کد خبر 1550501
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
بسیج چه ویژگی‌هایی دارد؟

بسیج در خدمت به ملت ایران و حفاظت از انقلاب و کشورمان ویژگی‌هایی دارد که با این ویژگی‌ها وظایف خود را انجام می‌دهد.

به گزارش مشرق، امروز چهل و چهار سال از صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بسیج می‌گذرد. بسیج یعنی همان آحاد ملت ایران که بدون هیچ چشم‌داشت به همنوعان خود خدمت و از انقلاب اسلامی ملت ایران در مقابل دشمنان حفاظت می‌کنند.

بسیج مستضعفین امروز با دارا بودن اقشار مختلف با تخصص‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف به مردم خدمت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگویی تلویزیونی در خصوص فلسفه تشکیل و ویژگی‌های بسیج گفت: همه مردم در انقلاب اسلامی شریک بودند و انقلاب تنها به گروه و دسته خاصی متعلق نبود. بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان آن خود را نشان دادند. آمریکایی‌ها تا قبل از انقلاب حکومت می‌کردند، اما بعد از آن دستشان از منافعشان قطع شد. اینجا نقطه‌ای استراتژیک و محوی در منطقه است. لذا؛ حضرت امام خمینی(ره) ۹ ماه قبل از حمله رژیم بعثی به ایران، بسیج را تشکیل دادند. این یعنی ملتی که برای انقلاب به صحنه آمدید، شما خودتان حافظ این انقلاب بوده و باید همچنان در صحنه حضور داشته باشید. در واقع ایشان حفظ انسجام را انجام داده و به امتی که انقلاب کرده بودند، انسجام بخشیدند.

وی افزود: امام فرمودند مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید ۲۰ میلیون تفنگدار داشته باشد. زمانی که مردم به این شکل آماده شدند و آموزش‌های نظامی دیدند، برای مواجهه با عراق آماده‌ بودند. عراق به ایران اسلامی حمله کرد و همه قدرت‌ها در پشت سر آن قرار گرفتند. امام بسیج را تشکیل داد تا صیانت این انقلاب را تضمین کند. با بسیج ایران بیمه است. لذا؛ فلسفه تشکیل بسیج، تداوم انقلاب، صیانت از آن و ساماندهی مردم در قالب یک تشکل اسلامی است.

رضایی در وصف مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج گفت: امام فرمودند که آیه ۵۴ سوره مائده خصوصیات بسیج را شرح می‌کند. از این آیه شریفه ۴ خصوصیت برمی‌آید. اولین آن‌ها یحبهم و یحبون است. این افراد خدا را دوست دارند و خدا نیز آن‌ها را دوست دارد. دومین ویژگی تواضع در برابر مومنین و ستبر کردن سینه در مقابل کافرین است. سومین ویژگی جهاد در راه خداست. آن‌ها هیچ نگرانی از جان دادن ندارند. یاران امام حسین در کربلا نیز از جان خود گذشته اما امامشان را تنها نگذاشتند. چهارمین صفت این است که آن‌ها از هیچ سرزنشی بیم ندارند.

وی افزود: علاوه بر این ۴ ویژگی اصلی، صفات متعددی برای بسیج بیان شده است. بسیج بی منت کار می‌کند و به دنبال پاداش نیست، آن‌ها در گمنامی زندگی خود را به سر می‌برند. آن‌ها حاضرند شب و روز کار کنند و ناآرامی را بر خود تحمیل کنند تا مردم در آسایش و راحتی باشند. این یکی از دیگر ویژگی‌های بارز بسیج از دیدگاه امام (ره) و حضرت آقاست.

رضایی در خصوص نقشه استکبار با مواجهه با تفکر بسیجی، اظهار کرد: ملت ما در این زمینه به واسطه حضور در میدان به خوبی آگاه هستند. آمریکایی‌ها اکنون مطمئن شدند که در زمینه نظامی نمی‌توانند ضربه‌ای به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند و جنگ نمونه‌ای از ناکارآمدی آن‌ها بود. آن‌ها به این فکر افتادند که با ارکان جمهوری اسلامی و کسانی که در این عرصه نقش‌آفرین هستند، مقابله کنند. آن‌ها رکن این انقلاب را در رهبری، اسلامیت نظام و مردمش دیدند. در همین راستا، تصمیم گرفتند که این سه رکن را مورد هدف قرار دهند. لذا؛ آن‌ها در چند سال گذشته همواره تلاش کردند که مردم را از مسئولین جدا کنند و با این کار فاصله بین امت و امامت به وجود بیاورند.

وی ادامه داد: دشمن همواره در صدد این است که ارزش‌های اسلامی را در جامعه کمرنگ کند، امام را تحریف کند و موفقیت‌های نظام را کمرنگ کند تا مردم نسبت به آینده انقلاب ناامید شوند. آن‌ها تا جایی که بتوانند دروغ می‌گویند. هر چقدر دروغ بزرگتر باشد، باور نسبت به آن بیشتر است. با این حال اکنون دشمن متوجه شده تا زمانی که مردم با امامشان باشند، نمی‌تواند ضربه‌ای بر این نظام وارد کند. امام ما فرمودند اگر یکی بزنی، ده تا می‌خوری! ایشان گفتند که اگر اسرائیل بخواهد کاری انجام دهد تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم. لذا؛ آن‌ها می‌دانند از لحاظ نظامی کاری از دستشان برنمی‌آید و از راه دیگری وارد شدند. لذا؛ حمله به رهبری، مردم و به رخ کشیدن ضعف و ناتوانی مسئولین برنامه اصلی دشمن است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در وصف بسیج از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: حضرت آقا فرمودند که هیچ‌گاه به چیزی که دارد مغرور نشوید. غرور انسان را می‌شکند و بزرگی را از او می‌گیرد. در وهله دوم ایشان فرمودند که هیچ‌گاه خصلت مردمی بودن خود را از دست ندهید و تا جایی که می‌توانید به مردم خدمت کنید. اکنون شعار بسیج؛ جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی و جهاد تبیین است. زمانی که به مردم خدمت شود، آن‌ها به واسطه قدردان بودنشان به پای کار آمده و انتظارات امام از بسیج براورده خواهد شد.

رضایی در آخر افزود: حضرت آقا همچنین فرمودند که مراقب نفوذ باشید. دشمن همواره سعی بر نفوذ به ارکان مختلف بسیج و مختل کردن فعالیت آن‌ است. حضرت آقا فرمودند که معنویت خود را افزایش دهید. اگر معنویت افزایش یابد، نصرت خدا حتمی است. آخرین جمله ایشان این بود که اگر می‌خواهید همیشه برتر باشید، اهل ایمان راستی باشید و خداوند به هیچ وجه شما را رها نخواهد کرد.

وی در پایان افزود: حضرت موسی به یاران خود فرمود که ما خدا داریم و خدا با ماست. ما نیز تا زمانی که از رهبر خود تبعیت کنیم، به مسائل اسلامی توجه کنیم و اتحاد خود را حفظ کنیم، استکبار هیچ غلطی نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس