کد خبر 1528037
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
جزئیات حمله پهپادی به فرودگاه «عربت» در سلیمانیه عراق

مقام‌های ارتش عراق اعلام کردند که در پی حمله پهپادی عصر دیروز به فرودگاه «عربت» در شمال این کشور، ۳ نیروی مبارزه با تروریسم کشته‌ شده‌اند.

به گزارش مشرق، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، شامگاه دوشنبه، جزئیات حمله به فرودگاه کشاورزی «عربت» در استان سلیمانیه (شمال) را اعلام کرد.

منابع عراقی، عصر دوشنبه، خبر داده بودند فرودگاه کشاورزی عربت در استان سلیمانیه هدف حمله قرار گرفته است، اما شمار دقیق تلفات و منشأ حمله مشخص نیست.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به اینکه این حمله ساعت ۱۷:۰۰ عصر انجام شده، توضیح داد یک پهپاد از طریق مرز ترکیه وارد حریم عراق شد و فرودگاه «عربت» در استان سلیمانیه را هدف قرار داد.

یحیی رسول در ادامه خبر داد که در پی این حمله، ۳ نیروی مبارزه با تروریسم عراق جان خود را از دست داده‌ و ۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

رسول تاکید کرد: «این تجاوز نقض حاکمیت عراق و امنیت و تمامیت ارضی کشور است و اخلال و تهدیدی برای آرامش و امنیت منطقه و جهان، نقض حقوق بین‌الملل، زیر پاگذاشتن اصول و اهداف منشور سازمان ملل است».

او در عین حال تاکید کرد: «این تجاوزهای مکرر با اصل روابط مبتنی بر حسن‌همجواری کشورها همخوانی ندارد و تلاش‌های عراق برای ایجاد روابط سیاسی، اقتصادی، امنیتی خوب و متعادل با همسایگان را تضعیف می‌کند». یحیی رسول گفت: «عراق حق جلوگیری از این تخلفات را برای خود محفوظ می‌داند».

فرودگاه عربت در جنوب سلیمانیه قرار دارد و بزرگترین فرودگاه هواپیمایی سمپاش در سطح منطقه کردستان است. این فرودگاه در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده از سال ۲۰۱۷ به عنوان سومین فرودگاه کردستان و هفتیمن فرودگاه کشاورزی عراق شناخته شده است.

پیش از این نیز، در هجدهم شهریور ماه جاری، چند فروند پهپاد ارتش ترکیه روستایی در منطقه «ماوت» در استان سلیمانیه در منطقه کردستان را بمباران کرده بودند. «ماوت کامران» فرماندار منطقه «ماوت» در این باره گفته بود این حمله در نزدیکی پل سنگی در روستای «باساو» رخ داد و موجب آتش‌سوزی شده، اما تلفات جانی در پی نداشته است.

ترکیه می‌گوید که استان سلیمانیه و روستاهای آن به محل اختفا و فعالیت اعضای پ.ک.ک تبدیل شده است و سرکردگان این گروهک در مناطق این استان اقدام به عضوگیری و آموزش نیروهای خود می‌کنند.

با این حال، مقامات عراق بارها تاکید کرده‌اند که مسائل امنیتی باید با همکاری‌ مشترک دو کشور برطرف شود و ترکیه نباید بدون کسب مجوز از عراق حریم این کشور را نقض کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    دوباره شردوغان جفتک انداخت؟؟؟!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    تروریست نمی تونه هیچ جا مخفی بشه ماشالله به ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس