کد خبر 1521299
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
آمریکا چین

کارشناسان می گویند سفر آتی وزیر بازرگانی آمریکا به چین به تثبیت روابط اقتصادی و تجاری که برای منافع دو کشور حیاتی است، کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا امروز (یکشنبه پنجم شهریور) برای کاهش روابط پرتنش بین پکن و واشنگتن و حفظ سطح تماس بالا، عازم چین می شود.

کارشناسان آمریکایی معتقد هستند سفر آتی ریموندو به پکن، روابط پر تنش دو کشور را نمی تواند آرام کند اما به تثبیت روابط اقتصادی و تجاری واشنگتن -چین کمک خواهد کرد.

فرماندار سابق ایالت رود آیلند در همین رابطه گفت: امیداورم این در این سفر بحث های سازنده در مورد روابط تجاری ما، چالش های پیش روی مشاغل آمریکایی و زمینه های همکاری انجام گیرد.

«وندی کاتلر» معاون مرکز سیاست جامعه آسیا نیز تاکید کرد: ریموندو به‌عنوان وزیر بازرگانی آمریکا، در توسعه تجارت دولت آمریکا تلاش می کند و همچنین مسئول کنترل صادرات نیز هست. کنترل‌ها باعث می‌شود که وی به تعادل مناسب در جلسات خود دست یابد.

«گری هافباوئر» کارشناس ارشد تجاری در موسسه اقتصاد بین الملل پترسون، گفت: مقامات پکن از وزیر بازرگانی آمریکا خواستار توضیحات دقیق در مورد مرزهای «حیاط کوچک، حصار بلند» شدند

وی افزود: کاخ سفید برای توصیف رویکرد آمریکا برای کنترل صادرات استفاده می کرد.

هافباوئر تاکید کرد: اگر رایموندو پیشقدم شود و درخواست شرکت های صادراتی یا سرمایه گذار آمریکایی را به مقامات چین تحویل دهد، ممکن است مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اما با توجه به موضع جمهوری خواهان کنگره آمریکا، نسبت به هر نتیجه تردید وجود دارد.

رسانه های آمریکایی در گزارشی اعلام کردند که یکی از پیامدهای این دیدار تشکیل یک ستاد مشترک با وزارت بازرگانی چین باشد که در مورد کنترل صادرات و اسامی شرکت های چینی که به لیست سیاه صادرات وزارت بازرگانی آمریکا اضافه شده اند، بحث خواهد کرد.

«دیوید دلار» کارشناس ارشد مرکز جان ال. تورنتون چین در موسسه بروکینگز، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا، گفت: کاخ سفید برای حفظ روابط سطح بالا دو کشور، مقامات خود را برای دیدار با مقامات چینی به پکن فرستاده است

وی افزود: مقدمات لازم برای دستیابی به توافقات تجاری جدید، وجود ندارد.

دلار با اشاره به خروج ۲۷ شرکت چینی از لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا، گفت: این یک "ژست حسن نیت کوچک" بود و "شاید این سفر به ژست های حسن نیت کوچک بیشتری منجر شود، اما من انتظار پیشرفت بزرگی را ندارم. "

«استفان سلیگ» معاون اسبق وزیر بازرگانی در امور تجارت بین‌الملل، نیز اذهان کرد: دیدار ریموندو در مورد ایجاد روابطی است که در حال حاضر وجود ندارند.

این بانکدار و سرمایه‌گذار آمریکایی گفت که موفقیت با روابطی حاصل می‌شود که اساسا مبتنی بر اعتماد و احترام است.

وی افزود: این روابط اقتصادی و تجاری بین واشنگتن و آمریکا برای منافع هر دو کشور حیاتی است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت: ریموندو حامل پیامی است مبنی بر اینکه واشنگتن به دنبال جدایی از چین نیست، اما از امنیت ملی خود محافظت خواهد کرد.

سالیوان خاطرنشان کرد که آمریکا بر حفظ روابط اقتصادی با چین متمرکز است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
    0 0
    رفته پابوس چینی‌ها!! خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس