۲ کشته در حمله پهپادی ترکیه به خودرو نظامی «قسد»

در حمله پهپاددی ارتش ترکیه به یک خودرو نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شهر الحسکه سوریه که در نوع خود بی‌سابقه است، دو نفر که احتمالا از فرماندهان قسد بوده‌اند، کشته شدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های کُردی وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کردند که یک خودروی نظامی متعلق به این نیروها پس از هدف قرار گرفتن در حمله پهپادی ارتش ترکیه در جنوب شهر الحسکه منهدم شده است.

بر اساس این گزارش، همزمان با وقوع دو انفجار در محله گویران در شهر الحسکه سوریه، صدای تیراندازی و آژیر خودروهای امدادی شنیده شد.

رسانه‌های کُردی وابسته به قسد اعلام کردند که یک خودرو نظامی آنها در جنوب شهر الحسکه هدف حمله قرار گرفته و منفجر شده و احتمالاً تلفاتی نیز داشته است.

این در حالی است که منابع آگاه به المیادین گفتند که این انفجار ناشی از هدف قرار دادن یک خودروی نظامی متعلق به نیروهای قسد توسط پهپاد ترکیه در پل «البیروتی» در ورودی شمالی محله گویران بوده است.

این منابع خاطرنشان کردند که این حمله به کشته شدن دو نفر که گمان می‌رود از رهبران نیروهای قسد بودند، منجر شده و خسارات مادی نیز در پی داشته است.

منابع مذکور همچنین افزودند که پس از هدف قرار گرفتن چندین مقر فرماندهی کل نیروهای قسد در جریان عملیات موسوم به چشمه صلح ارتش ترکیه که شهرهای رأس العین و تل ابیض را در سال ۲۰۱۹ هدف قرار داد، را هدف قرار داد، این نخستین حمله ترکیه به شهر الحسکه محسوب می‌شود.

قابل ذکر است که نیروهای ارتش ترکیه هر از گاهی مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) را در شمال و شمال شرق سوریه هدف قرار می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    9 1
    عالی
  • کامی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    10 2
    ترک ها باید با همین فرمون برن جلو تا غربی ها و اسباب بازی هاشون رو از منطقه بندازن بیرون. مث کاری که آلپ ارسلان در ملازگرد کرد.. انشالله آمریکا و فرانسه کثیف رو از منطقه میندازن بیرون..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس