ترقی: الحاق ایران به بریکس نقش مهمی در خنثی سازی تحریم‌ها دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: پیوستن ایران به بریکس می‌تواند نقش محسوسی در خنثی کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشته باشد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا ترقی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس، گفت: این چندمین گامی است که دولت سیزدهم در گسترش روابط با کشورهای جهان برمی‌دارد.

وی افزود: پیوستن ایران به بریکس که تاثیر زیادی بر اقتصاد کشورهای عضو و حذف دلار از مناسبت مالی بین‌المللی دارد، می‌تواند نقش محسوسی در خنثی کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: همچنین عضویت ایران در بریکس می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد یک جبهه قوی برای مقابله با یکه تازیانه‌ت و یکجانبه‌گرایی‌هایی که امریکا ددر جهان دنبال می‌کند، داشته باشد.

وی این اقدام را جهت توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشورهای عضو بریکس دانست و افزود: این عضویت تاثیر قابل توجهی در سفره‌های مردم خواهد داشت و می‌تواند منابع درآمدی تولیدات کشور را افزایش بدهد.

این فعال سیاسی ادامه داد: در کنار افزایش تجارت و تأمین منابع ارزی برای کشور، قطعاً می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در جلوگیری از انزوای ایران م همچنین اتصال امنیت ایران با دیگر کشورهای بریکس باشد.

ترقی عضویت ایران در بریکس را زمینه‌ای برای ارتباط با دیگر کشورهای قاره آفریقا و آمریکای لاتین عنوان کرد و گفت: روال طبیعی اعضای بریکس این است که همه کشورهای عضو بتوانند روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، گردشگری و … داشته باشند. بنابراین زمینه اتصال ایران در همه عرصه‌ها با بقیه قاره‌ها برقرار می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به سیاست خارجی موفق دولت سیزدهم، آن را رفع کننده بسیاری از چالش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم بسیاری از انتظارات کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی، جنبش‌های آزادی‌بخش و جبهه مقاومت را به نحو مطلوبی برآورده کند.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در جهت برقراری صلح و امنیت در منطقه گام‌های بسیار موثری را برداشته و با تلفیق دیپلماسی ‌و میدان توانسته سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را به سرعت به سمت اهداف و آرمان‌ها پیش ببرد.

ترقی خاطرنشان کرد: همچنین دولت آیت‌الله رئیسی توانسته است گام‌های مثبتی را در جهت عقب راندن دشمنان اصلی ایران، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی و خنثی‌سازی توطئه آنها علیه ایران بردارد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: همه اینها نشان‌دهنده موفقیت دیپلماسی همراه با میدان دولت سیزدهم است.

سران گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی در نشست اخیر خود که در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، با عضویت ایران و پنج کشور دیگر شامل عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور برای شرکت در نشست بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    تا نظر جناب حسین مرعشی با تحصیلات عالیه در سطح دبیرستان چه باشد!!!!!
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    1 0
    این مطالب را که مینویسید باعث میشود که طیف اصلاح طلب از شدت حسادت بدنشان کهیر بزند و مثل همیشه به یاوه گوئی بپردازند. اینها به خصوص اون جواد نیویورکی زبان بلد که هر چیزی را منوط به پیوستن به " اف.ای.تی.اف" کرده بود.
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
      0 0
      08:24 احسنت، دقيقأ همینطوره!! البته غربگداهای اغتشاشو رو از قلم انداختین!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس