1

رویکرد حزب کارگزاران درباره انتخابات مجلس پیش رو با انتقاداتی از سوی فائزه هاشمی که این روزها در زندان به‌سر می‌برد، روبه‌رو شده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۳۰ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، آخرین تحولات سیاسی برجامی در منطقه و افتادن جاسوسان اروپایی در تور امنیتی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

بررسی آخرین دیدگاه های برخی اصلاح طلبان بیانگر آن است که آنان ضمن پرهیز از بیان عدم مشارکت در انتخابات تا بررسی نهایی وضعیت بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان تاکید کرده اما در عین حال به بیان مطالبی دال بر چرایی برخی دیدگاه های خود مبنی بر عدم تصمیم گیری نهایی برای حضور در انتخابات می پردازند. بر اساس احصاء صورت گرفته اصلاح طلبان در این رابطه با تاکید بر اینکه چند لایه مشکل روی هم سوار شده تا فضای کشور انتخاباتی نشده و اصلاح طلبان نیز به موجب آن تصمیم گیری نهایی برای حضور در انتخابات را به تاخیر بیندازند.

روزنامه شرق که برخلاف گشذته این‌بار مواضع فعالی درباهر انتخابات ندارد به نقل از محمود واعظی رئیس‌دفتر دولت روحانی نوشته است:

ملاً کسی نباید با صندوق رأی قهر کند و قهر هم نمی‌کند. دلیلش آن است که صندوق رأی بهترین جایی است که خواسته‌های کل ملت ایران را تبلور می‌دهد. به همین جهت هم دلسوزان کشور در شرایط مختلف در این سال‌ها همواره تلاش کرده‌اند، صندوق رأی معتبر بماند و خاستگاهی باشد برای آنکه مردم حرف‌های خود را از آن طریق بزنند و انتخاب‌های خود را انجام بدهند.

واعظی با اشاره به دو انتخابات گذشته کشور گفته است:

متأسفانه در دو انتخابات گذشته یعنی انتخابات مجلس ۹۸ و هم ریاست جمهوری شرایط تغییر کرد و سختگیری‌هایی در شورای نگهبان صورت گرفت و عملاً میدان به یک تفکر و یک جناح داده شد. این موضوع عملاً باعث تضعیف کشور می‌شود. ضمن آنکه نمایندگان همه ملت در مجلس که می‌تواند تأثیرگذاری بالایی داشته باشد، حضور ندارند و این امر موجب کاهش مشارکت می‌شود و این مسائل برای کشور خسارت است.

درگیری‌های سیاسی اصلاح‌طلبان به زندان اوین کشیده شد!/ بهزاد نبوی دو راه دارد یا سکوت یا حذف تشکیلاتی

روزنامه هم‌میهن نیز نامه جدید بهزاد نبوی درباره جبهه اصلاحات را منتشر کرده است، این نامه که بی‌شباهت به توبه‌نامه نیست پاسخی به انتقادات هفته گذشته نبوی علیه اصلاح‌طلبان است، در بخشی از این نامه آمده است:

به‌عنوان کسی‌که هزینه زیادی برای تاسیس نظام شایسته‌تر در کشور داده است، نقد تمایل به راه انداختن انقلابی دیگر و ترویج خشونت در میان بخشی از فعالان سیاسی و به‌ویژه جوان‌ترها در جامعه مطرح است و تبیین آن را، وظیفه‌ خود می‌دانم و این تحلیل حاصل تجربیات بیش از ۶۰ سال فعالیت‌ام در صحنه‌ سیاست کشور است و لازم می‌دانم تاکید کنم که دیدگاه مورد نقد من مصداقی در میان چهره‌های اصلی و سرشناس اصلاح‌طلب که من می‌شناسم، ندارد!

درگیری‌های سیاسی اصلاح‌طلبان به زندان اوین کشیده شد!/ بهزاد نبوی دو راه دارد یا سکوت یا حذف تشکیلاتی

روزنامه آرمان ملی به صورت علنی نبوی را تهدید کرده و او را فردی تشکیلاتی خوانده که امروز بیرون زده است، در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است:

اخیرا البته بهزاد نبوی در گفت‌وگو با نشریه «نگاه نو» مطالبی را عنوان کرده که شاید جنبه گلایه داشته باشد اما برخی تلاش کردند این سخنان نبوی را به نوعی حمله او به هیات رئیسه جبهه اصلاحات و نوع نگاه آنها به مساله انتخابات خلاصه کنند. بعد از این سخنان نبوی برخی رسانه‌های ضد اصلاحات کوشیدند از عبور جریان اصلاحات از بهزاد نبوی سخن گفته و از اختلافات در جبهه اصلاحات بر سر نوع حضور در عرصه انتخابات سخن بنویسند. حال اینکه سخنان بهزاد نبوی برداشت یک چریک پیر از تفکربخشی از احزاب پیشرو اصلاحات است که باور به جامعه قدرتمند دارند تا از طریق رفتارهای مدنی و چانه‌زنی به پلی برای ایجاد فهم درحاکمیت از خواسته مردم تبدیل شوند احزابی که البته هر چند ماهیت‌شان در قدرت جلوه بیشتری می‌گیرد اما نشستن بر کرسی حکمرانی را تنها راه ایجاد ثبات در سیاست و اقتصاد و روابط بین‌الملل نمی‌دانند.!

درگیری‌های سیاسی اصلاح‌طلبان به زندان اوین کشیده شد!/ بهزاد نبوی دو راه دارد یا سکوت یا حذف تشکیلاتی


بیانیه بهزاد نبوی علاوه بر آشکارسازی دیکتانوری تشکیلاتی در جبهه اصلاحات از شورش چپ های تحریمی علیه طیف مشارکت کننده در انتخابات پرده برداشت و از سوی دیگر نشان داد جبهه ای که معارضه سیاسی را در درون خود عملیاتی می کند هیچ ابایی از معارضه با نظام سیاسی نیز ندارد. همچنین بیانیه بهزاد نبوی اما در متن و بطن خود نکته ای را آشکار می سازد که نشان می دهد وی به شدت تحت فشار بوده است. آنجایی که وی از تمایل به راه انداختن انقلابی دیگر و ترویج خشونت در میان بخشی از فعالان سیاسی و به ویژه جوان‌ترها در جامعه مسخن به میان آورده و نقد این تمایل را وظیفه خود مطرح می سازد.

جدال انتخاباتی فائزه هاشمی با حسین مرعشی از داخل زندان

رویکرد حزب کارگزاران درباره انتخابات مجلس پیش رو با انتقاداتی از سوی فائزه هاشمی که این روزها در زندان به‌سر می‌برد، روبه‌رو شده است. اختلاف بین اصلاح‌طلبان بر سر حضور در انتخابات، این‌بار به جدال پینگ‌پنگی فائزه هاشمی از داخل زندان با حسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران رسیده است. فائزه هاشمی که از مهر سال گذشته در زندان به‌سر می‌برد، ۱۲ تیر ماه امسال با انتشار یک نامه از اصلاح‌طلبان خواست تا انتخابات را تحریم کنند. این خواسته فائزه هاشمی با واکنش حسین مرعشی، دبیرکل حزب سازندگی روبه‌رو شد.

روزنامه اعتماد حالا خبر از مجادله جدید دختر هاشمی با مرعشی داده و می‌نویسد:

فائزه هاشمی در بخشی از بیانیه خود با کنایه خطاب به مرعشی نوشته است؛ آیا عمده اصلاح‌طلبانی که با توجیهات مختلف در خانه نشسته، از مبارزه انصراف داده‌اند یا مردمی که هر روز زخم‌هایی عمیق‌تر و کاری‌تر بر پیکرشان وارد می‌شود ولی همچنان ایستاده‌اند؟» او در بخش دیگری از این بیانیه آورده است؛ «مردمی که پیروزی اصلاح‌طلبان را در انتخابات‌های متعدد پس از ۱۳۹۲ رقم زدند، از بی‌عملی منتخبین خود در اجرای خواسته‌های بحق‌شان پس از شهادت آقای هاشمی از سیاسیون بریدند و مبارزه برای به دست گرفتن سرنوشت خود را آغاز نمودند. علاوه بر این، مردمی که شما به آنها امید دارید با چه اطمینانی به سیاستمدارانی رای دهند که شما با سابقه ۴۰ ساله سیاسی از آنها بریده‌اید؟» پیش از این نیز برخی مواضع فائزه هاشمی ازجمله درباره سپاه پاسداران با انتقاد و عدم تایید ازسوی هم‌حزبی‌هایش در کارگزاران روبه‌رو شده بود.

درگیری‌های سیاسی اصلاح‌طلبان به زندان اوین کشیده شد!/ بهزاد نبوی دو راه دارد یا سکوت یا حذف تشکیلاتی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    6 4
    شهادت آقای هاشمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      1 0
      اخیرا ویدئوی خانم مستبصری که قبلاً بهایی بود و گفته بود بهاییان در گلوگاه های اقتصادی و دلار و ارز نفوذ دارند خیلی سوال برانگیز شد. چرا قوه قضاییه اراده ای برای برخورد با این فرقه ضاله و مخرب کشور ندارد؟
    • سوخته IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      2 0
      خداوند این اوباش جاسوس ( اصلاح طلب - کارگزاران ) را بدست همدیگر بدرد
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    10 1
    اکبر: فائزه غلط خورده است که با بهایی ها ساندویچ غلط خورده است.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    5 1
    باید مشخص شود آیا بین سابقه بهایی خیز بودن زادگاه هاشمی ها و دفع بهاییان در آن منطقه با انحراف فائزه به سمت بهاییان ارتباطی هست؟
  • سید فروزان CH ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    13 2
    لعنت خدا بر هاش...و فامیل ضاله او ، لعنت خدا بر مرعشی و خاتمی و روحانی و موسوی
    • پری مجرد 44ساله IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    2 1
    همین خبر بالاتر گویا همه چی است مفسد اقتصادی بعضیاشون با فساد کشور کلا دچار اختلال کردن برا همین هم هست هی لبراز نگرانی میکنن و انتقاد تا اینجور رانتها نپره
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 1
    آخرین چیزی ک مردم بهش فکر میکنند انتخابات هستش و انتخابات هیچ ارزشی نداره
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    3 1
    عجب سیستم منحصر به فردی .امثال طبری و رستمی و ایکس و ایگرگ سالها میخورن بعد چند سال در حالیکه خیلی از رده بالاها میدونن چه خبره یواش یواش برا شو منتشر میشه
  • ژیان IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    3 0
    شما فشار به نبوی را از کجا فهمیدی ؟
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 2
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند اگر مردم خبر دار میشدن کار به اینجا نمی کشید
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    سر تیتر خبرها
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    0 0
    به زم هم لقب شهید دادن! یه روز قجر رو هم شهید! حساب نکنن. اینطور که پیش میره.....
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 0
    این دیگه چه مدلشه طرف به خاطر کثافت کاریهاش زندان بعد از اونجا داره تز میده چرا مسولان این اشغال متعفن رو کلا از صحنه سیاسی کشور بیرون پرتش نمیکنن قدر اینا رو دارن انشاالله دیگه از زندان بر نگردی عفریته ی پیر زشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس