کد خبر 1518950
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
آغاز قدرتنمایی 42 جنگنده چین در اطراف تایوان

در واکنش به سفر جنجالی معاون رئیس‌جمهور تایوان به آمریکا، ۴۲ جنگنده و هشت کشتی چین از صبح امروز (شنبه) رزمایش در اطراف تایوان را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان امروز (شنبه) اعلام کرد که با آغاز صبح امروز، ۴۲ هواپیما و هشت کشتی چین را در جریان تمرین نظامی در اطراف جزیره تایوان شناسایی کرده است.

رسانه‌های محلی گزارش کردند که وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه ۲۶ جنگنده چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد که چین امروز شنبه رزمایش‌های نظامی خود را در اطراف تایوان بعنوان «یک هشدار جدی» به نیروهای جدایی‌طلب آغاز کرد که به نوعی واکنش پکن به سفر «ویلیام لای» معاون رئیس‌جمهور تایوان به ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

لای، نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری ماه ژانویه آینده تایوان، روز گذشته (جمعه) از ایالات متحده آمریکا بازگشت. وی در مسیر خود در پاراگوئه توقف داشت و در ایالات متحده سخنرانی کرد.

فرماندهی شرق ارتش آزادیبخش خلق چین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که گشت‌زنی‌های آمادگی رزمی هوایی و دریایی مشترک در اطراف تایوان برگزار می‌کند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که در واکنش به گشت‌زنی جنگنده‌ها و ناوهای چین، کشتی‌ها و هواپیمای خود را در منطقه مستقر کرده است.

ارتش چین اعلام کرده است که رزمایش مشترک هوایی و دریایی این کشور با تمرکز بر همکاری کشتی-هواپیما، کنترل و رزمایش‌های ضدزیردریایی در شمال و جنوب غربی تایوان برای محک زدن «توانمندی‌های واقعی رزمی» نیروهای چین انجام گرفته است.

فرماندهی شرق چین تصاویری از رزمایش مشترک هوایی و دریایی خود منتشر کرده است که جنگنده‌های جی-۱۶، جی-۱۰ و ناوشکن چین را در حال گشت‌زنی در اطراف تایوان نشان می‌دهد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

با این‌حال، علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن، برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده با برگزاری نشست‌هایی با مقام‌های تایوانی و همچنین ارسال تجهیزات به این جزیره، تایوان را تحریک به پیشبرد اهداف جدایی‌طلبانه می‌کند و بارها چین در واکنش به این اقدامات رزمایش‌های بزرگی را اطراف تایوان برگزار کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 1
    اکثر کارخانجات چین تحت لیسانس بلوک غرب وآمریکا فعال هستند در صورت تضعیف واحیانا قطع ارتباط چین با ۱/۵میلیارد جمعیت چند ساله بدتر از روسیه از هم می پاشد .چین هم زیادی جوگیر شده
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
    0 1
    مرگ بر چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس