراری آتش بس و ماندن ملت غزه در مناطق خودشان باشد و آنگاه گفتگوی جدی درباره دولت فلسطینی و صلح انجام شود.

وی ادامه داد: اگر این نیز محقق نشد، مصر باید در کنار ملت فلسطین تمام قد بایستد و روابط و هماهنگی با اسرائیل را قطع کند و کشورهای عربی باید خیلی سریع به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند. این همان مصری است که ما انتظارش را داریم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    22 2
    سادگی سیاست مصر و اردن و قطر و کشور های عربی مثل شلنگه که تشکیل شده از یک مسیر ارتباطی یکطرفه به سمت اربابهاشون. بنابراین نیازی به تحلیل ندارن
    • ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 0
       مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
  • ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    24 0
    مصر خودش جیره خوار امریکاست!!!
  • ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    19 0
    سخنان این مردک مصرف داخلی دارد و برای فریب مردم مصر است . وگرنه صهیونیست ها می دانند که پارس کردن این سگ ها هیچی پشتش نیست.
  • مسعود دیپلمات ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    7 1
    يا زعماء الدول العربية «اِن لم یکن لکم دین فی اخراکم و کنتم لا تخافون المعاد فلیکونوا احراراً فی دنیا کم» وساعدوا إخوانكم في غزة .
  • ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    17 0
    اکثر سران عرب کاسه لیس امریکا و صهیونیستها هستند
  • جلال میاندواب ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 0
    موش ترسو
  • ج د ا ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    8 1
    زکی .... این دیگه چرا اینقدر بیشرف و خائن و ترسو هست ... حتی جرات ندارن یک کلمه بگویند به اسرائیل ... حتی جرات ندارند جنایات اسرائیل را محکوم کنند ... برعکس داره میگی دنیا جایی برای ضعیف ها ندارد ... یعنی حالا که مظلوم غزه ضعیف هستند بکشید مشکلی نیست ... دنیا جایی برای مردم غزه ندارد ...
  • ایران بزرگ ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    خدا لعنت کند این کاسه لیسهای عرب را خاک بر سرتان ای حیوانهای پر خور شهوت ران سرزمین عرب را می گیرند زنان و کودکان عرب را سلاخی می کنند اندام داخلی و خارجی شهیدان و اسیران را تخلیه می کنند می فروشند اینان محکوم می کنند ای خاک غزه بر سرتان
  • H ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    مصر دربرابر غرب عروسکی بیش نیست هر که دارد از گروهای فلسطینی دارد هم بر آنها می تازد هم از نتایج جنگی آنها برای خود جایگاهی دست پا می کند.
  • بی نام ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 0
    فلسطینیان از اسرائیل ضربه نمیخورند آنان از بن سلمان، سی‌سی، حمد بن عیسی، تمیم بن حمد و.... دیگر رهبران بی غیرت عرب است که دارند ضربه می‌خورند. اگر این سگهای کثیف نبودند فلسطین تا کنون آزاد شده بود.
    • ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 0
      ببند
  • ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    الله اکبر،مصر به رژیم صهیونیستی اعلام جنگ کرد
  • ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    مردم مظلوم فلسطین تا زمانی که چشم به یاری حکام عرب خودفروخته دارن هیچ پیشرفتی نخواهند داشت،با اتحاد تمام گروههای ضد اشغالگری در فلسطین و پیوستن به مقاومت غزه، تنها راه نجات از دست صهیونیستهای جنایتکاره
  • محمد ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    آخه مثلا کی میخواد به مصر حمله کنه،نوکرِ ارباب
  • ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اسراییل چه کار کنه تا الازهر مصر از خواب بیدار شه
  • ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    تاریخ مصر را که بخونی میفهمی همیشه یا شکست خوردن یا تسلیم شدن. کشور بدرد نخوریه. متاسفم برای مردم غزه که کنار همچین کشور بزدلی هستند
  • ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 1
    تنها کشوری که مردانه در مقابل اسرائیل جهاد و مبارزه کرده و هزینه کرده وخون داده کشور قهرمان مصر است و کشور مصر تنها امید رهایی قدس است
  • ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    ای دولت بی خاصیت مصر،آقای السیسی چطور می توانید خودتان را انسان فرض کنید؟ در حالیکه مثل بز دلها کنار کشیده اید و با نجس های ترسوی صهیونیست در جنایت علیه ملت عزیز و شریف غزه همکاری خفت بار می کنید. ننگ بر شما. هیچ کس دوست ندارد جای شما باشد. شرم بر شما که در مقابل سگ های کثیف اسراییلی و آمریکایی کرنش می کنید و به کمک شریف ترین مردمان روی زمین نمی شتابید. به جای تو السیسی بودم استعفا می دادم تا از این بیشتر در جنایت غزه لجنمال و روسیاه دنیا و آخرت نشوم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس