کد خبر 1510997
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کامالا هریس کرونا گرفت

"کامالا هریس" معاون رئیس جمهوری آمریکا به طرز بی‌سابقه‌ای از محبوبیتش کاسته شده است، موضوعی که می‌تواند سرنوشت رئیس جمهوری و حزب دموکرات را در انتخابات ۲۰۲۴ تغییر دهد.

به گزارش مشرق، کامالا هریس در سال ۲۰۲۱ در روندی بی سابقه به عنوان اولین زن سیاه پوست هندی تبار در پست معاونت رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد.

جاناتان هانسون دانشمند سیاسی و سخنران در دانشگاه میشیگان درباره او می گوید هریس اکنون وارد قلمرو جدیدی می شود.

وی با اشاره به نتایج جدیدترین نظرسنجی ها که از کاهش محبوبیت هریس حکایت دارند خاطرنشان کرد ما اکنون باید به مسائل دیگری که باعث کاهش محبوبیت او شده است، از جمله تعصبات نژادی، توجه کنیم.

تازه ترین نظرسنجی ان بی سی نیوز نشان می دهد که محبوبیت هریس به عنوان معاون بایدن به پایین ترین سطح رسیده است. به طوری که رسیدن رتبه محبوبیت او به منفی ۱۷، پایین ترین رتبه محبوبیت برای معاونان رئیس جمهوری در طول تاریخ نظرسنجی های این رسانه بوده است.

در این نظرسنجی که با مشارکت یکهزار شرکت کننده برگزار شد، از میان رای دهندگان واجد شرایط، ۴۹ درصد گفتند نظری منفی به هریس دارند و تنها ۳۲ درصد نگاهی مثبت به او داشتند.

آنتجوان سیرایت (Antjuan Seawright) استراتژیست دموکرات در توجیه این مساله به یاهو نیوز گفت: نظرسنجی ها تصویر لحظه ای از زمان هستند، هیچ نظرسنجی نمی‌تواند اثربخشی هریس به عنوان معاون رئیس جمهوری و تأثیر او نه تنها در رابطه با حزب دموکرات و این دولت، بلکه برای کشور را ارزیابی کند.

این گزارش به مقایسه میزان محبوبیت معاونان رئیس جمهوری آمریکا در نظرسنجی های ان بی سی پرداخته و نوشت: بر خلاف هریس، در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی مایک پنس معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا نزد ۳۴ درصد مردم آمریکا محبوبیت داشت و میزان نگاه های منفی به او ۳۸ درصد بود. در دسامبر ۲۰۱۹ نیز ۳۳ درصد مردم آمریکا نگاهی منفی به جو بایدن که خود در آن سال ها معاون رئیس جمهوری آمریکا بود، داشتند و دیدگاه ۳۴ درصد آمریکایی ها به او مثبت بود.

کارشناسان مدعی اند دوران تصدی هریس با مسئولیت های دشواری همراه بوده است. از او خواسته شد که بر روی مساله مهاجرت تمرکز کند؛ موضوعی که البته از نظر سیاسی بسیار حساس و کار کردن بر روی آن دشوار است. بنابراین می توان چنین استدلال کرد که به او فرصت چندان مطلوبی داده نشد تا واقعاً مجموعه ای از دستاوردهای عمومی مثبت و بسیار محسوس را ایجاد کند.

یاهو نیوز در ادامه نوشت: در ماه آوریل، رئیس جمهور بایدن برنامه های خود را برای نامزدی برای دومین دوره ریاست جمهوری اش اعلام کرد که او را به مسن ترین رئیس جمهور تبدیل خواهد کرد و توجهات را بار دیگر به او جلب کرد.

هانسون دانشمند سیاسی در این زمینه گفت: ما به طور معمول این احتمال را که رئیس جمهور ممکن است در کل دوره ریاست جمهوری اش دوام نیاورد، با جدیت لحاظ نمی کنیم. این امر چنین احتمالی را افزایش می دهد که مردم آمریکا اکنون با دقت بیشتر بر روی هریس متمرکز هستند و این سوال را مطرح می‌کنند که آیا او آماده است رئیس‌جمهور شود یا خیر.

نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی و نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه به برنامه «فاکس اند فرندز» گفت: با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۴ هریس به هدفی برای جمهوریخواهان تبدیل شده است. «رای به بایدن در واقع رای به هریس است و ما در مقابل کامالا هریس رقابت می کنیم، تردید نکنید.»

برخی معتقدند هریس کامل نیست اما به شدت مورد قضاوت قرار گرفته است.

لوران لیدر کارشناس و فعال سیاسی به مقایسه انتقادها از کامالا هریس و هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابقه آمریکا پرداخته و گفت: «هیلاری کلینتون نیز سال ها اطلاعات نادرست و حملات جنسیتی را تحمل کرد که بر نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ تأثیر گذاشت.»

کال توماس مفسر سیاسی فاکس نیوز در این زمینه گفت: «اگر بایدن به دنبال دوره دوم ریاست جمهوری است، باید مشکلات در رابطه با معاونش را حل کند؛ اگرچه نتایج نظرسنجی های بایدن در حال حاضر خیلی بهتر از هریس نیست.

وی به آخرین نظرسنجی لس آنجلس تایمز اشاره کرد که نشان می داد تنها ۴۱ درصد از رای دهندگان نظر مساعدی نسبت به هریس دارند و ۵۳ درصد نگاه منفی به او داشتند.

هریس زیر ذره بین است

به گفته کلیفرود یانگ (Clifford Young) معاون روابط عمومی و تحقیقات افکار عمومی موسسه نظرسنجی ایپسوس، اکنون تمرکز ویژه بیشتری بر معاون بایدن وجود دارد که به دلیل تردیدها درباره خود رئیس جمهور و امکان رقابت دوباره او در انتخابات است.

وی گفت به یاد نمی آورد که در برهه زمانی دیگری تا این اندازه بر معاون رئیس جمهور و ارقام نظرسنجی های مربوط به او تاکید وجود داشته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس