کد خبر 1552747
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
نشریه آمریکایی از برنامه دولت بایدن برای کنترل غزه خبر داد

تهران-ایرنا-نشریه «پالتیکو» بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع مطلع و مقام‌های آمریکایی از طرح دولت جوبایدن برای کنترل غزه خبر داد.

به گزارش مشرق، پولتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی بلندپایه که به نامش اشاره نکرده افزود: تدوین طرح پس از جنگ در غزه را " "برت مک گورک" هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقای کاخ سفید با کمک دستیاران آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا رهبری می‌کند.

این پایگاه خبری به نقل از این مسؤول آمریکایی افزود: مقامات کاخ سفید، وزارت امورخارجه و سازمان‌های دیگر آمریکایی هفته‌ها را صرف تدوین برنامه‌ای برای نوار غزه پس از پایان جنگ کرده‌اند.

این مقام آمریکایی گفته که آنچه بسیار ناشناخته است، میزان حضور حماس در غزه پس از جنگ خواهد بود.

این پایگاه خبری به نقل از یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا افزود: آنچه که ما را تشویق می‌کند، تشکیل یک کشور فلسطینی است، اما اکنون تمرکز ما بر ثبات در غزه استوار است.

پولتیکو به نقل از این مقام آمریکایی تأکید کرد: هیچ صحبتی درخصوص محدود کردن کمک‌های نظامی ما به عنوان اهرم فشار بر اسرائیل مطرح نیست.

این مقام آمریکایی افزود: کاخ سفید اعلام کرده که اطلاع ندارد که آیا ناوشکن "کارنی" این کشور که برای کاهش تنش اعزام شده، هدفی برای حمله [از سوی حوثی‌ها] بوده یا خیر.

این پایگاه به نقل از این مقام آمریکایی افزود: دولت بایدن خطر شرایط در دریای سرخ را کاهش داده تا از تشدید تنش در منطقه‌ای که خود متشنج است، جلوگیری کند.

در این گزارش آمده است: مهم‌ترین محور طرح دولت بایدن پس از جنگ غزه شامل افزایش کمک‌های امنیتی واشنگتن به تشکیلات خودگردان فلسطین است.

این پایگاه خبری افزود: شکل اصلی طرح دولت بایدن پس از جنگ نقش پررنگ تر هماهنگ کننده امنیتی امریکا است.

در این گزارش آمده است: «مراحل طرح آمریکا برای غزه پس از جنگ شامل بازسازی، ایجاد نیروی بین‌المللی و سپس یک مرجع فلسطینی است که کنترل این باریکه را به دست بگیرد.

پولتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی در وزارت امورخارجه این کشور افزود که تشکیلات خودگردان فلسطین از نظر مشروعیت و توانایی در نوار غزه با چالش‌های بزرگی روبه روست.

وی گفت: ما به دنبال آن هستیم که یک ساختار امنیتی فلسطینی در غزه پس از جنگ را داشته باشیم و طرح دولت در نهایت ایجاد این ذهنیت است که تشکیلات خودگردان فلسطین مجددا کنترل غزه را به دست گیرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مرگ بر آمريكا  مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس