کد خبر 1520638
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

سخنگوی اتحادیه اروپا امروز در واکنش به‌عضویت ایران و ۵ کشور دیگر در «بریکس» اعلام کرد: بروکسل این رویداد را مورد توجه قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، سخنگوی اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه به عضویت ایران و ۵ کشور دیگر در «بریکس» واکنش نشان داد.

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا امروز در این خصوص به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا عضو بریکس نیست؛ بنابراین تصمیم برای گسترش این گروه کاملا بر عهده اعضای «بریکس» است و بنابراین ما این رویداد را مورد توجه قرار می دهیم.

این در حالیست که سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی با اشاره به موافقت سران «بریکس» با اعطای عضویت کامل به ۶ کشور جدید از جمله ایران، تاکید کرد: ایران، آرژانتین، مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اتیوپی از ژانویه ۲۰۲۴ به عنوان عضو رسمی «بریکس» به شمار خواهند رفت. ما بار دیگر بر تعهد «بریکس» به چندجانبه گرایی و محترم شمردن قوانین بین‌المللی تاکید می‌ورزیم. سران «بریکس» از ادامه منازعات در نقاط مختلف جهان نگران بوده و بار دیگر بر تعهد خود در زمینه حل بحران‌ها از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز مبتنی بر گفتگو تاکید می‌کنند. سران «بریکس» درباره معیارها و ساز و کار پیوستن اعضای جدید به بریکس و توسعه این گروه به توافق رسیدند.

در ادامه نشست پایانی سران بریکس در ژوهانسبورگ، لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل نیز تاکید کرد: پیوستن ایران، آرژانتین، مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اتیوپی به گروه «بریکس» را تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو بریکس هم اکنون ۳۷ درصد از شاخص تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند، افزود: حضور کشورهای مختلف در بریکس به ما این قدرت را می‌دهد که برای ایجاد یک نظام جدید جهانی تلاش کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    24 0
    زنده باد ایران قوی زنده باد پیمان های بدون اروپا و امریکا حالا اروپا و امریکا کیلو چند تازه اروپا و مکرون فهمیده تا حالا امریکا چه کلاهی سرشون گذاشتن مرگ بر لابی صهیون در امریکا و اروپا
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      15 0
      16:58 احسنت، دم شما گرم ، دقيقأ همینطوره!!
  • سید IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    اتحادیه اروپا از این اقدام اعضای بریکس در عضویت دادن به ایران یکه خورده و غافلگیر شده است اما اصلاح طلبان تهوع آور آن را کم اهمیت جلوه میدهند! حسادت و عداوت و رذالت تا چه حد ؟!؟!
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    0 0
    اگه فقط بتونن با همدلی قیمت و تولید نفت را کنترل کنند، دلار خودبخود تعظیم میکنه و فرو میریزه. بریکس نیاز به کشورهایی که به امریکا وابسته اند نداره
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    3 5
    الان این همه کشور عضوش شدن که دیگه نباید اسمش بریکس باشه دیگه .
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      2 0
      مشکل تو اگر اسم اش هست!! که باید زنگ بزنی آفریقای جنوبی و بگی اسم اش را عوض کنن!! ایران قدرتمند
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    1 0
    آلمان فرانسه و چند کشور دیگه اروپایی هم درخواست دادن.
  • هاتف IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    5 0
    مبااااااااااااااااارک باشه . به کوری چشم کدخدا پرست بنفش داخلی و پادوهای بی خاصیت اونا
  • ایرانی با غیرت IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
    0 0
    نکته ریز و بسیار قابل توجه اینست که ایران به عنوان عضو اصلی در بریکس پذیرفته شده و تمام 5 عضو بانک بریکس با عضویت ایران موافقت کردند در نتیجه اگر در اینده کشوری مانند فرانسه یا آلمان یا هر کشور دیگری بخواهند به عضویت بریکس درایند بایستی نظر ایران را هم جلب کنند!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس