در برابر حملات ترکیه دست بسته نخواهیم ماند

ریاست جمهوری عراق ضمن واکنش شدید به حمله ترکیه به فرودگاهی در سلیمانیه، اعلام کرد که عراق دست بسته نخواهد ماند.

به گزارش مشرق، ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای به حمله ترکیه به فرودگاهی در سلیمانیه عراق واکنش نشان داد.

روز به روز بر دامنه حملات برنامه ریزی شده ترکیه به اراضی عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق افزوده می شود که غیرنظامیان بی گناه و مقرهای نظامی و امنیتی را هدف قرار می دهد.

در این بیانیه تاکید شده است: ما به طرفهای ترکیه قبلا بارها گفته ایم که عراق آماده گفتگو با طرف های امنیتی مربوطه است اما پاسخی ندیده ایم.برای طرف های ذیربط در ترکیه، پیشتر توضیح دادیم که عراق آماده مذاکره با طرف های امنیتی برای پر کردن شکاف هایی که ترکیه معتقد است از آن نفوذ می شود تا به امنیت آن آسیب وارد شود، هستیم اما پاسخ حقیقی از ترکیه دریافت نکردیم.

بیانیه مذکور با اشاره به اینکه حملات نظامی پی در پی به شهرها و شهروندان علاوه بر نظامیان، امری است که قانون بین المللی آن را نمی پذیرد، بیان کرد که پهپادها ابزاری معمول برای حملات ترکیه به خاک عراق شده است و این امنیت و ثبات عراق را تهدید می کند و ما به شدت این حملات متوالی به شهرهای امن اقلیم را محکوم می کنیم.

ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: دولتهای متوالی عراق از سال ۲۰۰۳ به بعد در راستای ارسال پیام اطمینان بخش به کشورهای همسایه، منطقه و جهان حرکت کرده اند عراق جدید تنها به گفت وگو به عنوان زبانی برای تفاهم و حل مشکلات و نقاط اختلاف ایمان دارد. اینکه حسن نیت عراق با این واکنش ها و پهپاد روبرو شود، مردود است و عراق در قبال آن ساکت نخواهد ماند.

ریاست جمهوری عراق تصریح کرد که عراق در برابر تلاش ها برای آسیب به امنیت، حاکمیت و ثبات عراق، دست بسته نخواهد ماند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه عراق تاوان بزرگی در برابر گروههای تروریستی مانند داعش داده است بیان کرد: داعش به دنبال این بود که از اراضی عراق برای حملات علیه کشورهای همسایه استفاده کند و عراق بهترین فرزندان و پول خود را برای مقابله با آن و ساقط کردن آن داد تا از اراضی خود و همسایگان دفاع کند اما پس از این جانفشانی شاهد حملات برنامه ریزی این چنینی هستیم.

ریاست جمهوری از اقدامات و رایزنی با جامعه جهانی درباره حملات ترکیه و نیز احضار سفیر ترکیه در بغداد و اعتراض شدید اللحن به ترکیه خبر داد.

در پایان مجددا تاکید شده است که عراق دست بسته نخواهد ماند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس