1

عضو حزب اتحاد ملت: پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان آنقدر پایین است که در این شرایط با شرکت در انتخابات هم خودش نا امید می‌شود و هم مایی که به او رای داده‌ایم!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۷ شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که سفر رئیسی به نیویورک، حاشیه‌های حضور رونالدو در تهران و تبادل جاسوس‌های آمریکایی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

گمانه‌زنی در مورد چگونگی حضور جبهه اصلاحات در انتخابات همچنان جزو خبرهای مهم انتخاباتی محسوب می‌شود، برخی معتقدند که اصلاح‌طلبان با همه توان وارد انتخابات شده و برخی دیگر معتقدند این جریان سیاسی چند شاخه شده و طیفی مشارکت و طیف دیگر آن را تحریم خواهند کرد.

روزنامه آرمان امروز که در صف اصلاح‌طلبان حامی مشارکت در انتخابات است در گزارش اول خود نوشته است:

گمانه‌زنی در مورد چگونگی حضور جبهه اصلاحات با توجه به موانع و … در انتخابات همچنان جزو خبرهای مهم انتخاباتی محسوب می‌شود. بسیاری معتقدند که اصلاح‌طلبان به‌دلیل رد صلاحیت‌ها نمی‌توانند لیستی متمایز بدهند. با این وجود اتحاد در اردوگاه اصولگراها هم دور از دسترس محسوب می‌شوند. پس از پایان پیش ثبت‌نام‌ها برای انتخابات مجلس دوازدهم، گفته شد که چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب حاضر نشده‌اند در این انتخابات نام نویسی کنند. به این موضوع هم اشاره کنیم که در میان اصلاح‌طلبان دو نگاه به انتخابات وجود دارد؛ ‌ یک طیف معتقد است که باید از فرصت انتخابات استفاده کرد و آن را به مثابه یک دریچه برای تنفس جامعه دانست ولی در مقابل برخی دیگر از همین طیف اعتقادی به مشارکت ندارند چرا که تصور می‌کنند، تدارکات لازم برای یک انتخابات که همه گروه‌ها در آن حضور داشته باشند، در حال حاضر وجود ندارد. با این وجود برخی از اردوگاه اصولگرایان تلاش دارند تا جبهه اصلاحات را دست پر معرفی کنند.

این روزنامه در ادامه به نقل از سعید شریعتی عضو حزب اتحاد نوشته است:

مساله این است که این روزنه اگر معطوف به نتیجه نباشد، همان اندک امید را هم از بین می‌برد. فرض کنید فلان آقا را نامزد کنند و مثلا ۳ هزار رای بیاورد؛ در این شرایط هم خودش نا امید می‌شود و هم مایی که به او رای داده‌ایم.» شریعتی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۸، افزود: در آن زمان هنوز به این وضعیت که قهر و فاصله باشد، نرسیده بودیم. در تهران تعدادی تایید صلاحیت شدند و سر آن به آقای مجید انصاری بود و انتهای آن هم فردی بود که در لیست کارگزاران قرار داشت!

تحقیر براندازان پس از انتشار فراخوان رونالدو در تهران/ برخی نامزدهای اصلاح‌طلب حتی ۳۰۰۰ رای هم ندارند!

روزنامه هم‌میهن نیز در سرمقاله خود بااشاره به پایگاه رای ضعیف جناج چپ می‌نویسد:

انتخابات مثل خرید یک کالا است. مردم به نسبتی که انتخابات، نیازهای آنان را تامین می‌کند، حاضرند در آن مشارکت کنند و این قاعده‌ای است که طی چند دهه گذشته شاهد آن بوده‌ایم. انتخابات سالم، با نامزدهای رقابتی که نماینده اقشار و گروه‌های اجتماعی باشند و نهاد برآمده از آن کارآیی لازم در انجام وظایف قانونی خود را داشته باشد، موجب می‌شود که اغلب مردم برای حضور انتخاباتی دست‌به‌کار شوند. احزاب و گروه‌های سیاسی نیز انتخابات را بهار فعالیت سیاسی می‌دانند و در آن مشارکت مؤثر خواهند کرد و نیازی هم به دعوت از آنان نیست.

تحقیر براندازان پس از انتشار فراخوان رونالدو در تهران/ برخی نامزدهای اصلاح‌طلب حتی ۳۰۰۰ رای هم ندارند!

سندروم رونالدو در تهران

جمعیتی شیفته‌وار از تپه‌ منتهی به در عقبی هتل اسپیناس پالاس بالا می‌روند و فریاد می‌زنند. آنها به بالای تپه که می‌رسند بر در بسته هتل لوکس و پرزرق‌وبرق اسپیناس می‌کوبند؛ در می‌شکند، نیروهای نگهبانی هتل کاری از دست‌شان برنمی‌آید، جمعیت هیجان‌زده می‌خواهند این مرد را ببینند؛ کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم النصر عربستان. او که همراه با سایر اعضای این تیم با پروازی اختصاصی، ریاض را ترک کرده و وارد تهران شده، مورد هجوم هوادارانش قرار می‌گیرد. حالا این موضوع را در برابر مواجه مردم با فراخوان ضدانقلاب قرار داده و یک نتیجه جالب گرفت!

روزنامه نئولیبرالی دنیای اقتصاد که به نظر از تشریح استقبال عمومی از ستاره پرتقالی نوشته است:

سیاری بر این عقیده هستند که بسته بودن ارتباطات بین‌المللی و حضور پیدا نکردن چهره‌های پرآوازه در زمینه‌های هنری و ورزشی یکی دیگر از دلایل بروز چنین رفتارهای جمعی است. محدثی در این زمینه می‌گوید: «بله، دقیقا بخشی از این شکل رفتار ریشه در انواع ارتباطات جامعه در جهان دارد. اینکه نهادها و سازمان‌ها بتوانند خوراک‌های فرهنگی و هنری و ورزشی مناسبی برای مردم فراهم کنند و مهیا نشدن رویدادهای مناسب باعث می‌شود که پدیده رونالدو به وجود بیاید و مردم دنبال او بدوند و نمایش ناخوشایندی از ایرانیان در جهان به تصویر درآید.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد:

اینکه می‌گویند ما از بقیه ملت‌ها متفاوت هستیم و ما را تافته جدا بافته می‌کنند، درست نیست. باید در برخورد با هر پدیده‌ای همان موضوع را به‌دور از انگ‌های مختلف بررسی کرد. ما امروز دچار این مشکل هستیم که تبادلی با کشورهای دیگر نداریم و از رویدادهای فرهنگی مناسب محرومیم.

تحقیر براندازان پس از انتشار فراخوان رونالدو در تهران/ برخی نامزدهای اصلاح‌طلب حتی ۳۰۰۰ رای هم ندارند!

روزنامه شرق نیز به حاشیه حضور رونالدو پرداخته و می‌نویسد:

فیلم‌های منتشرشده از ورودی هتل اسپیناس‌پالاس نشان می‌دهد جمعیت به‌زور از یکی از درهای هتل وارد لابی شده و همچنان با صدای بلند رونالدو را صدا می‌زدند. اطراف هتل هم به اندازه کافی غوغا به پا شده بود. بسیاری خودشان را به بلندی تپه‌های مشرف به هتل رسانده بودند تا مگر از این طریق بتوانند کریس رونالدو را ببینند. اینها منهای شایعاتی است که گفته می‌شود عده‌ای حتی از شب قبل با پرداخت هزینه هنگفت یکی از اتاق‌های هتل اسپیناس‌پالاس را رزرو کرده‌اند تا شانس دیدن رونالدو را از نزدیک داشته باشند. این همه شوق برای دیدن یک فوق‌ستاره که یکی از بزرگ‌ترین‌ بازیکنان فوتبالی است که به ایران آمده با یک حسرت بزرگ عجین شده است!

تحقیر براندازان پس از انتشار فراخوان رونالدو در تهران/ برخی نامزدهای اصلاح‌طلب حتی ۳۰۰۰ رای هم ندارند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    2 0
    رسانه‌های معاند و مروج خشونت و نفرت دست بردار آرامش کشور نیستند ۲۵ شهریورماه یادشون نرفته
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    رای به چی و کی ؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    7 3
    فقط باید گفت خاک
    • لنگی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      0 1
      از لنگی ها چه انتظاری دارید ... خخخخخ فقط باعث آبرو ریزیه این از هوادارهاش اونم تیمشون که حسرت دیدن توپ بازیهای آسیایی رو دارن خخخخ
    • جمال IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      1 0
      رونالدو انسان خوش قلبیست
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      بر سر اصحالات
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبان مرده باز وضعشان خوب است
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    این اتفاق نشون داد که مردم برای دیدن یه توپ زن بیشتر از فراخوان های جورواجور بععععضی ها با تبلیغات سنگین و از ۴۰۰ رسانه ی دنیا ارزش قائلند.😏
  • DE ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    سرنوشت اصلاح طلبان در انتخابات دقیقا مانند سرنوست دوستان ضد انقلاب و همکیشانشان در ۲۵ شهریور روز سالمرگ کوموله خواه شد.
  • جمال IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    رونالدو انسان خوش قلبیست اما مسئولان باید جای ملاقات برای این بازیکن در نظر میگرفتند تا درب هتل و شیشه ها و... نشکند رونالدو در تمام اروپا صد ها هزار نفر موبلوند چشم آبی را برای ملاقات و استقبال به سمت خود میکشاند در راه و هتل و... (قابل توجه اصلاح طلبان مخالف شادی مردم)
  • US ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    0 0
    کل مجلس ۱۱میلیون رای ندارند در حالیکه ۶۱ میلیون واحد رای داشتیم
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      0 0
      تو خودت رای داخل صندوقها را شمردی؟
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    رونالدو رونالدو ما همه با تو هستیم
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    دویدن جماعت پشت سر اتوبوس النصر با اون حقارت و ذلت آبرو برای ایران نذاشت..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس