اهداف پنهان فتنه اردوگاه «عین الحلوه»

بررسی ابعاد مختلف فتنه انگیزی در اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان و تحرکات نظامیان آمریکایی در سوریه از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

به گزارش مشرق، با وجود آنکه چند روز از آغاز درگیری‌ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان می‌گذرد اما تحلیلگران همچنان به بررسی ابعاد این فتنه در راستای انحراف افکار عمومی از اوضاع متشنج اراضی اشغالی و مشغول کردن گروه‌های مقاومت به خود می‌پردازند.

اهداف پنهان فتنه اردوگاه «عین الحلوه»

روزنامه رأی الیوم در مقاله‌ای در خصوص اوضاع لبنان و اراضی اشغالی نوشت: بررسی سخنان مسئولان نظامی صهیونیست به ویژه رئیس سابق شاخه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص اقدامات سید حسن نصرالله برای خوار کردن تل آویو، نشان می‌دهد که این رژیم در شرایطی قرار دارد که بهترین زمان برای از بین بردن آن به شمار می‌رود.

شکاف داخلی و ترک خدمت نظامیان صهیونیست در ارتش و تظاهرات پی در پی علیه سیاست‌های کابینه در کنار احتمال وقوع جنگ داخلی در اراضی اشغالی همه و همه عواملی هستند که گروه‌های مقاومت می‌توانند به بهترین نحو از آنها بهره ببرند. اما در خصوص درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه باید بگوییم که این درگیری‌ها بر اوضاع داخلی لبنان آن هم در شرایطی که این کشور رئیس جمهور ندارد و با بحران اقتصادی رو به رو است تأثیر منفی می‌گذارد.

اهداف فتنه انگیزی در اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان دیگر بر کسی پوشیده نیست. انحراف افکار عمومی از ضعف داخلی رژیم صهیونیستی و خرید وقت برای تل آویو با هدف خروج از بحران و مشغول کردن گروه‌های مقاومت به این درگیری‌ها از اهداف اصلی فتنه انگیزی در اردوگاه عین الحلوه است.

اهداف پنهان فتنه اردوگاه «عین الحلوه»

روزنامه القدس العربی به عملیات شجاعانه در شرق قدس اشغالی اشاره کرد و نوشت: یک جوان ۲۰ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست بعد از اجرای عملیات ضدصهیونیستی در نزدیکی یک مجتمع تجاری در شهرک معالیه ادومیم به شهادت رسید. در جریان این عملیات شجاعانه دست کم شش شهرک نشین صهیونیست زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

بر اساس گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی این عملیات همزمان با نشست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در مقر فرماندهی مرکزی صورت گرفت.

اهداف پنهان فتنه اردوگاه «عین الحلوه»

روزنامه العربی الجدید در خصوص اوضاع نیجر نوشت: فرانسه روند خارج کردن اتباع خود و دیگر کشورهای اروپایی از نیجر را در سایه وقوع کودتا در این کشور آغاز کرده است. این اقدام احتمال مداخله نظامی برای بازگرداندن محمد بازوم رئیس جمهور برکنار شده نیجر به قدرت را افزایش می‌دهد. این در حالیست که بورکینافاسو و مالی با هشدار نسبت به اتخاذ چنین اقداماتی، آن را به مثابه اعلان جنگ دانسته‌اند.

اهداف پنهان فتنه اردوگاه «عین الحلوه»

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص سوریه نوشت: اطلاعات گسترده‌ای در خصوص تحرکات نظامی آمریکا در شرق فرات و منطقه البادیه در سوریه با همکاری شبه نظامیان «قسد» و دیگر گروهک‌های تحت حمایت آمریکا در منطقه التنف منتشر شده است. تمام این تحرکات نظامی یک هدف آشکار دارد و آن، اشغال شهر البوکمال برای قطع کردن مسیر میان دمشق و بغداد است. این در حالیست که منابع آگاه در محور مقاومت اعلام کرده‌اند که دمشق نسبت به این تحرکات نظامی احساس نگرانی نمی‌کند بلکه معتقد است این اقدام شرایط مناسبی را برای محور مقاومت با هدف بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از منطقه حساس و مهم البادیه سوریه مهیا می‌کند.

اهداف پنهان فتنه اردوگاه «عین الحلوه»

روزنامه لبنانی البناء در خصوص عین الحلوه نوشت: رهبران ملی فلسطین بر ضرورت پایان دادن به درگیری‌های این اردوگاه تاکید دارند چرا که از خطرات تداوم آن و تکرار کشتار اردوگاه نهرالبارد یا افزایش درخواست‌ها برای خلع سلاح این اردوگاه‌ها و درخواست از ارتش لبنان برای ورود به اردوگاه، آگاه هستند. خطر همچنان باقی است به طوری که بنا به گفته منابع آگاه، هیچ قدرت اجرایی بازدارنده برای استقرار در مناطق مورد تنش و پایان دادن به این درگیری‌ها وجود ندارد. حتی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز در سخنان روز گذشته خود خواهان تلاش برای توقف این نزاع‌های خونین شد.

اهداف پنهان فتنه اردوگاه «عین الحلوه»

روزنامه المراقب العراقی به تحرکات مشکوک آمریکا در مرزهای مشترک عراق و سوریه اشاره کرد و نوشت: از مدت‌ها قبل سرویس‌های امنیتی نسبت به اقدامات مشکوک نظامیان آمریکایی هشدار داده‌اند. ایجاد اردوگاه الهول آغاز این اقدامات مشکوک بود که در ادامه آن، تربیت نسل جدیدی از تروریست‌ها و آموزش آنها در مناطق مرزی صورت می‌گیرد.

طی روزهای گذشته شاهد افزایش عملیات نظامیان آمریکایی در مناطق مرزی عراق و سوریه هستیم. یک منبع امنیتی اعلام کرده است که جنگنده‌های آمریکایی طی ماه گذشته میان پایگاه عین الاسد و پایگاه التنف سوریه در رفت و آمد بوده‌اند. همچنین تعداد زیادی از سلاح و تجهیزات نظامی در کنار سرکردگان گروهک‌های تروریستی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه منتقل می‌شوند.

اهداف پنهان فتنه اردوگاه «عین الحلوه»

روزنامه سوری الثوره به مناسبت سالروز تأسیس ارتش این کشور نوشت: تاریخ گواه است که ارتش سوریه همواره برای دفاع از کرامت و عزت میهن و مبارزه با تمام توطئه‌های استعماری علیه این کشور وارد عمل شده است.

نیروهای ارتش سوریه با ترسیم قهرمانی‌های منحصر به فرد خود، برای دفاع از کشور در تمام عرصه‌ها و تمام دوران‌ها، به ویژه عصر حاضر بار دیگر نشان دادند که آماده فداکاری برای ما هستند. آنها ساحل امنیت و سپر دفاع از میهن و افتخار مردم سوریه به شمار می‌روند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    نیروهای ارتش سوریه ساعت 2 بعدازظهر، ساعت خروج میزنن، میرن خونه. کدوم ارتش بابا!؟ البته سخته، ولی ارتش این شکلی؟ فکر کردید چرا بچه های مقاومت بایستی بیان زیربغل ارتش سوریه رو بگیرند بجنگه؟! اون جمله اول رو یکی از میدانیهای دمشق میگفت. سخته، بله، ولی ارتش یه حمایت جدی میخاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس