کد خبر 1514878
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
درخواست بحرین از اتباع خود برای ترک لبنان

بحرین با اشاره به درگیری‌های مسلحانه در برخی نقاط لبنان، اتباع خود را به ترک این کشور فراخواند.

به گزارش مشرق، پس از بیانیه سفارت عربستان سعودی در بیروت، بحرین نیز از اتباع خود خواست تا لبنان را ترک کنند.

در روزهای گذشته منابع خبری از وقوع درگیری‌های خشونت‌آمیز و مسلحانه در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در شهر «صیدا» واقع در جنوب لبنان خبر داده بودند. این درگیری‌ها از شنبه شب آغاز شد و چند روز ادامه داشت.

ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گروه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه در شنبه شب پیش، بهانه آغاز این درگیری‌ها شد. این فرمانده امنیتی مجروح شد اما یک پناهجوی فلسطینی به نام «عبد فرهود» از اعضای گروه موسوم به «الشباب المسلم» کشته و شش نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از اتباع این کشور خواست تا به دلیل وقوع درگیری‌های مسلحانه در برخی مناطق لبنان، این کشور را ترک کنند.

پیشتر نیز سفارت عربستان سعودی در بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست تا از مناطق درگیری در لبنان دوری کرده و این کشور را ترک کنند.

در بیانیه سفارت عربستان آمده است: «سفارت به شهروندان گرامی در خصوص حضور یا نزدیک شدن به مناطقی که شاهد درگیری مسلحانه است، هشدار داده و از شهروندان می‌خواهد که سریعا اراضی لبنان را ترک کنند».

از سوی دیگر سفارت کویت در بیروت از اتباع خود خواست تا جانب احتیاط را رعایت کرده و از نزدیک شدن به مناطقی که شاهد ناآرامی‌های امنیتی است، خودداری کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس