اسرائیل

یک مقام صهیونیست در مصاحبه با وب سایت صهیونیستی وای نت اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای عادی سازی با عربستان سعودی، امتیازی به فلسطینی ها نخواهد داد.

سرویس جهان مشرق - وب سایت وای نت در گزارش خود در رابطه با مسئله عادی سازی میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی نوشت:

یک مقام ارشد به وای نت گفت: «توافق با عربستان سعودی منفعت حقیقی آمریکاست. واشنگتن تلاش زیادی [برای انجام عادی سازی] خواهد کرد، این برای آنها در نبرد با چینی ها به منظور کنترل بسیاری از مناطق از جمله خاورمیانه مهم است. پس از توافق ایران و عربستان با میانجیگری چین و موفقیت دیپلماتیک چین در منطقه، آمریکایی ها متوجه شدند که نمی توانند منطقه را رها کنند.»

مقام صهیونیست: با عادی سازی روابط با عربستان، به آمریکایی‌ها لطف می‌کنیم
مقام صهیونیست:
دموکرات‌ها می‌خواهند که ما در [تصویب] توافق دفاعی میان عربستان و آمریکا مشارکت داشته باشیم
و جمهوری‌خواهان را متقاعد کنیم که به آن رأی دهند.

به گفته وی «آمریکایی‌ها به اسرائیل لطفی نمی‌کنند، اسرائیل اگر به توافق عادی سازی با عربستان برسد به آمریکایی‌ها لطف خواهد کرد! زیرا ما شانس رای دادن جمهوری‌خواهان به توافق [توافق نظامی میان عربستان و آمریکا] را تقویت می کنیم.»

به گفته این مقام صهیونیست «دموکرات‌ها نمی‌توانند بدون اسرائیل این توافق را به تصویب برسانند. دموکرات‌ها می‌خواهند که ما در این توافق مشارکت داشته باشیم و جمهوری‌خواهان را متقاعد کنیم که به آن رأی دهند.»

وب سایت وای نت در خصوص اظهارات این مقام صهیونیست نوشت: «منظور مقام مذکور از کمک به دموکراتصویب تو ها برای تافق نظامی میان عربستان و آمریکا، این است که الزامی است توافق نظامی میان عربستان و آمریکا به تصویب سنا برسد و برای تصویب یک توافق نظامی میان عربستان سعودی و آمریکا، رای دو سوم (۶۷ عضو سنا) مورد نیاز است و این به این معنی است که دموکرات ها به حمایت بین ۱۷ تا ۲۰ نماینده جمهوری خواه سنا برای تصویب این توافق نظامی نیاز دارند.»

مقام صهیونیستی مذکور با بیان اینکه آمریکایی ها با اشاعه تسلیحات هسته ای برای عربستان موافقت نمی کنند، ارزیابی کرد: «ما در این رابطه خیالمان راحت است. قانون آمریکا در این زمینه بسیار سختگیرانه است، آنها نمی توانند به عربستان سعودی اجازه دهند به سلاح هسته ای دست یابد.»

همچنین در رابطه با دادن امتیاز به فلسطینی ها برای عادی سازی با عربستان سعودی گفت: «ما چیزی نداریم که به آنها بدهیم. قطعا با ترکیب دولت فعلی [دولت نتانیاهو]، چیزی برای دادن وجود ندارد. حتی برای یک ثانیه شهرک سازی متوقف نخواهد شد. اسرائیل چیزی برای دادن به فلسطینی ها ندارد. در نهایت سعودی ها باید چیزی به آنها بدهند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس