کد خبر 1550482
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
بایدن: نتانیاهو در آینده نزدیک به کاخ سفید دعوت نخواهد شد

جو بایدن شب گذشته کمتر از ۲۴ ساعت پس از آنکه خواهان ادامه توافق آتش‌بس شد، دیگر بار این خواسته را  مطرح و ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس تا روز سه شنبه ادامه یافته و مبادله اسرا ادامه داشته باشد.

به گزارش مشرق، جو بایدن شب گذشته در سخنانی در جمع خبرنگاران تأکید کرد، امیدوار است، آتش‌بس ۴ روزه بین حماس و تل‌آویو که روز دوشنبه (امروز) پایان می‌یابد، تا فردا و حتی بیش از آن ادامه داشته باشد.

بایدن همچنین گفت: «هدف من و هدف همه ما این است که مطمئن شویم این وقفه بشردوستانه ادامه یابد و به این ترتیب بر شمار اسرایی که آزاد می‌شوند، افزوده شود و در مقابل کمک‌های انساندوستانه بیشتری نیز به دست مردم غزه برسد.»

او در حالی این سخنان را بیان کرد که سومین گروه از اسرایی که در دست حماس و جهاد اسلامی بودند، تحویل صلیب سرخ داده شدند. برخی منابع نیز خبر دادند در بین این گروه، دو امریکایی نیز دیده می‌شدند. در همین ارتباط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در سخنانی در برنامه تلویزیونی شبکه ای بی سی نیوز اعلام کرد: «طبق توافق‌هایی که انجام شده، قرار است یک گروه ۵۰ نفری از اسرای خارجی که در غزه هستند، آزاد شوند. در بین آنها گفته شده است که سه نفر امریکایی هستند. اما طی یکشنبه شب (دیشب) فقط یک امریکایی آزاد شده است.» در همین حال شبکه خبری الجزیره نیز خبر داد، وزرای خارجه مصر و امریکا در گفت و گویی تلفنی بر رفع موانع موجود برای تداوم آتش‌بس تأکید کردند. در این مذاکره تلفنی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا ضمن قدردانی از نقش مصر در ایجاد آتش‌بس بر اهمیت توافق‌های بیشتر برای یک راه حل سیاسی پایدار برای فلسطین تأکید کرد. نکته‌ای که سامح شکری، همتای مصری او نیز بر آن تأکید داشت.

رئیس جمهور امریکا در شرایطی برای تمدید آتش‌بس ابراز امیدواری کرده است که داخل کشورش، درگیری در کنگره امریکا بین نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف و تل‌آویو بالا گرفته است. اختلافات پس از آن آغاز شد که کاخ سفید برای هر دو جنگی که حامی آنها است، درخواست کمک اضطراری داده بود اما نمایندگان دو حزب رقیب در مجلس نمایندگان و مجلس سنای امریکا دچار اختلاف نظر بر سر آن شدند. نمایندگان حزب جمهوری‌خواه هرچند تمایل بسیاری به کمک به تل‌آویو دارند اما مخالف ادامه کمک‌ها به جنگ اوکراین هستند. در نقطه مقابل دموکرات‌ها که درباره کشتار غیر نظامیان در غزه به تل‌آویو هشدار داده‌اند، با ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اسرائیل مخالف هستند و برای فرستادن چنین کمک‌هایی پیش شرط‌هایی را هم مطرح کرده‌اند. یکی از دموکرات‌هایی که در این حزب دارای نفوذ بسیار است و مخالفت خود را با کمک‌ها به اسرائیل اعلام کرده، برنی سندرز است که اعلام کرده: «تنها در صورتی می‌توان به اسرائیل کمک کرد که آنها در موضع نظامی و سیاسی خود تجدید نظر کنند.»

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    بایدن حرامزاده مردم غزه با بمب های شما کشته شدند.کمک های بشر دوستانه میخوای برسه بی شرف
  • ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس