نیکی هیلی با لفاظی علیه ایران نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

نیکی هیلی جمهوری‌خواه تندرو و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه در پیامی ویدئویی با لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا نامزد خواهد شد.

به گزارش مشرق، نیکی هیلی سیاستمدار ۵۱ ساله هندی تبار آمریکایی که سابقه دو بار فرماندار کارولینای جنوبی را دارد و در دولت دونالد ترامپ به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل بود ، با انتشار پیام ویدئویی رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کرد.

این سیاستمدار تندروی آمریکایی گفت:دولت واشنگتن بارها ما را ناامید کرده است. زمان آن فرا رسیده است که نسل جدیدی از رهبری مسئولیت های مالی را بر عهده گیرند، مرزهای آمریکا را ایمن کنند وغرور و هدف ما را تقویت کنند.

هیلی که دختر یک مهاجر هندی است، به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در دولت تندروی ترامپ خدمت کرده و اولین نامزد جمهوری خواه است که پس از ترامپ وارد رقابت های انتخاباتی آمریکا می شود.

وی در اظهارات خود به تجربه سیاست خارجی خود هنگام فعالیت به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد و گفت که "بدی ها را به چشم دیده است."

این سیاستمدار تندروی آمریکایی ادعا کرد:برخی به گذشته ما به عنوان شاهدی بر بد بودن اصول بنیادین آمریکا نگاه می کنند. آنها می گویند وعده آزادی واهی است. برخی فکر می کنند ایده های ما نه تنها اشتباه، بلکه نژادپرستانه و شیطانی هستند. این کاملا دروغ است.

هیلی در راستای سیاست ایران هراسی و چین هراسی و در تداوم دخالت در امور داخلی تهران مدعی شد: من بدی را دیده ام. چین نسل کشی می کند. ایران مردم خود را به خاطر به چالش کشیدن دولت می کشد. زمانی که زنی به شما می‌گوید به آتش کشیدن فرزندش توسط سربازان را مشاهده کرده است، همه چیز روشن می شود. حتی در بدترین روز زندگی‌مان، زندگی ما در آمریکا یک نعمت است.

وی با انتشار تصاویر شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری چین و آمریکا نیز گفت: چین و روسیه در حال تاخت و تاز هستند و همه آنها فکر می‌کنند که امکان قلدری کردن علیه ما وجود دارد. من قلدرها را تحمل نمی‌کنم. وقتی که شما به آنها ضربه متقابل بزنید، به آنها آسیب بیشتری وارد خواهد شد. من نیکی هستم و برای ریاست جمهوری نامزد می‌شوم.

هیی همچنین درباره وضعیت داخلی آمریکا با انتقاد از دولت بایدن گفت: جمهوری‌خواهان از مجموع آرای مردمی در هشت انتخابات مردمی اخیر ریاست جمهوری، در هفت انتخابات شکست خوردند. این موضوع باید تغییر یابد. کارنامه جو بایدن، افتضاح است اما این نباید باعث شگفتی ما شود. دستگاه حاکم بارها و بارها ما را ناکام و مقهور کرده است.

این سیاستمدار جمهوریخواه افزود: اکنون زمان یک نسل جدید از رهبری است تا مسئولیت مالی را بار دیگر مستقر کند، مرزهایمان را امن و کشورمان را تقویت کند و غرورمان را تقویت ببخشد.

هیلی در حالی که در ویدئوی او تصاویر از بایدن، کامالا هریس معاون بایدن و نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان و برنی سندرز منتشر شد، افزود: برخی از افراد به آمریکا نگاه و آسیب پذیری مشاهده می‌کنند. سوسیالیست‌های چپگرا فرصت را برای بازنویسی کردن تاریخ مهیا می‌بینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    سگ زرد برادر شغاله. این هم ان شالله با ملکه الیزابت محشور بشه
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    سگی که زیاد پارس میکنه گاز نمیگیره. بیا برو گم شو لکاته
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    ایران سبزه است، گره میزنن که بخت شون باز شه.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    ضجه های سگی یک قدرت در حال سقوط
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    ایلهان عمر هم یک مهاجر و یک زن سیاستمدار و با سواد بود ولی اخراج شد! فکر نکنید از ایران دفاع کرد یا علیه آمریکا حرف زد فقط از فلسطین دفاع کرد و به اتهام یهودی ستیزی اخراج شد این عدالت و رعایت حقوق زن در کشوریه که سوزاندن قرآن جرم نیست ولی سوزاندن پرچم ال جی بی تی ۱۶ سال حبس داره چه هنرمندانی توی همون هالیوود به خاطر انتقاد از توجه به همجنسبازان کنار گذاشته شدن بله مرگ بر حقوق بی بشر که آزادی اش در راستای نابودی اخلاقیات مرگ بر دنیایی که خون اوکراینی ها از فلسطین و یمن رنگی تره مرگ بر CIA که با تاسیس طالبان و داعش در خاور میانه نابود کرد زندگی ها رو
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    1 0
    این زن هیستریک و فاقد تعادل روانی میخواهد رییس جمهور امریکا شود ؟ مثل اینکه عقل امریکایی ها زایل شده
  • US ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    هندی ها همه پاچه خوار هستند آن هم از نخست وزیر انگلیس
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    همینو کم داشتیم کل دنیا افتاده دست هندیا انگلیس و امریکا و مایکروسافت و...
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    مردم آمریکا با بی محلی به این افراد هتاک دماغ اینهارا بخاک می مالند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس