بازدید از غزه در زمان آتش‌بس و شکست پروپاگاندای تبلیغاتی نتانیاهو

در حالی که ارتش اسرائیل از دستیابی به اهداف اصلی خود در جنگ علیه غزه ناتوان مانده، نتانیاهو برای فرار از تاثیرات این شکست نظامی بر آینده سیاسی خود دست به اقدامات نمایشی می زند.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی که ارتش این رژیم هیچ دستاورد قابل توجهی از عملیات ۵۰ روزه خود در نوار غزه محقق نکرده و نتوانسته اسرائیل را به اهداف مورد نظر خود از این جنگ برساند و در شرایطی که آینده سیاسی خود را در نتیجه این شکست در معرض خطر می‌بیند، دست به دامان اقدامات نمایشی و پروپاگاندای تبلیغاتی شده تا شاید بتواند چهره‌ای قهرمان از خود در این جنگ نشان دهد.

وی در همین رابطه بازدیدی سرزده از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در بخش‌هایی از غزه داشته و بنا به گفته أوفیر گیندلمن سخنگوی عربی وی، برای فرماندهان و نظامیان ارتش سخنرانی کرده و از تونل‌های کشف شده حماس بازدید کرده است. در تصاویری از این دیدار که با توجه به ترس و هراس مقامات صهیونیست با تأخیر منتشر شده، نتانیاهو در حالی دیده می‌شود که لباس ضد گلوله بر تن کرده و کلاه نظامی بر سر گذاشته و خود را به نحوی پوشانده است که جز با دیدن از فاصله بسیار نزدیک شناسایی نشود، علاوه بر اینکه این نمایش تبلیغاتی زمانی صورت گرفته که آتش‌بس در نوار غزه برقرار شده و اسرائیل نسبت به پایبندی گروه‌های مقاومت فلسطین به تعهدات خود در آتش‌بس اطمینان خاطر داشت.

نتانیاهو در این کلیپ که بیشتر شبیه به فیلم‌های تبلیغاتی دوران انتخابات است، در نوار غزه چای می‌خورد تا این گونه وانمود کند که کنترل اوضاع را در اختیار دارد. این در حالی است که این موضوع حتی در میان کارشناسان و نظریه‌پردازان مسایل امنیتی و نظامی داخل رژیم صهیونیستی نیز قابل پذیرش نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    واقعا آدم باید چقدر حرامزاده باشه که از باشرفی حریفش سوء استفاده کنه. حماس راحت میتونه دخل این بیناموس رو بیاره ولی خب باشرفه و به قوانین آتش بس پایبنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس