کد خبر 1516633
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
ترکیه میزبان دور سوم رایزنی‌ها در مورد اوکراین

با پایان نشست جده با موضوع رایزنی‌ بر سر مساله اوکراین، گمانه زنی‌ها حاکی از میزبانی ترکیه به عنوان سومین میزبان حل و فصل این جنگ و بررسی طرح صلح ولودمیز زلنسکی است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه حریت چاپ استانبول نوشت: ترکیه پس از عربستان سعودی احتمالا میزبان دور سوم رایزنی ها برای حل و فصل مناقشه اوکراین است.

بر اساس مقاله ای در این روزنامه نوشته شده، نشست بعدی قرار است در ماه اکتبر (مهرماه) برگزار شود. در این مطلب آمده است که جای تعجب نیست که ترکیه میزبان دور سوم این نشست باشد. چرا که به نوشته حریت، ترکیه همواره نقش پررنگی برای حل موضوع اوکراین داشته است.

مقامات حاضر در نشست هفته گذشته در جده عربستان، اعلام کردند که در چارچوب توافق جدید برای صادرات غلات از دریای سیاه، باید گام‌های معینی در قبال روسیه برداشته شود.

حریت در ادامه مطلب خود تشریح کرده است که ترکیه در نشست یادشده، بر حضور روسیه به عنوان یکی از طرف های درگیر در توافق صادرات غلات تاکید و همچون چین اعلام کرد که بدون مسکو نمی توان به نتیجه ای دست یافت.

اما آلمان به عنوان یکی از مخالفان حضور روسیه برای رایزنی ها در مورد اوکراین، گفته است که در این مرحله گنجاندن روسیه گزینه ای نامناسب است. دولت برلین در عین حال اظهار کرده است که مسکو می تواند پس از فراهم شدن شرایط برای مشارکت، در زمان مناسب به این مذاکرات بپیوندد.

رایزنی ها در جده در روزهای ۵ تا ۶ اوت (۱۴ تا ۱۵ مرداد) با حضور نمایندگان بیش از ۴۰ کشور و سازمان بین المللی از جمله آرژانتین، برزیل، شیلی، چین، مصر، فرانسه، آلمان، هند، قطر، بریتانیا، ترکیه، اوکراین، امارات و ایالات متحده و همچنین سازمان ملل متحد برگزار شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به دعوت نشدن از نمایندگان کشورش به این نشست، آن را تلاش غرب برای ایجاد یک ائتلاف ضد روسی توصیف کرد.

وی در عین حال گفت: این نشست اگر بتواند به غرب در درک بیهودگی طرح صلح ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین کمک کند، کاملا بی فایده نخواهد بود.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه نیز در اظهاراتی افزود: مسکو با شرکای خود در گروه بریکس که در این نشست حضور داشته اند، رایزنی‌ها در مورد اوکراین را بررسی خواهد کرد.

وی همچنین تلاش های غرب برای جلب حمایت کشورهای نیم کره جنوبی از طرح صلح زلنسکی را محکوم به شکست دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 21
    درود فراوان
  • عمیر IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    2 13
    شعار هر ایرانی درود بر هر اوکراینی ! 💙💛
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    2 0
    اکراین که توان نداره روسیه هم که کم آورده بهتره صلح کنن تا دنیا نجات پیدا کنه
    • عمیر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
      3 1
      اوکراین میشه گفت وصل به منبعست این تروریستای روسیه که منزوی شده و فقط هارت و پورت خالی میکنه ! 😉
  • عمیر IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    خدا ازت نگذره پوتین مفلوک !
  • عمیر IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    روسوفیل بیماری است با انها مهربان نباشید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس