کد خبر 1521016
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
۲۰ جنگنده چینی خط میانی تایوان را رد کردند

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ جنگنده چینی خط میانی این جزیره را رد کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان روز شنبه در شبکه X، که قبلاً توییتر نام داشت، اعلام کرد که ۳۲ هواپیمای چینی و ۹ کشتی را در نزدیکی مرزهای خود شناسایی کرده است.

براساس گزارش رویترز، به گفته این وزارتخانه، از ۳۲ هواپیما، ۲۰ فروند از آن‌ها از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده یا وارد جنوب غربی، جنوب شرقی و شمال شرقی منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شده بودند.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین در سال ۲۰۱۹ هشدار داد که برای بازپس‌گیری تایوان از توسل به زور صرف‌نظر نخواهد کرد. او همچنین در واکنش به فروش تسلیحات به تایوان از سوی آمریکا به این کشور هشدار داد که از «بازی با آتش» بپرهیزد. تسای اینگ-ون در سال ۲۰۲۰ برای یک دوره دیگر به ریاست‌جمهوری تایوان انتخاب شد. او پس از انتخاب مجددش به این سمت گفت که تایوان «یک کشور» است.

با این حال رئیس‌جمهور چین پس از آن در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ از ارتش کشورش خواست تا برای «جنگ» آماده شود. ۲۵ جنگنده چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ وارد محدوده شناسایی دفاع هوایی تایوان در حدود ۲۰۰ کیلومتری ساحل این جزیره شدند. این رکورد پس از آن بارها شکسته شد و تایوان اعلام کرد برای چندین بار ناوها و جنگنده‌های چین را اطراف خود رصد کرده است.

بر اساس اصل «یک چین» یا «چین واحد» هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با تایوان روابط رسمی داشته باشد آمریکا نیز بر اساس این اصل قراردادهای رسمی اش را به جای تایوان با چین منعقد می‌کند، ولی همزمان به روابط «غیررسمی» اش با تایوان ادامه داده و نماینده‌های «غیررسمی» به این منطقه می‌فرستد و آتش بیار این معرکه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 0
    هر جا سخن از فتنه و جنگ است نام آمریکا می درخشد!!
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
    1 1
    مرگ بر چین کمونیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس