کد خبر 1515049
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
هشدار قطر به اتباعش در لبنان

بعد از عربستان، بحرین و کویت، قطر هم به شهروندان خود در لبنان هشدار داد تا ضمن انجام اقدامات احتیاطی، از مناطقی که شاهد درگیری هستند دوری کنند.

به گزارش مشرق، اواخر شب گذشته (شنبه، ۵آگوست) سفارت قطر در بیروت از شهروندان این کشور که به لبنان سفر می‌کنند، خواست تا ضمن انجام اقدامات احتیاطی، از مناطقی که شاهد درگیری هستند دوری کنند.

سفارت قطر با انتشار بیانیه‌ای در صفحه توئیتری خود اعلام کرد: این کشور از شهروندان خود در لبنان می‌خواهد که از دستورالعمل‌های صادر شده توسط مقامات محلی ذیصلاح پیروی کنند.

این سفارتخانه همچنین از اتباع قطری درخواست کرد تا در موارد اضطراری با سفارت قطر در بیروت تماس بگیرند.

قطر بعد از عربستان سعودی، کویت و بحرین چهارمین کشور عربی از حوزه خلیج‌فارس است که طی روزهای گذشته نسبت به امنیت شهروندان خود در لبنان هشدار می‌دهد.

وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از اتباع این کشور خواسته بود تا به دلیل وقوع درگیری‌های مسلحانه در برخی مناطق لبنان، این کشور را ترک کنند.

پیش از آن، سفارت ریاض در بیروت هم طی بیانیه‌ای از شهروندان کشورش خواست تا از مناطق درگیری در لبنان دوری کرده و این کشور را ترک کنند.

سفارت کویت در بیروت هم از اتباع خود خواست تا جانب احتیاط را رعایت کرده و از نزدیک شدن به مناطقی که شاهد ناآرامی‌های امنیتی است، خودداری کنند.

این هشدارها در حالی افزایش یافته‌ که روزهای گذشته منابع خبری از وقوع درگیری‌های خشونت‌آمیز و مسلحانه در اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در شهر «صیدا» واقع در جنوب لبنان خبر داده بودند؛ درگیری‌هایی که از شنبه هفته گذشته آغاز شد و تا چند روز ادامه داشت.

براساس این گزارش‌ها، ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گروه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه در شنبه شب، بهانه آغاز این درگیری‌ها شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس