کد خبر 1514030
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کره شمالی: ژاپن می‌خواهد به قدرت نظامی تبدیل شود

دولت کره شمالی با انتقاد از افزایش هزینه‌های نظامی ژاپن به بهانه مقابله با این کشور، گفت که توکیو با فراموش کردن جنایات بی‌شمار آمریکا علیه خود، در حال پیوستن به راهبرد سلطه‌طلبانه آمریکا است.

به گزارش مشرق، اندیشکده امور ژاپن، زیرمجموعه وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد که توکیو به بهانه تهدیدهای موجودیتی در منطقه، تلاش می‌کند به یک قدرت نظامی تبدیل شود.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) با انتشار بیانیه‌ای از سوی دولت پیونگ‌یانگ، گزارش داد که اسناد راهبردی دفاعی ژاپن برای سال ۲۰۲۳، درباره نوعی تهدید منطقه‌ای صحبت می‌کند که در واقع چیزی نیست جز انحراف توجهات برای پنهان کردن دسیسه‌های توکیو جهت تبدیل کردن این کشور به یک قدرت نظامی.

«کیم سول هووآ» مسئول اندیشکده امور ژاپن در این بیانیه گفت: «این روسیه یا چین نیستند که ژاپن باید از آنها به عنوان عاملی برای هشدار و چالش راهبردی نام ببرد؛ بلکه آمریکا و متحدانش تهدید اصلی هستند که به‌طور جدی صلح و امنیت در منطقه را تضعیف نموده و ائتلاف‌های نظامی تقابل‌جویانه مختلفی ایجاد می‌کنند».

کیم ضمن اشاره به انتقال سلاح‌های راهبردی و اتمی توسط آمریکا و متحدانش به نقاط مختلف جهان از جمله شبه‌جزیره کره و تنگه تایوان، توضیح داد: «اگر ژاپن دست از پیوستن فعالانه به راهبردهای ستیزه‌جویانه آمریکا بردارد و دشمنی با کشورهای اطراف از جمله کره شمالی را کنار بگذارد، دیگر نیازی نیست هیچ نگرانی و ترسی داشته باشد».

این اندیشکده وزارت خارجه کره شمالی گفت ژاپن که جنایات بی‌شمار آمریکا علیه خود را فراموش کرده، با پیوستن به راهبرد سلطه‌طلبانه آمریکا در حال بزک‌کردن «تاریخ ستیزه‌جویانه و آغشته به خون» این کشور است.

به گفته این مقام پیونگ‌یانگ، حکومت ژاپن که در طول جنگ جهانی دوم و جنگ سرد، به بهانه تهدید جماهیر شوروی سابق، مرتکب جنایت بزرگ نابخشودنی علیه کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه شد؛ باید به فکر عذرخواهی صادقانه، پرداخت غرامت و همچنین برقراری روابط دوستانه با کشورهای همسایه باشد، نه اینکه آنها را تهدید کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
    0 0
    محاصره چین و روسیه کمونیستی عالیه
  • Ali IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
    0 0
    حیف کودکان ایران که نمیدونن ایران از کره شمالی در تکنولوژی سرتره و حسرت میخورن به کره شمالی چرا بمب اتم و اژدر هسته ای و بالستیک قاره پیما رو رونمایی نمیکنید🥹

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس