تایوان به‌دنبال دریافت اولین تانک‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۴

رئیس دولت منطقه تایوان گفت که تایپه باید اولین دسته از تانک‌های آبرامز «ام۱» ساخت آمریکا را در سال ۲۰۲۴ دریافت کند.

به گزارش مشرق، باوجود هشدارهای مکرر چین درباره روابط رسمی کشورهای خارجی با تایوان و مخالفت با هرگونه فروش تسلیحات به این جزیره، تایپه به‌دنبال دریافت اولین سری از تانک‌های آمریکایی است.

«تسای اینگ ون» رئیس دولت منطقه تایوان بامداد چهارشنبه در نشست با موضوع بودجه سال آینده میلادی گفت تایپه باید اولین دسته از تانک‌های آبرامز «ام۱» ساخت آمریکا را در سال ۲۰۲۴ دریافت کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، داده های وزارت دفاع تایوان نیز نشان می‌دهد که این جزیره، ۳۸ دستگاه تانک آمریکایی آبرامز در سال آینده میلادی، ۴۲ دستگاه از آنها را در سال ۲۰۲۵ میلادی و ۲۸ دستگاه دیگر را در سال ۲۰۲۶ دریافت خواهد کرد.

پیش از این، دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹ فروش ۱۰۸ دستگاه تانک آبرامز به تایوان را به قیمت ۲.۲ میلیارد دلار تایید کرد که این خرید بخشی از تلاش‌های دولت تایپه برای تقویت دفاع از سواحل شمالی است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا اما با بیان اینکه واشنگتن رزمایش‌های نظامی چین اطراف تایوان را به‌دقت زیر نظر دارد، از پکن خواسته بود که تحرکات نظامی با هدف ارعاب این جزیره را متوقف کند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اورانیوم 70% IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 1
    تا آمریکای تروریست ارابه های مرگ را به تمام نقاط دنیا صادر می کند جهان در آرامش نخواهد بود
  • سید IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    احتمالاً می خواهد از راه دریا با تانک های یانکیستانی به خاک چین یورش برده و آن را تصرف کند !!!!!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    خدایی دوتا جزیره یکیش آمریکا بوده سیلیکون ولی جهانه انواع تجهیزات الکترونیک و لپ تاپ و موبایل و خودرو و..‌ یکی کره شماای روسیه بوده گدا خونه و صد سال عقبه
  • سید IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    احتمالاً می خواهد از راه دریا با تانک های یانکیستانی به خاک چین یورش برده و آن را تصرف کند !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس