نگرانی ایران از بروز درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه

سخنگوی وزارت امور خارجه از بروز درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه در لبنان ابراز نگرانی کرد و گفت: صحنه فلسطین بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام صفوف فلسطینی‌ها است.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۲ مرداد ماه از بروز درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه در لبنان ابراز نگرانی کرد.

درگیری‌ مسلحانه بین نیروهای جنبش فتح و یک گروه مسلح موسوم به «الشباب المسلم» از روز یکشنبه در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه رخ داده است.

در همین خصوص سخنگوی وزارت امور خارجه از وقوع و تداوم درگیری‌های مسلحانه در اردوگاه فلسطینی نشین عین‌الحلوه در جنوب لبنان که به کشته و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی و آوارگی مجدد تعداد قابل توجهی از فلسطینی‌ها منجر شده است، ابراز نگرانی کرد.

کنعانی ضمن تأکید بر ضرورت توقف کامل درگیری‌ها در عین‌الحلوه و پای‌بندی همه طرف‌ها به آتش‌بس و آرامش، خاطرنشان کرد که صحنه فلسطین بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام صفوف فلسطینی‌ها است.

وی تصریح کرد: ضروری است گروه‌ها، جریان‌ها و ملت فلسطین با حفظ هوشیاری، تمام توان و امکانات خود را برای مبارزه با دشمن اشغالگر صهیونیستی که منشأ تمام مشکلات مردم فلسطین و بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه است، معطوف کرده و زمینه را برای محو کامل اشغالگری، بازگشت همه آوارگان فلسطینی به وطن خود و تشکیل دولت مستقل و یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین فراهم کنند.

درگیری‌ها در عین‌الحلوه پس از تیراندازی به سوی خودروی فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» آغاز شد.

در همین خصوص نیز «اسامه سعد» یک نماینده پارلمان لبنان از تلاش برای تثبیت آتش‌بس دائمی در اردوگاه فلسطینی عین الحلوه واقع در جنوب لبنان خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس