رئیس امارات در تدارک برگزاری نشست مشترک میان «پوتین» و «زلنسکی»

بعد از تلاش بی نتیجه عربستان برای حل بحران اوکراین از طریق نشست جده اینک رئیس امارات در تدارک برگزاری نشست مشترک میان رؤسای جمهور روسیه و اوکراین است.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج، منابع دیپلمات اروپایی اعلام کرده‌اند که «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات قصد دارد یک نشست میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی وی در حاشیه نشست آتی سازمان ملل در خصوص آب و هوا از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ در دبی برگزار کند.

بر اساس این گزارش، بن زائد این طرح خود را با پاپ فرانسیس نیز در میان گذاشته و وی به گرمی از این طرح استقبال کرده است. رئیس امارات همچنین با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این خصوص صحبت کرده و او نیز با استقبال از این طرح تاکید کرده که آماده کمک کردن برای تحقق این هدف است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شده است: طرف اوکراینی آماده مذاکره با روسیه است. برگزاری هر نشستی میان پوتین و زلنسکی به رئیس جمهور اوکراین و تصمیم وی برمی گردد.

امارات در حالی به دنبال میانجی گری بین روسیه و اوکراین است که پیش از این عربستان شانس خود را با برگزاری یک نشست در خصوص بحران اوکراین با حضور نمایندگان کشورها و نهادهای جهان بدون مشارکت روسیه امتحان کرده است.

نشست دو روزه جده در خصوص بحران اوکراین چند روز قبل با صدور یک بیانیه مبهم و کوتاه به کار خود پایان داد. بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان در این نشست بر سر تداوم رایزنی‌ها برای ایجاد یک زمینه مشترک در راستای تحقق صلح توافق کردند.

شهر جده عربستان روزهای ۵ و ۶ اوت جاری میزبان یک نشست در خصوص بحران اوکراین بدون حضور طرف روسی و با مشارکت نمایندگان بیش از ۴۰ کشور و نهاد بین المللی از جمله سازمان ملل بود.

شرکت کنندگان در این نشست بر اهمیت استفاده از نظرات و پیشنهادات مثبت که در جریان نشست مذکور بررسی شد، تاکید کردند.

پیش از این دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرده بود که نشست جده شانس موفقیت نداشته چرا که دو طرف درگیر در آن مشارکت ندارند. نخستین روز برگزاری نشست جده نیز عصر شنبه پس از چندین ساعت نطق و سخنرانی هیئت‌های دیپلماتیک، بدون ماحصل به پایان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 1
    ایران هم پیشنهاد بده که میانجی بشه....چرا ما سیاست فعال پویا نداریم؟چرا سیاست ها همچنان انفعالی پو پاسخی است ....همان سیاست دوران آقای ظریف و دیگران....فوقش فحش می شنویم بهتر از وضعیت فعلی است
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      0 0
      آقایون توی قضیه قره باغ که همسایه ما هستن منفعل و تماشاگر بودن،از دولت شرقگدا چه انتظاراتی داری!!
    • رضا IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      0 0
      مردم از فوش دادن به شما و امسال شما خیلی وقته عبور کردن
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      0 0
      ما می ترسیم خرجش زیاد بشه واسه همین کسی را دعوت نمی کنیم
  • سید IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 3
    این‌که رقابت امارات و عربستان به جاهای خنده‌داری که رسیده هیچ ، این‌که انقدر تلاش می‌کنند در لباسی بروند که سه سایز به تنشون بزرگ‌تره، واقعا داره تصویری کاریکاتوری ازشون می‌سازه. برادران سعودی و اماراتی توجه کنند این‌که پوتین و اروپایی‌ها جواب تلفن‌تون رو میدهند دلیل بر توانایی شما در حل مسأله نیست. روسیه به دنبال بازارها و رأی شما در مجامع هست اروپا به دنبال نفت شما. همین
  • FR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 0
    در اولین واکنش یعنی تا آخر سال میلادی حتی منتظر گفتگو در باره صلح نباشید !
  • نخود تحلیل IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    نخود تحلیل نکنید ..تلاش بیهوده عربستان يعني چی..عربستان زمینه سازی کرد الان امارات ادامه پروژه عربستان را داره انجام میده....دست بردارید ازین تحلیلهای کودکانه که بعد بشود دیپلماسی خراب التناسي حتی ی طالبان و کویت
  • ایرانی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    یعنی خاک بر سر روسیه اگه قبول کنه پادرمیونی یه بیابون چند متری برای پهناور ترین کشور جهان ! طرف امنیتشو از امریکا گدایی میکنه اونوقت تو چنین مسئله ای میخواد نقش ایفاکنه
  • ایرانی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    قیافه بن ضایع به این حرفا نمیخوره تو برو با سیمان 2متر کشورت رو وسعت بده
  • ایران قوی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    برادر کوچک هم میخواهد خودی نشان بده!حقارت خود بزرگ بینی!
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    برادران عرب با این نوع برگزا ری گفتگوهای صلح دراصل میخواهند ناسازگاری پوتین را به رخ دنیا بکشند وپوتین را بی آبرو کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس